Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke fabrikant/merk zaad voeren jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke fabrikant/merk zaad voeren jullie?

    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

  • #2
    Ik heb mij wel eens verdiept in de "zaden materie" en daar kom je niet uit want de een vind dit en de ander vind dat. Volgens mij gaat het dan ook niet over welk merk beter is maar wat de uiteindelijke samenstelling van de diverse mengsels is.

    Ik ben daarom ook niet merk afhankelijk maar ga meer af op de samenstelling van de diverse mengsels. In de Zomer houd ik een meer gevarieerd mengsel aan dan in de winter, meer onkruid zaden.

    Ik geef de Zuid-Amerikaanse sijzen, bloemputter, Kapoetsijs en Europese sijs in de zomer 25% Wildzang, 25% Zuid Amerikaans sijzen zaad, 25% Kapoetsijs zaad, 20% Onkruidzaad en 5% negerzaad
    Ik geef ze in de winter 25% Wildzang, 45% Zuid Amerkaans sijzen zaad, 25% Kapoetsijs zaad en 5% Onkruidzaad.

    Ook heb ik altijd een fles met Tropenzaad (vergelijkbaar met Eurotop) staan waar het gehele jaar door van gegeten wordt en alleen in de zomer vul ik dat aan met allerhande gras zaden die ik vers in de natuur kan vinden.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb papegaai amadines. Die vervetten in een kooi nogal snel. Daarom geef ik een prachtvinkenmengsel aangevuld met veel graszaden. Blattner wordt gezien als een topmengsel voor de papegaai amadines en Amerikaanse Sijzen. Echter ik koop meestal gewoon een huismerk prachtvinkenmengsel van de Europese Cultuurvogel Shop en daar meng ik een graszadenmengsel van dezelfde webshop doorheen.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        ik koop mijn zaden bij de Europese cultuurvogelshop, en dat bevalt me prima.

        het zijn geen zaden van een bekend merk, maar van samengestelde mengelingen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Ik houd Engelse parkieten, voer Obie nr 5 zit veel witzaad in ,voer deze ook aan de rijstvogels,de valkparkieten krijgen obie nr 3 of nr 16 met weinig zonnepitten alle krijgen witte molen eivoer aangevuld met breedmax, deze samenstelling bevalt mij goed.

          Opmerking


          • #6
            Mijn Amerikaanse sijzen krijgen de zadenmengelingen van Koenings.
            Kapoetsensijzen zaad en Amerikaanse sijzen zaad.
            Deze zaden bevallen prima, ze doen het er tenminste heel goed op.

            Verder geef ik ze nog wat wilde zaden, witte pirella (vooral de jonge vogels) en chiazaad.

            In de zomer krijgen ze wilde zaden die ikzelf in de natuur pluk. Amerikaanse sijzen zijn gek op oa. hanepoot, perzikkruid, melganzevoet en eigenlijk nog veel meer.

            Mijn gouldamadines krijgen tropenzaad van Verse-lage en ook wat wilde zaden.

            Ook heb ik nog een aantal Afrikaantjes, zij krijgen hetzelfde zaad als de gouldamadines aangevuld met panicum
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

              Opmerking


              • #8
                Mijn basisvoer is Himbergen code 4. Dat werkt prima voor nonnen en rietvinken en australische prachtvinken.

                Opmerking


                • #9
                  Ik voer al mijn vogels een huismerk aga-neo mengeling van de plaatselijke dierenwinkel. bevalt me goed nooit problemen mee gehad.
                  groeten gijs

                  Opmerking


                  • #10
                    hallo
                    ik gebruik voer wat niet het goedkoopste is en ook niet het duurste,maar wat goed gegeten word dat is voor mij de leidraad en let maar eens op het voer dat gebruikt word ook dat verschilt per tijd van het jaar het kan zomaar grover kwa samenstelling worden of juist fijnere zaden.
                    Ook krijgen ze altijd grit en maagkiezel gemengd door elkaar heen en vaker aangevuld in het kweekseizoen,ook krijgen ze dan meer fijngemalen sepia door het zaad of eivoer.
                    ik doe ook wel regelmatig een proef en laat wat zaden kiemen,kiemt het snel dan is het vers.
                    ik gebruik ook een parkietenmengeleing en mijn mussen krijgen zelfs kippenvoer die eten echt alles.
                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      ik hang niet vast aan een bepaald merk wat betreft zaden. Er zijn twee winkels waar ik soms langsrijd onderweg ergens anders heen en dan stop ik bij diegene die op mijn route ligt. De ene verkoopt Benelux, de andere een merk waarvan de naam me even ontsnapt, ik denk Grizo.

                      Mijn eivoer ligt wel vast, dat is witte molen.

                      Opmerking

                      Working...
                      X