Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn nieuwste aanwinsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn nieuwste aanwinsten

    hierbij een foto van mijn nieuwste aanwinst,ze zijn vrij rustig en af en toe komt er eens een schreeuw uit maar niet zo erg als bijv bij halsbanden of valkparkieten en het eten hebben ze ook al gevonden.
    mvg
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    mooie soort Wim! succes ermee

    Opmerking


    • #3
      inderdaad mooie soort, veel plezier er mee.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        hallo
        sinds deze week zitten de lorie,s in hun nieuwe voliere een vlucht van 80 cm hoog en en diep en bijna 5 meter lang,met een flat screen[zwart plexiglas en ziet eruit als een flatscreen] als tussen schuif om ze makkelijker schoon te maken in het midden en zo kunnen ze lekker heen en weer vliegen,ze hebben ook al achter het deurtje gekeken of er toch niemand achter zat,mvg wim

        Opmerking


        • #5
          Foto van de loie,s

          Hallo
          ze zitten lekker op hun gemak,mvg
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            mooie grote kooi hebben ze, op die manier zul je veel plezier van ze hebben!
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              hallo
              gisteren voor de afwisseling 7 granenmeel gemengd met appel en honing gevoerd en na even proeven moesten ze wel even wennen,maar de volgende dag was het schoon op dus het viel toch wel in de smaak,ben ook begonnen om tijdens dat ze eten het voederluikje open te zetten en na enkele dagen kwam de pop die meestal wat terughoudender is toch eens even aan mijn vinger knabbelen om eens te kijken wat dat was.
              Ook heb ik een klein beetje honig gevoerd op een klein plat schaaltje waar je normaal je theezakje op leg en dat eens voor hun neus gehouden en dat viel ook goed in de smaak en zo kan je ze ook mooi bekijken om te zien hoe mooi en kleurrijk deze vogels eigenlijk zijn,mvg wim
              Last edited by leila; 15-10-2015, 22:36.

              Opmerking


              • #8
                hallo nu na enkele weken uitproberen komt de pop op mijn hand zitten en is er bijna niet af te krijgen ze zit op haar gemak en pulkt wat aan mijn hand en bijt eens zachtjes in mijn vinger of hand,mvg wim

                Opmerking


                • #9
                  dat heb je goed voor elkaar! fantastische beesten!

                  Opmerking


                  • #10
                    mooie vogels Wim, heb je ze buiten of binnen zitten ?

                    wel lekker zo`n lange kooi om te vliegen.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo ton en van tuijl,ja het verbaasde mij wel en beetje hoor ze aten van lieverlee al wat uit mijn hand tot ineens de pop mijn vinger met een poot pakte en er eens aan knaagde en na enkele tellen zat ze er met 2 poten op en kon ik haar zo iets optillen,ook als ik ze ga voeren komen ze op de schaal zitten zodra ik er tegen aan tik met mijn vingers.
                      Er staat uiterst links en rechts op een plankje een geglazuurde zware kom met een kleinere erin zodat er niet gesleept word met het voer en het op de grond valt.
                      Ik heb ze binnen zitten in een groot tuinhuis wel onverwarmd en alleen,zo af en toe wat dunne wilgetakken om te slopen en dan gaat het wel,wat me nog het meest verbaast is dat ze achter kunststof gaas zitten 5 mm gaaswijdte en ook dat gaat prima,en heb op verschillende plekken een plexiglas voerluikje en die doe ik dan omhoog en ze komen gelijk kijken of er wat te halen valt.
                      ik wist wel dat ze vrij mak kunnen worden van lieverlee maar dit is wel erg leuk,ik heb ook een toerako zitten die af en toe ineens achter je opduikt als je in de vlucht stapt om te voeren en dan eens over je schouder komt kijken zo dichtbij komt hij en dat is soms wel even schrikken wand die is best groot zo heel dichtbij.
                      Ik heb nog enkele soorten zitten die erg mak zijn tov mij als verzorger,ik heb graag dat ze rustig zijn maar handtam dat hoeft niet persee dan gaat het kweken meestal ook beter is mijn ervaring.
                      Ik heb sinds dit jaar 2 soorten plevieren zitten en die komen de sprinkhanen uit de hand eten eigenlijk al bijna vanaf het begin sinds ik ze heb en ook als je in de vlucht stapt staat er 1 links en 1 rechts je op te wachten zovan nou komt er nog iets naar beneden of hoe zit het en wil de vogel over je heen vliegen naar de andere kant nou dat gebeurt dan gewoon zo snel dat je amper kan knipperen met je ogen of hij is naar de andere kant gevlogen.
                      de blacksmidt plevier en de kroonkievit heb ik zitten en dit zijn soorten voor mensen die eens wat aparts willen kweken zeker een aanrader leuke vreemde vogels en redelijk gemakkelijk in de verzorging,mvg wim

