Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pinky's weer invriezen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pinky's weer invriezen.

    Misschien teveel focus op details, maar ik heb 'lunchpaketjes' voor de vogels gemaakt die de oppas straks vanuit de vriezer gaat geven. Maar gedurende de voorbereiding ontdooien de pinky's voordat ze gemengd met ervoer weer de vriezer ingaat. Slecht een 20 minuten, maar zou het een probleem kunnen worden?
    http://sijzen-en-vinken.webs.com/

  • #2
    Het is niet goed nee, maar denk wel dat het kan. Ben er nooit geen voorstander voor geweest, maar geloof mij maar dat er tijdens het vervoer naar de winkels toe, ook heel veel diepvries producten licht ontdooien. Vooral met dieren voeders, dan zijn de regels minder streng als voor menselijke voeding. Maar ook bij bv kip voor de mens, deze is altijd uit de diepvries. En die vriezen wij ook gewoon weer in...

    Opmerking


    • #3
      Als je spullen van de supermarkt mee naar huis neemt ontdooien ze vaak ook (licht) en dit gaat ook bijna altijd goed.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        waarom zou je de pinkys ontdooien, je kunt ze toch ook bevroren door het eivoer mengen en meteen weer in de vriezer stoppen, als je ze ontdooit en weer bevriest zal het 99 keer goed gaan en een keer fout, je zal die ene keer maar treffen, heb in het verleden zelf meegemaakt dat de pinkys bij de dierenwinkel ontdooit waren geweest en naderhand weer ingevroren , heeft mij toen veel jonge vogels het leven gekost, was een heel hoop miserie voor ik er achter kwam waarom mijn vogels het loodje legde.

        Opmerking


        • #5
          wat gaat er eigenlijk precies fout, ik bedoel wat gebeurt er precies als je iets 2 keer invriest
          groeten gijs

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              ik doe nooit de pinkys doot het eivoer
              als ik eivoer geef doe ik er gewoon een schepje bevroren pinkys bij en deze worden direct gegeten

              Opmerking


              • #8
                Binkie ik denk als je bevroren pinkies door eivier doet dat deze alsnog ontdooien doordat het eivoer warmer is+ de tijd die het nodig heeft om te bevriezen, beter kun je gewoon eivoer apart invriezen en daarna pinkies erop strooien, deze zijn toch sneller ontdooit dan het eivoer zelf.
                ik zou zeker nooit pinkies of buffalos ontdooien en daarna terug invriezen.

                Opmerking


                • #9
                  bedankt voor de uitleg
                  groeten gijs

                  Opmerking

                  Working...
                  X