Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: mijn nieuwste aanwinsten

Senior lid
    Thanks
    19
    Hallo ton en van tuijl,ja het verbaasde mij wel en beetje hoor ze aten van lieverlee al wat uit mijn hand tot ineens de pop mijn vinger met een poot pakte en er eens aan knaagde en na enkele tellen zat ze er met 2 poten op en kon ik haar zo iets optillen,ook als ik ze ga voeren komen ze op de schaal zitten zodra ik er tegen aan tik met mijn vingers.
    Er staat uiterst links en rechts op een plankje een geglazuurde zware kom met een kleinere erin zodat er niet gesleept word met het voer en het op de grond valt.
    Ik heb ze binnen zitten in een groot tuinhuis wel onverwarmd en alleen,zo af en toe wat dunne wilgetakken om te slopen en dan gaat het wel,wat me nog het meest verbaast is dat ze achter kunststof gaas zitten 5 mm gaaswijdte en ook dat gaat prima,en heb op verschillende plekken een plexiglas voerluikje en die doe ik dan omhoog en ze komen gelijk kijken of er wat te halen valt.
    ik wist wel dat ze vrij mak kunnen worden van lieverlee maar dit is wel erg leuk,ik heb ook een toerako zitten die af en toe ineens achter je opduikt als je in de vlucht stapt om te voeren en dan eens over je schouder komt kijken zo dichtbij komt hij en dat is soms wel even schrikken wand die is best groot zo heel dichtbij.
    Ik heb nog enkele soorten zitten die erg mak zijn tov mij als verzorger,ik heb graag dat ze rustig zijn maar handtam dat hoeft niet persee dan gaat het kweken meestal ook beter is mijn ervaring.
    Ik heb sinds dit jaar 2 soorten plevieren zitten en die komen de sprinkhanen uit de hand eten eigenlijk al bijna vanaf het begin sinds ik ze heb en ook als je in de vlucht stapt staat er 1 links en 1 rechts je op te wachten zovan nou komt er nog iets naar beneden of hoe zit het en wil de vogel over je heen vliegen naar de andere kant nou dat gebeurt dan gewoon zo snel dat je amper kan knipperen met je ogen of hij is naar de andere kant gevlogen.
    de blacksmidt plevier en de kroonkievit heb ik zitten en dit zijn soorten voor mensen die eens wat aparts willen kweken zeker een aanrader leuke vreemde vogels en redelijk gemakkelijk in de verzorging,mvg wim

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    257
    is dat kunststof gaas sterk genoeg voor deze kromsnavels ?

het zal wel, anders deed je het niet he......
    groeten Ton

Stamgast
    Thanks
    6
    Hoi Wim,

Super leuke vogels.
    Zelf ben ik bang dat lories te veel schreeuwen en wil geen gezeur met buren.
    Wat is jouw ervaring?

