Mededeling

Collapse
No announcement yet.

coccidiosis behandeling en vervolg vraag??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • coccidiosis behandeling en vervolg vraag??

    hallo
    ik heb diverse sijsjes van amerikaansesijzen en barmsijzen
    nu heb ik sinds 3/4 weken veel uitval maar liefst 14 stuks gingen er dood
    vanmorgen kon ik er weer 1 bijtellen
    nu ben ik bij de dierenarts geweest voor mest onderzoek daar kwam uit coccidiosis nu heb ik baycox mee gekregen
    ik moest 2 dagen 3ml baycox op 1 liter water geven
    dat heb ik keurig gedaan en zag dat een paar vogels er wat van opknapten diegene die vanmorgen dood in het hok lag dat leek ook de goede kant op te gaan maar toch ging hij nog dood
    maar wat nu afwachten en kijken of het spul aanslaat of nog een 2 dagen lang baycox geven ??
    woensdag 2 sept ben ik gestart met baycox
    jullie zullen denken waarom die late reactie om naar de dierenarts te gaan maar ik was toen net op vakantie toen de eerste doodging
    heb inmiddels alle kooien /plafonds /vloeren /drink en voederbakjes schoongemaakt en droog gemaakt .
    dus iemand met dezelfde ervaringen die raad weet over het vervolg ik hoor het graag wil er niet nog meer kwijt
    vrg post

  • #2
    2a3 dagen baycox, 5 dagen vitamines en daarna nog eens 2 dagen baycox herhalen gevolgd door vitamines zou uw probleem moeten oplossen.

    Opmerking


    • #3
      Kan het niet beter verwoorden als Miro, de vitaminen zijn heel belangrijk, de baycox (maar ook baytril) maakt veel kapot, ook de vitaminen..

      Opmerking


      • #4
        en aan welke vitaminen moet ik dan denken ?

        Opmerking


        • #5
          Er zijn verschillende merken op de markt, ik gebruik omnivit van Versele-laga. Dit kun je dan na de kuur voor de rest van het jaar 1 keer per week geven door het drinkwater.

          Opmerking


          • #6
            ok veel dank allebei zal het morgen meteen even halen
            laat wel even horen hoe het afloopt
            nogmaals dank

            Opmerking


            • #7
              Een beetje leesvoer:
              http://www.kleindierplaza.nl/downloa...idioseboek.pdf (gaat over kippen, maar er staat veel informatie die voor mij als leek zeer plausibel overkomt en dus ook voor onze vogels op zou kunnen gaan)

              Coccidiose - Alles over coccidiose bij vogels en meer dan 40 andere vogelziekten. Verder informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

              Opmerking


              • #8
                bedankt allemaal ik ga het even lezen

                Opmerking


                • #9
                  Ik zou niet te veel naar de dierenarts gaan, lukt het niet om de vogel beter te krijgen nadat je de 2de keer baycox hebt gegeven. Dan moet je je eigen afvragen of het wel goed is om deze vogel erboven op te krijgen. (met medicatie bedoel ik dan) Het nadeel is namelijk dat je anders aan het kuren kunt blijven... ervaring met esb3 heb ik niet, die coxi plus ken ik wel. Is in mijn ogen meer om een `beetje` de ziekte te bestrijden, worden de dieren wel iets beter, maar echt helpen deed het nooit bij mij (bij de duiven) Belangrijkste is dat de dieren droog zitten, in een vochtig hok krijg je cocci nooit weg... Heel veel sterkte met je dieren, hoop voor je dat het snel beter gaat met je dieren

                  Opmerking


                  • #10
                    ik zou wel naar de dierenarts gaan, anders heeft je eerste bezoek ook geen zin.

                    ik zou nog wat mest laten onderzoeken, en kijken of de klachten verbeterd zijn.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      het ziet er nu al beter uit dan 2 dagen geleden heb ze nu aan de vitaminen vanaf zaterdag ga ik weer 2 dagen baycox geven en daarna weer aan de vitamines
                      ben toch wel blij dan ik naar de dierenarts ben geweest nu weet ik ten minsten wat het is anders was ik ze allemaal kwijtgeraakt .

                      Opmerking


                      • #12
                        Mooi dat het beter gaat

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          Bekijk de volgende informatie.
                          Onder andere alles wat te maken hebben met vitamine K en mogelijke coccidiosis.

                          Waarom geen vitamine B complex tijdens behandelingen met Baycox.
                          Baycox is, bezit, in zekere zin al een vorm van vitamine B complex.

                          Vanwaar dan die algemene informatie(s) van extra vitamines bij behandelingen met Baycox.
                          Heeft onder andere te maken met X aantal kopies die rechtstreeks/onrechtstreeks te maken hebben met ESB3 (duivensport).
                          ESB3 en Baycox hebben, bezitten, niet de zelfde eigenschappen/werkingen.

                          www.avian.nl/nl/vitamine-bijbel.html
                          Josly ik heb niet gesproken om vitamines te gebruiken tijdens het kuren met baycox maar tussen en na de behandeling. Er is van mijn kant ook geen sprake van kopies van onjuiste info, dit zou je ondertussen al moeten weten. Dit is zeker nodig omdat baycoxkuur toch een redelijk zware impact heeft op een kleine vogel als een barmsijs.Ik veronderstel dat de dierenarts 3ml voorgeschreven heeft omdat er een zware besmetting was of kan misschien ook te maken hebben omdat het nu kouder is waardoor de vogels minder drinken.
                          ps: ik ben geen voorstander voor het gebruik van baycox.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                            Verwissel vogel-barmsijs door kind.
                            Ben eens benieuwd naar de reacties.

                            Echt??? Dit kun je niet menen, dit is echt geen vergelijking !!

                            Opmerking


                            • #15
                              Denk dat Josly probeert te verduidelijken dat je net als bij een kind een bepaalde verantwoordelijkheid hebt bij de verzorging van dieren. Beide zijn afhankelijk van de ouder/eigenaar en dienen de best mogelijke verzorging te krijgen. En dat betekent dat bij ziekte je een bezoekje brengt aan de dieren-/huisarts.
                              Bekijk mijn vogels op:

                              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X