Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Liezen90 stelt zich voor

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    "Koud kweek/broed" is een term die in de volksmond niets anders betekent dan:
    "tropische vogels kweken tijdens de wintermaanden". Dat kan net zo goed verwarmde ruimtes zijn van 20 graden.
    Dat kan zijn, ligt er maar net aan hoe je dat interpreteert. Voorlopig zie ik hier de tem "winterhard" voorbij komen dus ik houd mijn hard vast.

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
    Zonder persoonlijk te worden kan ik je melden dat dit onzin is. Winterhard betekend dat je een vogel gewoon buiten kan laten voor langere tijd met temperaturen onder het vriespunt. Ik heb vroeger Goulds gekweekt, een vogel uit het warme Australië en ook die geprobeerd winterhard te maken maar dat ging niet lukken. Gezien het feit dat een Gould zoals wij die kennen een gedomesticeerde vogel is voor zo een beetje 75 jaar kan je zeggen dat die vogel na 75 generaties in gevangenschap nog steeds niet winterhard is. Ok, je kan het proberen maar dan vreet de vogel zich helemaal gek om zijn lichaamstemperatuur op peil te houden en gaat uiteindelijk dood door uitputting.
    Vriendelijke Meneer ik ga niet verder met u in discussie ik heb 3 paar goulds in de voliere van 2010/2011 hebben nog nooit verwarmd gezeten. Iedereen is bang dat de vogels dood gaan maar als je de nachten niet te lang hebt dan kun je (bijna) alle vogels met de winter houden. Einde mijn verhaal. Het is een discussie punt en het zal altijd een discussie punt blijven

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    niet om deze discussie op te rakelen, maar elke omstandigheid is anders.

ben zelf van mening, dat tropen, afrikaanders en australieers, niet in een onverwarmde buiten voliere, kunnen, en dienen te worden gehouden.

alleen de vogels die hier van nature voorkomen, zouden dat kunnen.

uitzonderingen zullen er altijd zijn: overdekte voliere, 3 kanten dicht, zachte winter, en ga zo maar ff door.

mocht er weer een winter zijn, waarbij het veel sneeuwt(vocht) en langdurig temperatuur onder nul, zullen de tropen die buiten zitten, bij bosjes omvallen.

maar, ieder beslist dat voor zichzelf, hoe hij zijn vogels houd.

dit is mijn mening, en hier houd ik het bij......

Stamgast
    Thanks
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht

maar, ieder beslist dat voor zichzelf, hoe hij zijn vogels houd.
    Het klopt dat eenieder het recht heeft om te doen of te laten wat hij of zij willen.
    Om eenieder in hun waarde te laten.
    Om eenieder te respecteren.

Zolang dat dit in de eerste plaats allemaal op legale manieren gebeuren.

Maar eenieder is verantwoordelijk voor zijn of haar daden.
    Dus ook wat het houden/kweken van vogels betreft.
    Dus ook als het al of niet schade berokkent aan bij het totaal plaatje avicultuur/vogelhobby.

Het zijn niet de soorten vogels die zich moeten aanpassen aan soorten vogelliefhebbers.
    Maar wel de soorten vogelliefhebbers die zich moeten aanpassen aan de soorten vogels.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Soortgelijke onderwerpen

1. Luc stelt zich voor
    Door lveyndt in forum Even voorstellen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 28-07-2015, 18:09
  2. Kiel4207 stelt zich even voor:
    Door kiel4207 in forum Even voorstellen
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 05-05-2015, 18:19
  3. René Stelt zich voor
    Door René_M in forum Even voorstellen