Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Tl lamp op accu?

Lid
    Thanks
    0

Tl lamp op accu?

Ik heb een nachthok maar geen electriciteit ernaar liggen. WSeten jullie waar je een lamp kan vinden op baterijen? En welke raden jullie aan? Zijn led strips ook een mogelijkheid? En hoeveel licht moet ik voorzien in een nachthok van 1m op 3m?

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    57
    Op batterijen gaat niet werken, die gaan steeds leeg, je moet zorgen voor blijvende stroom in de vorm van solar.
    https://www.conrad.nl/nl/renkforce-s...it-808131.html
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 575821_AB_00_FB.EPS_1000.jpg  
    Laatst gewijzigd door populier; 22-08-2015 om 22:25.

Hallo,

Populier; jij raad dit systeem aan om gebruikt te worden in een vogelomgeving?

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Thanks
    57
    Ja John, wat is er mis mee?

Hallo,

Wat daar mis aan is?
    In eerste instantie niets, als je zelf achter dat advies kunt staan.

Op een nachthok van 1 op 3 meter, maximaal 10 van die LED diodes? (uitgaande van één lamp)
    Ik heb grote twijfels of dat een goede verlichting geeft.....
    Steeds wordt er (hier) overal gehamerd op voldoende verlichting, met UV/zonder UV.
    Er moeten genoeg Lumen, genoeg Lux gegenereerd worden, de kleur temperatuur van het licht moet optimaal zijn, etc etc.

Van deze lamp kan ik zo snel niet meer vinden dan de kleur temperatuur; 6500K.
    Over die kleur kunnen we discussiëren, zou wat "warmer" mogen zijn, maar, "och vooruit" dat zou slechter kunnen.
    Verder staat er nergens welke soort LED's gemonteerd zijn, wat de lichtopbrengst is etc. etc.
    Of lees ik daar overheen?

Naar mijn mening kan deze persoon beter zorgen dat hij stroom in dat nachthok krijgt.
    Vervolgens daar een goede verlichting op aansluiten en eventueel in de winter een voorziening dat hij dat nachthok vorstvrij kan houden.
    Daar is hij, denk ik, beter mee geadviseerd.

Kijk, als Steven007 "licht" in zijn nachthok wil, zodat hij zelf zijn hoofd niet stoot als hij binnen komt, is (naar mijn mening) zo'n lampje genoeg.
    Maar als hij zijn vogels wil voorzien van voldoende licht, dan schiet dit lampje waarschijnlijk wel het een en ander te kort.
    Echter; ik laat me graag overtuigen van het tegendeel!

Groeten, Serinus.

Thanks
    57
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serinus Bekijk Bericht
    Naar mijn mening kan deze persoon beter zorgen dat hij stroom in dat nachthok krijgt.
    Vervolgens daar een goede verlichting op aansluiten en eventueel in de winter een voorziening dat hij dat nachthok vorstvrij kan houden.
    Die mening deel ik volkomen met je John, probeer een goede grondkabel naar je schuur te trekken en je hebt daar voor altijd plezier aan, maar je weet zijn situatie niet.

Want we krijgen summiere informatie van Steven, dus ik heb de solar lamp even als voorbeeld aangehaald.
    Hij heeft het over een nachthok, dan neem ik aan dat de vogels naar buiten kunnen en de hele dag in een buitenvoliere in het buitenlicht kunnen zitten.

Ook zijn budget ken ik niet.

Zelf zou ik kiezen voor dit setje en dan kan je met ledstrips/tubes of modules gaan werken.
    https://www.conrad.nl/nl/solar-trend...-w-099430.html
    In combi met een 12v tijdschakelaartje http://v-led.nl/schakelaar/tijd/digitaal-12volt

Maar laat hem eerst maar wat vertellen over de situatie en wat hij nou eigenlijk wilt.
    Laatst gewijzigd door populier; 23-08-2015 om 17:20.

Lid
    Thanks
    0
    Hey alvast bedankt voor de reacties. Het is een nachthok van 1 bij 3 meter ongeveer 2.20 hoog. Er is een vlucht aan van 5m op 2m dus ze kunnen inderdaad veel buiten het huis waar ik in woon is van mijn grootmoeder en kan niet zomaar in wilde weg stroom leggen vraagt veel overleg enzo. Budget ja wat nodig is voor de vogels is nodig. Stroom kan eventueel wel maar is echter niet simpel vermits ik dan de keukenplinten moet afbreken en naar wel wat meters heb af te leggen naar de zekeringkast. Maar is niet onmogelijk echter gewoon moeilijk ivm toestemming en af te breken meubels.

Lid
    Thanks
    0
    En ken ook niet veel van elektriciteit. hahahaha

Hallo,

Tsja, Steven, ik begrijp je probleem.......
    Je kunt moeilijk het huis van je grootmoeder half afbreken om stroom naar je volière te brengen.
    Maar ik zou toch eens even nadenken over een goede optie om goede verlichting aan te kunnen brengen.
    Lukt dat niet, dan denk ik dat het beter is om te zorgen dat de vogels in het nachthok in ieder geval goed daglicht binnen krijgen, je kunt dan de mogelijkheid eens onderzoeken om een (gedeeltelijk) transparant dak te maken.

@Populier; jij bent nog een van de weinige ("ouwe hap") leden die hier op een constructieve manier de vragen probeert te beantwoorden.
    Ik heb daar groot respect voor!
    Ik hoop dat je je niet persoonlijk aangevallen voelt door de vragen die ik aangaande dit onderwerp hier plaats.
    Maar ik heb de nodige vraagtekens over de haalbaarheid van je eerste optie van een "solar" LED lamp.
    Misschien dat de tweede optie een betere kan zijn, omdat bij dat zonnepaneel door de gebruiker zelf 12v verlichting bij te kiezen is.
    Probleem blijft dat er lastig of geen dimmer tussen geplaatst kan worden, dus de lampen zullen plotsklaps "aan en uit" gaan.

Stof tot nadenken dus Steven007.....

Groeten, Serinus

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466
    Wat Stefan007 ook zou kunnen overwegen is gewoon een grondkabel nemen en die het huis en het nachthok binnenbrengen. Dit hoeft volgens mij niet veel sloopwerk met zich mee te brengen. Misschien zit er een schuurtje aan het woonhuis? De grijze grondkabel verbind je in je nachthok aan een stopcontactdoos en aan de huiskant doe je er een goede stekker aan, die je vervolgens weer in een stopcontact steekt. Nu kan je ook een dimmer gebruiken eventueel. Met een lange steenboor ben je zo binnen.

Niet naar de vuiligheid kijken want ik kom daar nooit om schoon te maken heb ik door.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. blauwe lamp
    Door Ton in forum Verlichting
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 30-01-2015, 19:34
  2. warmtelamp op accu
    Door kluisnummer67 in forum Tropische vogels