Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parva putter x Zwart/geel kanarie pop ?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Parva putter x Zwart/geel kanarie pop ?????

    komend jaar wil ik wat bastaarden kweken is deze combi goed

    Parva putter x Zwart/geel mozaiek pop

    Of

    Parva putter x Zwart/geel kanarie pop.

    Of

    Parva putter x Raza espagnola Zwart/geel pop.


    Of

    Parva putter x Agaat geel mozaiek pop


    Waar krijg je de mooiste resultaten uit.
    Last edited by remco; 15-09-2015, 20:51. Reden: fout met typen
    Mvg Remco

  • #2
    Als je voor kleur gaat zou ik voor de agaat geel mozaik pop gaan. De mooiste putterkruisingen qua kleur behaal je wel met een majoor putter vind ik.
    Ikzelf kweek wel kruisingen met putter over agaat rood mozaik poppen.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb zelf parva's vandaar dat ik wat bastaarden wil kweken.

      Wat denk je om er raza espagnol pop bij te zetten zwart/geel infensief alle twee vrij kleine vogels
      Vind ik zelf�� of zou dat te donker worden
      Mvg Remco

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de goede uitleg ik ben weer wat informatie rijker��
        Mvg Remco

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          Diegenen die mij kennen, weten dat ik een fervente voorstander ben van het raszuiver houden/kweken vogelsoorten/ondersoorten.
          En nochtans heb ik gans mijn vogelhobbyleven ook kruisingen/hybrides gekweekt.
          Dit om verschillende redenen
          (1) Vanwege onderzoeken/projecten al of niet vruchtbaarheid kruisingen/hybrides.
          (2) Vanwege onderzoeken/projecten al of niet meer weerstand bij kruisingen/hybrides.
          Zie combinaties Europese groenvinken met tropische groenvinken. En of combinaties met Midden-Zuid Amerikaanse vogelsoorten/ondersoorten. En vooral sijzen soorten.
          (3) Vanwege onderzoeken/projecten kleurslagen (mutaties/mutanten).

          De opstart was dan meermaals:
          Drie kweeklijnen/broedlijnen zuivere soort/ondersoort.
          Drie kweeklijnen/broedlijnen kleurslagen (mutaties/mutanten).
          Drie kweeklijnen/broedlijnen kruisingen/hybrides.
          En dit minstens vijf generaties.

          Tegenwoordig is na/bij de tweede/derde generaties al sprake van nieuwe kleurslag (mutatie/mutant).
          Terwijl het doorgaans genetisch gaat om minstens acht generaties vooraleer er sprake kan zijn van genetisch nieuwe kleurslag (mutatie/mutant).
          Alleen al vanwege meermaals vijf generaties kruisingen/hybrides kweek (R5 = raszuivere soort).
          Ook een kleurslag (mutatie/mutant) is pas na de vijfde generatie (R5) genetisch een zuivere kleurslag (mutatie/mutant).
          Hey Josly wat waren de bevindingen? Interesseert mij wel!

          Opmerking


          • #6
            Ik veronderstel dat bovenstaande info enkel is als het om kruisingen gaat van dichte soorten of ondersoorten en niet van bv putter x...?
            Heb je meer info mbt kruisingen met cini's? Zijn deze nu vruchtbaar of niet? Zoja waarom zijn er dan nog geen mutaties van de cini's?

            Opmerking


            • #7
              Josly, ik doelde op de gewone europese kanarie. Zijn daarvan al vruchtbare kleurmutaties of stammen? Dus R5's? Ik ben er in ieder geval nog geen tegengekomen, maar indien er reeds zijn kan het snel gaan...
              Kruisingen distelvink x kanarie zouden vruchtbaar zijn volgens uw voorgaande bericht??? Of interpreteer ik het verkeerd?
              Last edited by miro; 20-09-2015, 15:07.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door miro Bekijk Bericht
                Josly, ik doelde op de gewone europese kanarie. Zijn daarvan al vruchtbare kleurmutaties of stammen? Dus R5's? Ik ben er in ieder geval nog geen tegengekomen, maar indien er reeds zijn kan het snel gaan...
                Kruisingen distelvink x kanarie zouden vruchtbaar zijn volgens uw voorgaande bericht??? Of interpreteer ik het verkeerd?
                Er zijn wel mutaties geweest van de europese kanarie maar na ik meen de tweede of derde generatie treed er een blokkade in de genen waardoor er geen vruchtbare vogels overblijven en de mutatie dus verdwijnt.
                Daarom zijn er dus nog steeds geen andere kleurslagen in de europese kanarie.
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  Mooie kleurslagen maar blijft het feit dat ze na een aantal generaties toch weer blokkeren en er dus nog steeds geen blijvende mutaties zijn.
                  Iets wat bij de bruine mutatie van 93.75% ook weer beschreven staat volgens mij,de vraag of deze vruchtbaar is.
                  Wat ik lees is dat ze de wilde kanarie gebruiken om de kleur er in te kweken maar of dit blijvende kleurslagen zijn betwijfel ik.
                  In de grijze vogels is duidelijk een kanarie invloed te zien,de vogels zijn te groot en te rond mijninziens.
                  En nogmaals mooie kleuren maar of dit gewenst is zal een persoonlijke mening blijven.
                  Last edited by kingfisher; 20-09-2015, 19:02.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                    Er zijn wel mutaties geweest van de europese kanarie maar na ik meen de tweede of derde generatie treed er een blokkade in de genen waardoor er geen vruchtbare vogels overblijven en de mutatie dus verdwijnt.
                    Daarom zijn er dus nog steeds geen andere kleurslagen in de europese kanarie.
                    Dat dacht ik ook, ik vroeg mij gewoon af of ze bestonden aangezien tegenwoordig op gebied van mutaties de sky de limit is. Zie maar waar ze bij de distelvinken al staan. Of het nodig is en mooier dan een wildkleur ligt in smaken.

                    Opmerking


                    • #11
                      Inderdaad mooie kleurslagen, jammer dat ik van dat spaans niets begrijp. Zijn deze nu vruchtbaar of niet? Ik zag dat er toch al een R3 bekomen was, normaal wel dus?

                      Opmerking


                      • #12
                        Zoals ik al eerder schreef,na de derde of vierde generatie gaat het voor zover ik weet niet meer verder en blokkeert de boel.
                        Anders hadden we al meerdere kleurslagen gehad die ook zouden zijn gebleven lijkt me.
                        Ben al eerder op zoek geweest naar dit verhaal zie:
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ok dat is duidelijk,ik begon te twijfelen na de link van Josly. Bedankt Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik neem aan dat u gezien heeft hoe oud dit is?
                            En of hoe zo'n mutatie ontstaat dat zal wel maar als het een blijvende kweekbare mutatie is dan hadden we er al lang meer van gezien,of men er nu mee te koop loopt of niet.
                            Feit blijft dat dit een lastige zaak is.
                            Last edited by kingfisher; 21-09-2015, 07:06.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Dus kort samengevat is het een praktisch onmogelijke opdracht om mutaties in te kweken bij de europese kanarie via kleurkanaries zoals ik al eerder dacht.

                              Opmerking

                              Working...
                              X