                      Opmerking


                      • #12
                        is dat kunststof gaas sterk genoeg voor deze kromsnavels ?

                        het zal wel, anders deed je het niet he......
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Wim,

                          Super leuke vogels.
                          Zelf ben ik bang dat lories te veel schreeuwen en wil geen gezeur met buren.
                          Wat is jouw ervaring?

                          Gr. Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14
                            hallo ton en ben,ton ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat ik het gaas zou moeten verwisselen maar tot nogtoe gaat het goed,ze krijgen regelmatig dunne wilgentenen en die worden helemaal versnipperd en daar vind je niks meer van terug,nou ben het zijn zeker super leuke vogels en ze worden steeds wat aanhankelijker en natuurlijk komt er geluid uit maar het is niet zo storend als bijv halsband parkieten of valkparkieten die schreeuwen bijna heel de dag of bijv als er een kant langs komt.
                            Wat me de laatste paar weken opvalt is dat ze ineens een stuk stiller zijn en ook als ik kom voeren zijn ze rustig en hoor je ze bijna niet,ik heb een vermoeden dat ze broeds worden en daarom stiller zijn.
                            Ze hebben steeds een nestkast tot hun beschikking en kunnen er in slapen mochten ze dat willen.
                            Gisteravond werden ze tijdens het voeren wel erg vrijpostig en werd mijn vel op mijn hand wel stevig vastgepakt dat voelde niet zo lekker aan,dus even wat afstand bewaren en over enkele dagen nog eens proberen,wat me ook opviel tijdens het voeren komt de man als eerste op de bak zitten eten en zodra het luikje opengaat om ze eens van heel dichtbij te bekijken komt de pop juist als eerste en steekt als het ware een pootje uit om mijn vinger te pakken en stapt dan op mijn hele vinger en krijgt dan wat eten aangereikt van de man en ook als de pop dan op mijn vinger zit stapt de man er bijna ook op maar dan achter de pop en die is wat voorzichtiger om eten aan te pakken van mij[ha is wel zo prettig voor mij dan].
                            Ze krijgen nu om de dag 8 granen meel aangemaakt met lauw warm water en soms wat nectar er doorheen of honing of pollen alles afgewsisseld en in een andere bak universeelvoer met kleine stukjes appel en zo nu en dan nutribird erdoorheen en af en toe eens een pinky of meelworm uit de vriezer en alles gaat schoon op ,ze krijgen het voer in een flinke zware porseleinen schaal met een hoge kant en een kleinere schaal erin met eten,zo kunnen ze op de rand zitten en eten en knoeien ze met het eten dan valt het tussen de schalen meestal en kunnen er niet meer bij .
                            Ik moe twel oppassen met schoonmaken wand dan is mijn plamuurmes weg of mijn kleine stoffer en moet ik weer een deurtje verder om het weer op te halen lachen toch.
                            ik heb in al de jaren dat ik vogels houd en kweekt al vele soorten gehouden en bovenal ook gekweekt maar deze zijn wel erg leuk hoor.
                            Ik heb ook eens olijfduiven gehad en die stapte over mijn rug als ik in de voliere stond zo naar de andere kant weer op de stok,eerst denk je het is een vergissing maar later deden ze het nog een paar keer.
                            mvg wim

                            Opmerking


                            • #15
                              ik persoonlijk vind het wel mooi, als de vogels zo aanhankelijk zijn.

                              wat jij zegt dat ze de laatste dagen jou wat steviger aanpakken, zou kunnen passen in het plaatje dat ze broeds gaan worden.

                              dat ze jou meer zien als een buitenstaander. en ze daarom wat meer optreden.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X