Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liezen90 stelt zich voor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ik doe mijn kapoetsen niet op de TT. Bij mij zijn ze oranje.

    Opmerking


    • #17
      Als ik het dus goed begrijp ben je bij kapoetsen altijd nestverwarming nodig? Want wanneer is het in Nederland nou nog 20 graden snachts? Ik heb namelijk hier gelezen dat 15 graden niet voldoende is voor de jongen om te overleven, wat moet dan de minimale temperatuur zijn voor de de jongen?

      Opmerking


      • #18
        Ik heb nog nooit nestverwarming gebruikt. De eerste dagen zit de pop op het nest en naarmate ze groter worden kunnen ze meer hebben. Het maakt ook wel verschil of er 4 jongen of 1 jong in het nest liggen.
        Zelf denk ik dat het vanaf 15 graden te doen is.
        Last edited by G de Beer; 06-08-2015, 22:22.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Liezen90 Bekijk Bericht
          ...(Bijna) elke vogel is winterhard, zolang die maar de tijd krijgt om aan het Nederlandse klimaat te wennen...

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            "Koud kweek/broed" is een term die in de volksmond niets anders betekent dan:
            "tropische vogels kweken tijdens de wintermaanden". Dat kan net zo goed verwarmde ruimtes zijn van 20 graden.
            Dat kan zijn, ligt er maar net aan hoe je dat interpreteert. Voorlopig zie ik hier de tem "winterhard" voorbij komen dus ik houd mijn hard vast.

            Opmerking


            • #21
              Vriendelijke Meneer ik ga niet verder met u in discussie ik heb 3 paar goulds in de voliere van 2010/2011 hebben nog nooit verwarmd gezeten. Iedereen is bang dat de vogels dood gaan maar als je de nachten niet te lang hebt dan kun je (bijna) alle vogels met de winter houden. Einde mijn verhaal. Het is een discussie punt en het zal altijd een discussie punt blijven

              Opmerking


              • #22
                niet om deze discussie op te rakelen, maar elke omstandigheid is anders.

                ben zelf van mening, dat tropen, afrikaanders en australieers, niet in een onverwarmde buiten voliere, kunnen, en dienen te worden gehouden.

                alleen de vogels die hier van nature voorkomen, zouden dat kunnen.

                uitzonderingen zullen er altijd zijn: overdekte voliere, 3 kanten dicht, zachte winter, en ga zo maar ff door.

                mocht er weer een winter zijn, waarbij het veel sneeuwt(vocht) en langdurig temperatuur onder nul, zullen de tropen die buiten zitten, bij bosjes omvallen.

                maar, ieder beslist dat voor zichzelf, hoe hij zijn vogels houd.

                dit is mijn mening, en hier houd ik het bij......
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking

                Working...
                X