Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Pinky's weer invriezen.

Pinky's weer invriezen.

Misschien teveel focus op details, maar ik heb 'lunchpaketjes' voor de vogels gemaakt die de oppas straks vanuit de vriezer gaat geven. Maar gedurende de voorbereiding ontdooien de pinky's voordat ze gemengd met ervoer weer de vriezer ingaat. Slecht een 20 minuten, maar zou het een probleem kunnen worden?

Guest
    Thanks
    1
    Het is niet goed nee, maar denk wel dat het kan. Ben er nooit geen voorstander voor geweest, maar geloof mij maar dat er tijdens het vervoer naar de winkels toe, ook heel veel diepvries producten licht ontdooien. Vooral met dieren voeders, dan zijn de regels minder streng als voor menselijke voeding. Maar ook bij bv kip voor de mens, deze is altijd uit de diepvries. En die vriezen wij ook gewoon weer in...

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    Als je spullen van de supermarkt mee naar huis neemt ontdooien ze vaak ook (licht) en dit gaat ook bijna altijd goed.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    18
    waarom zou je de pinkys ontdooien, je kunt ze toch ook bevroren door het eivoer mengen en meteen weer in de vriezer stoppen, als je ze ontdooit en weer bevriest zal het 99 keer goed gaan en een keer fout, je zal die ene keer maar treffen, heb in het verleden zelf meegemaakt dat de pinkys bij de dierenwinkel ontdooit waren geweest en naderhand weer ingevroren , heeft mij toen veel jonge vogels het leven gekost, was een heel hoop miserie voor ik er achter kwam waarom mijn vogels het loodje legde.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    wat gaat er eigenlijk precies fout, ik bedoel wat gebeurt er precies als je iets 2 keer invriest
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    18
    de bacteriën groei neemt ontzettend snel toe, heb je, ik noem maar wat in je eivoer een lichte salmonella besmetting, hoef ik je niet uit te leggen wat er gebeurt als je dit aan een jong vogeltje geeft van circa 2 cm, google maar eens op ,ontdooid voedsel opnieuw invriezen, bij mij was het destijds ook een salmonella besmetting.

Senior lid gert bronkhorst's Avatar
    Thanks
    3
    ik doe nooit de pinkys doot het eivoer
    als ik eivoer geef doe ik er gewoon een schepje bevroren pinkys bij en deze worden direct gegeten

Senior lid
    Thanks
    14
    Binkie ik denk als je bevroren pinkies door eivier doet dat deze alsnog ontdooien doordat het eivoer warmer is+ de tijd die het nodig heeft om te bevriezen, beter kun je gewoon eivoer apart invriezen en daarna pinkies erop strooien, deze zijn toch sneller ontdooit dan het eivoer zelf.
    ik zou zeker nooit pinkies of buffalos ontdooien en daarna terug invriezen.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Bericht
    de bacteriën groei neemt ontzettend snel toe, heb je, ik noem maar wat in je eivoer een lichte salmonella besmetting, hoef ik je niet uit te leggen wat er gebeurt als je dit aan een jong vogeltje geeft van circa 2 cm, google maar eens op ,ontdooid voedsel opnieuw invriezen, bij mij was het destijds ook een salmonella besmetting.
    bedankt voor de uitleg
    groeten gijs

Soortgelijke onderwerpen

1. pinky's
    Door rocco in forum Kanaries
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 11-03-2010, 22:17
  2. invriezen?
    Door kingfisher in forum Zaden
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-04-2009, 20:28
  3. Pinky's ---> invriezen ???