Mededeling

Collapse
No announcement yet.

marktplaats advertentie

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • marktplaats advertentie

    Beste mensen,

    Vandaag heb ik iets vreemds gehoord, wat ik graag met jullie wil delen.

    Afgelopen week plaatste ik op Marktplaats een verkoop advertentie voor een aantal jonge Goulds. In de advertentie stond alleen (verplicht) mijn postcode vermeld. Een aantal mensen hebben mij via email benaderd. Binnen een dag was deze advertentie niet meer nodig en heb ik deze ook direct verwijderd.

    Nu hoorde ik vandaag van een buurman dat er deze week een man in een auto door de straat reed, en bij hem informeerde waar er gouldamadines te koop waren. Mijn buurman weet niet dat ik goulds heb, en antwoordde dus ook dat hij het niet wist.

    Bij mij gingen direct alarm bellen rinkelen. Waarom komt er iemand informeren waar er goulds te koop zijn, na een advertentie op Marktplaats waar alleen een postcode in is vermeld.

    Nogmaals, in de mail heb ik met niemand een afspraak gemaakt, en er is dus geen enkele aanleiding geweest waarom iemand naar ons huis op zoek is om naar mijn vogels te komen kijken zonder eerst contact te hebben gehad.

    Misschien ben ik wat wantrouwig, maar ik ben erg benieuwd of er iemand is die dit herkend?

    Mocht iemand zich overigens herkennen in bovenstaand verhaal, en geheel te goeder trouw geweest is, dan hoor ik het ook graag.

    groet,
    Peter
    Veldhoven

  • #2
    Je kan bij Marktplaats ook gewoon een ander postcode doen. Ik heb ook niet het precieze postcode maar van een paar wijken verderop genomen.

    Groetjes, Chantal

    ps via 'in cache' op google zijn veel advertentie enzo nog een tijd terug te vinden.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
      Je kan bij Marktplaats ook gewoon een ander postcode doen. Ik heb ook niet het precieze postcode maar van een paar wijken verderop genomen.
      .
      Met de wijsheid van nu, kan ik best bedenken wat ik nu in een advertentie zet.....het is alleen triest dat je als eerlijke advertentie plaatser, zo over je schouder moet kijken. Ik heb dit ook doorgegeven aan de Marktplaats, die bij het plaatsen van een advertentie om een volledige postcode vraagt, en je niet waarschuwt voor dit soort praktijken.

      Ik hoop dat ik lezers met mijn ervaring nog meer bewust maak over hoe de medemens soms denkt...........

      Opmerking


      • #4
        Om ongenode gasten te voorkomen heb ik op mijn account bij Marktplaats zelfs een hele andere woonplaats staan.

        Fijn hoor al dat digitale gebeuren maar de fraude viert ook hier hoogtij.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door PeterE Bekijk Bericht
          Met de wijsheid van nu, kan ik best bedenken wat ik nu in een advertentie zet.....het is alleen triest dat je als eerlijke advertentie plaatser, zo over je schouder moet kijken. Ik heb dit ook doorgegeven aan de Marktplaats, die bij het plaatsen van een advertentie om een volledige postcode vraagt, en je niet waarschuwt voor dit soort praktijken.

          Ik hoop dat ik lezers met mijn ervaring nog meer bewust maak over hoe de medemens soms denkt...........
          Het is idd triest dat er mensen bestaan die jatten ipv zelf sparen en iets kopen.

          Wat Euphonia doet kan ook.

          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              Sorry.
              Niet slecht of kwaad bedoeld.

              Maar Online aankoop/verkoop houd eigenlijk meer in dan dat gene dat onder andere doorgaans worden toegepast binnen de vogelhobby.

              Denk maar aan bepaalde maatregelen binnen de EU wat betreft Online aankoop/verkoop. Zoals de bedenktijd bij aankoop (14 dagen).
              Is dit ook van toepassing bij Online aankoop/verkoop van vogels?
              Wordt dit ook vooraf gemeld/aangekaart bij/tijdens de onderhandelingen van aankoop/verkoop (bedenktijd) binnen de vogelhobby?
              Zo niet: dan heeft de koper het recht, de mogelijkheid, om tot 1 jaar het product (vogels) terug te sturen.

              Daarom dat alles wat met Online aankoop/verkoop te maken heeft, wordt aanzien/beschouwd als bedrijfsmatig.
              Bij de belastingdienst zijn bepaalde regels waaraan je kunt zien of je bedrijfsmatig bezig bent of niet.
              Hoe wij bezig zijn is dat verre van bedrijfsmatig.

              Ik zou niet moeilijk doen als iemand een keer terugkomt. Soms zeg ik dat er zelfs bij als het zo in de situatie van die persoon past. Bv met het onzekere dat die persoon niet weet of ie man of pop heeft en dan bij ons bv een man koopt en dan met twee mannen blijft te zitten. Wij willen nl niet dat onze vogels van hok naar hok naar hok gaan. Zodoende dat we de vogels ook altijd langer houden en niet vlot verkopen.

              Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #8
                Ik vind het prima. Er is nog nooit iemand teruggekomen en als wijzelf bij een part. kopen dan zal ik ook niet na een half jaar oid teruggaan. Denk wel als er binnen een dag/paar dagen al wat is maar dat is gelukkig nog nooit voorgekomen.

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Bijzonder wat mijn waarschuwend bedoelde bericht voor off topic reacties brengt.

                  Marktplaats is volgens mij een prima plaats voor particulieren om zaken te koop aan te bieden. Het betreft hier geen online koop of verkoop, maar een website waar vraag en aanbod bij elkaar worden gebracht. Welke afspraken koper en verkoper vervolgens onderling maken, staat daar helemaal los van.

                  Ik wil met het delen van mijn ervaring lezers infomeren dat klaarblijkelijk een advertentie met alleen een postcode voor lieden al een trigger is om eens in die buurt te gaan rondrijden en na te vragen. Wat mij betreft mag het topic worden gesloten....

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is onvoorstelbaar hoe makkelijk je aan gegevens van sommige mensen kan komen als je een beetje handig bent. Ook geven mensen heel snel heel veel informatie tijdens de communicatie via de mail en telefoon. Daar verbaas ik mij wel eens over. Ja, dan maak je het kwaadwillenden erg makkelijk.

                    Marktplaats is inderdaad een plek waar vraag en aanbod bij elkaar gebracht worden. Daar worden dagelijks 10-duizenden advertenties online gezet. Heel veel gaat goed, maar je hebt net als in de gewone wereld te maken met mensen die andere mensen menen te moeten beroven.

                    Het is veel erger dat de overheid niet opgewassen is tegen deze nieuwe vorm van criminaliteit obv wetgeving en opsporing. Daardoor kunnen bijvoorbeeld die belhuizen in Benin en Nigeria nog steeds proberen om met allerlei zielige mails gegevens van nietsvermoedende Nederlanders te ontfutselen.
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking

                    Working...
                    X