Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke Mexicaanse roodmus mutatie is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke Mexicaanse roodmus mutatie is dit?

    Beste Allemaal,

    Uit een wildkleur koppel (split voor iets blijkbaar) zijn 2 jongen gekomen van de op de foto bijgevoegde kleur.
    Kan iemand mij vertellen om welke kleurslag dit gaat?
    Zijn de wildkleur broeders en zusters nu automatisch split zijn of kans split voor deze kleurslag?

    En tenslotte zou iemand mij kunnen vertellen wat ze waard zijn?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Hans.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    lijkt soort lutino,
    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
      lijkt soort lutino,
      Ik zie geen geel,jij wel?
      Lijkt een soort phaeotekening maar in welke kleur?
      Misschien iemand een idee?
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Ik ben het eens met Bob, inderdaad ene soort phaeotekening, vergelijk maar met vredesduifjes in phaeo bijvoorbeeld.

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de reacties!

          Phaeo dus, Ik was blij verrast toen uit mijn wildkleur koppel het eerste mutatie jong kwam.
          Hoe zit het met de wildkleur vogels uit het nest? Zijn deze automatisch split of kans split?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door HansR Bekijk Bericht
            Bedankt voor de reacties!

            Phaeo dus, Ik was blij verrast toen uit mijn wildkleur koppel het eerste mutatie jong kwam.
            Hoe zit het met de wildkleur vogels uit het nest? Zijn deze automatisch split of kans split?
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door HansR Bekijk Bericht
              Hoe zit het met de wildkleur vogels uit het nest? Zijn deze automatisch split of kans split?
              Ik ga er even vanuit dat dit een phaeo mutatie betreft, volgens deze site (http://www.woutvangils.be/kanarie-cu...de-pheaofactor) vererft de phaeo mutatie onafhankelijk en recessief, dat is het geval in verreweg de meeste mutaties. dit betekent dus dat zowel de man als de pop split zijn. (de term kans split wordt gebruikt wanneer niet duidelijk is of de vogel split is of niet) dit betekent statistisch gezien dat 75% van de jongen uit jou koppel wildkleur is (want de oudervogels zijn wildkleur) en 25% van de jongen is 'phaeo'. dat je er 2 mutatie jongen uit hebt, wil dus wel zeggen dat je geluk gehad hebt . Van die 75% is 50% wildkleur maar wel split voor deze mutatie en de andere 25% is gewoon puur wildkleur. de wildkleur jongen uit dit koppel zijn dus kans split. je weet namelijk niet of ze split zijn of niet. dit kun je pas achterhalen als je uit de wildkleuren de mutatie weer kweekt

              Opmerking


              • #8
                Allemaal bedankt voor de reacties.
                Zo leer ik weer wat bij.

                Opmerking


                • #9
                  Heb niet zo veel verstand van mutaties bij roodmussen maar misschien zijn het pastellen gezien de opgebleekte slagpennen? Dat betekent dat de man split pastel is en dat de jongen poppen zijn. Pastel vererft meestal geslachtsgebonden recessief.
                  Make birds not war.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Hans
                    Hoe is het afgelopen met de mutatie roodmussen en welke kleur zijn ze, Heb je er ook nakweek van gehad ?
                    VrGr. Mariamar

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Hans, weet je nog waar je die ouder van je bijzondere gekocht hebt zou helpen.
                      Ik kweek deze mutatie al jaren en kan je er veel over vertellen.
                      Groet,
                      Fons

                      Opmerking

                      Working...
                      X