Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Levend/diepvries voer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Levend/diepvries voer?

    Gebruikt iedereen Levend/diepvries voer, ik begin nl te twijfelen.
    om de kwwek op gang te brengen is het zeker ok.
    ik ben 3 weken terug op vakantie gegaan en dacht nog geen jonge te hebben, de cubavinken zaten zo diep weg in de voliere dat ik ze onmogelijk kon controleren. Op de dag van thuis komen vlogen 2 jonge cuba's uit, groot gebracht zonder insecten (alleen tropisch zaad en gierst gegeven door mijn verzorg hulp). Ook bleek er ondertussen bandvinken uitgekomen te zijn, ook in de voliere en gordel grasvinken in een broedkooi. Ik ben onmiddelijk begonnen met gematigd bijvoeren van diepvries buffalo's. Nu is het grasvink jong al uit het nest gegooid en de cuba man alweer volop aan het paren en nest aan het bouwen. Ik ga stooppen met buffalo's, heb nl toch 2 cuba's uitgevlogen gekregen zonder buffalo's. Blijf natuurlijk wel eivoer en gierst doen. Zijn er andere die ook dit ondersteunen of juist niet?
    matig voeren van buffalo's in een gezelschaps voliere is nl erg moeilijk (zitten vogels met jonge en zonder jonge maar in een broedkooi kan dit wel en daar lukt het me ook al niet. In de broedkooi deed ik 's morgens 5 buffalo's en 's avonds 5 buffalo's (toch is het jong nu dood). IK GA HET GEWOON EENS PROBEREN.

  • #2
    Wij geven eivoer en insectenpate.
    Broedkooien hebben we niet maar misschien krijgen ze dan toch teveel energie door die 10 buffelo's per dag.

    Gefeliciteerd met je 2 jongen! Mooie verrassing! Knap dat dat zonder eivoer goed gegaan is!

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      ja, eivoer moeten ze wel krijgen, zeker in de kweek tijd.

      en ervoor ook, zodat ze het leren te eten.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Tot voor 3jaar geleden gaf ik mijn tropen ook buffalo's.
        Ben daarmee gestopt en de jongen komen zonder ook groot.
        Wel geef ik dagelijks (soms 2x per dag) eivoer.

        Opmerking


        • #5
          webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

          Opmerking


          • #6
            test bericht na verhuizing

            Opmerking

            Working...
            X