Gr. Ben
    Groeten, Ben

Senior lid
    Thanks
    19
    hallo ton en ben,ton ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat ik het gaas zou moeten verwisselen maar tot nogtoe gaat het goed,ze krijgen regelmatig dunne wilgentenen en die worden helemaal versnipperd en daar vind je niks meer van terug,nou ben het zijn zeker super leuke vogels en ze worden steeds wat aanhankelijker en natuurlijk komt er geluid uit maar het is niet zo storend als bijv halsband parkieten of valkparkieten die schreeuwen bijna heel de dag of bijv als er een kant langs komt.
    Wat me de laatste paar weken opvalt is dat ze ineens een stuk stiller zijn en ook als ik kom voeren zijn ze rustig en hoor je ze bijna niet,ik heb een vermoeden dat ze broeds worden en daarom stiller zijn.
    Ze hebben steeds een nestkast tot hun beschikking en kunnen er in slapen mochten ze dat willen.
    Gisteravond werden ze tijdens het voeren wel erg vrijpostig en werd mijn vel op mijn hand wel stevig vastgepakt dat voelde niet zo lekker aan,dus even wat afstand bewaren en over enkele dagen nog eens proberen,wat me ook opviel tijdens het voeren komt de man als eerste op de bak zitten eten en zodra het luikje opengaat om ze eens van heel dichtbij te bekijken komt de pop juist als eerste en steekt als het ware een pootje uit om mijn vinger te pakken en stapt dan op mijn hele vinger en krijgt dan wat eten aangereikt van de man en ook als de pop dan op mijn vinger zit stapt de man er bijna ook op maar dan achter de pop en die is wat voorzichtiger om eten aan te pakken van mij[ha is wel zo prettig voor mij dan].
    Ze krijgen nu om de dag 8 granen meel aangemaakt met lauw warm water en soms wat nectar er doorheen of honing of pollen alles afgewsisseld en in een andere bak universeelvoer met kleine stukjes appel en zo nu en dan nutribird erdoorheen en af en toe eens een pinky of meelworm uit de vriezer en alles gaat schoon op ,ze krijgen het voer in een flinke zware porseleinen schaal met een hoge kant en een kleinere schaal erin met eten,zo kunnen ze op de rand zitten en eten en knoeien ze met het eten dan valt het tussen de schalen meestal en kunnen er niet meer bij .
    Ik moe twel oppassen met schoonmaken wand dan is mijn plamuurmes weg of mijn kleine stoffer en moet ik weer een deurtje verder om het weer op te halen lachen toch.
    ik heb in al de jaren dat ik vogels houd en kweekt al vele soorten gehouden en bovenal ook gekweekt maar deze zijn wel erg leuk hoor.
    Ik heb ook eens olijfduiven gehad en die stapte over mijn rug als ik in de voliere stond zo naar de andere kant weer op de stok,eerst denk je het is een vergissing maar later deden ze het nog een paar keer.
    mvg wim

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    257
    ik persoonlijk vind het wel mooi, als de vogels zo aanhankelijk zijn.

wat jij zegt dat ze de laatste dagen jou wat steviger aanpakken, zou kunnen passen in het plaatje dat ze broeds gaan worden.

dat ze jou meer zien als een buitenstaander. en ze daarom wat meer optreden.
    groeten Ton

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Erg leuk om je ervaringen zo te lezen Wim. een vogelvriend van me had ook een koppel maar heeft dat ergens anders moeten onderbrengen want de buren (die wel andere parkieten konden hebben) vonden dit toch wel te gek worden. misschien had hij pech, of jij geluk

succes met de vogels. zou mooi zijn om te horen als er eieren komen.

In Avifauna brengen ze de meeste vruchteneters in broedstemming met druiven. misschien helpt dat ook wel voor de lories

Stamgast
    Thanks
    6
    Super mooi om te lezen Wim.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg
    Groeten, Ben

Senior lid
    Thanks
    19

lori,s

Hallo
    nou ,na enkele dagen wat minder kontakt te hebben gezocht gaan ze nu wat voorzichtiger met de baas om,de pop komt wel gelijk op mijn hand zodra het deurtje open gaat en de man gaat op de voerbak zitten en geeft dan wat voer over aan de pop die op mijn hand zit.
    Ook probeert af en toe de man om ook op mijn hand te gaan zitten als de pop er al opzit en zodra ze op het voerplankje zitten kan ik ze allebei aan de snavel zitten om wat te krabbelen of voorzichtig te kriebelen,de pop kan ik op de borst krabbelen als ze op mijn hand zit en lijkt het wel prettig te vinden en blijft gewoon zitten.
    Heb aleens granaat appel gevoerd en dat ging er ook goed in het is alleen wel een heel geslacht om het wat fijn te krijgen.
    mvg wim

Stamgast
    Thanks
    6
    Hallo Wim,

We hebben al enige tijd geen update vernomen, of ik moet dit gemist hebben.
    Hoe gaat e.e.a. Nu?

Ik ben benieuwd.
    Groeten, Ben

Junior lid
    Thanks
    0
    Goeiendag ik heb paar dagen geleden een lori gekocht een vrouwtje van ongeveer 8 maanden oud wat is goed als aanvullend voer los van Lori pap

Mvg

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuwste aanwinst...
    Door jeffrey rahoens in forum Duiven
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 14-03-2012, 21:22
  2. Mijn nieuwste aanwinst
    Door jeffrey rahoens in forum Films foto's en meer mooi's
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 07-01-2012, 20:32

Forum Rechten