Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Jappies uitgevlogen

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53

Jappies uitgevlogen

Vandaag zijn eindelijk onze twee Japanse meeuw jongen uit het nest gekomen Waarschijnlijk lagen ze wel lekker in dat nestje met goed uitzicht wnat ze hingen wel met de kop buiten het nest en waren veel aan het rondkijken.

De Jappen zijn bij ons behoorlijk tam, komen naar je toevliegen als je met voer komt en eten uit je hand.
    De jongen zijn daardoor ook makker dus wie weet komen deze ook straks heel dichtbij

Zijn bij jullie de Japanse meeuwen ook zo tam?

Groetjes, Chantal

Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid
    Thanks
    1
    Chantal, zeer mooi en leuk dat er weer jongen uitgevlogen zijn ..... Ben wel beetje jaloers hehehehehe. is dat insectepatee? dat linkse in het eetbakje? ik heb dat nu ook gaan halen . hebbe ze graag he. maar ik ben nog aan het wachten op 1ste jongen ... en heb je nog andere nestje die uit moete komen? van de binsenastrildes?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    leuke foto`s Chantal, in die collage.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    leuke foto's leuke gezellige vogels zijn het.
    groeten gijs

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
    Chantal, zeer mooi en leuk dat er weer jongen uitgevlogen zijn ..... Ben wel beetje jaloers hehehehehe. is dat insectepatee? dat linkse in het eetbakje? ik heb dat nu ook gaan halen . hebbe ze graag he. maar ik ben nog aan het wachten op 1ste jongen ... en heb je nog andere nestje die uit moete komen? van de binsenastrildes?
    Dat is idd insectenpaté.
    Andere nesten, een koppel binsen zit stevig te broeden. Een vorig broedsel van een koppel was onbevrucht. Wie weet komen uit deze eitjes wel jonge binsen.
    Een koppel bichenows zit in een nest, ik kan niet in het nest kijken want het is een zelfbouwnest in de klimop in de hoek van de vlucht.
    En dan een één of twee nesten van gordels. Eentje zit denk ik in de kerstboom maar ik ben aan het speuren geweest, kan het echter niet ontdekken terwijl ze daar wel steeds uitvliegen.
    Succes met je vogels, de jonkies komen vast heus wel!
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Guest
    Thanks
    0
    ze zijn bij mij echt niet tam hoe heb je dat gedaan?

gr.stoer

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Helaas is één van de twee jongen overleden. Ik denk door mijn eigen schuld, ik deed vrij vroeg in de ochtend wat aan de voliere en daar schrokken de vogels van. Een paar uur later was ik in de voliere en lag dat jong dood op de grond At al behoorlijk zelfstandig, was al behoorlijk gegroeid, dus eigenlijk 99% zeker dat het verkeerd gevlogen is doordat het schrok. Zo jammer.

@stoer, ik doe er eigenlijk niets meer voor dan als ze nieuwsgierig zijn met wat ik in de voliere kom, stil blijven staan met uitgestrekte arm richting stok met in mijn hand groenvoer, eivoer, of wat ik ga geven/verversen. Dan komen ze vanzelf dichterbij en uiteindelijk bij je hand.
    Het is niet zo dat ze nooit wat krijgen want ze krijgen iedere dag vers.
    We komen dagelijks in de voliere dus ze zijn wel aan ons gewend.
    Groetjes, Chantal

Senior lid aadje93's Avatar
    Thanks
    10
    Voer geven dat ze lekker vinden; met name levend voer zoals insectenpaté, pinkys, buffalowormpjes etc. Na een aantal dagen op hetzelfde tijdstip voeren krijgen de vogels het snel door hoor:

Dit is er nog een uit de koudere periode voor het broedseizoen

Dan één uit het broedseizoen, trok nog veel meer aandacht die pinkys in het eivoer!

Als je aan komt lopen me de voederbak waar het eivoer gemengd met pinkys en vogelgrit inzit hangen ze gewoon naast de door aan het gaas om er als eerste te zijn:

En paar dagen later eten ze gewoon zo uit je hand

Door gewoon altijd rustig de vogels te benaderen, geen drukte in de omgeving zoals actieve viervoeters (of 2 voeters!) en op vaste tijden voeren/schoonmaken raken de vogels vanzelf vertrouwd. Ook niet achterna gaan lopen jagen, gewoon vanuit hunzelf laten komen. Begin met stukjes trosgierst of iets waarvan je weet dat ze het lekker vinden. En na een tijdje krijg je hetzelfde als bij mij, de parkieten zijn er als de kippen bij als ik thuiskom uit werk en eivoer/pinkys ga geven.
    webmaster van Volière-info.nl Voor al uw vogel(kweek) informatie

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    ziet er leuk uit!
    groeten gijs

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    leuke foto`s, geef je ze wel genoeg eten .....

Soortgelijke onderwerpen

1. uitgevlogen
    Door danielle_akkerman in forum Kanaries
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 09-08-2010, 18:31
  2. uitgevlogen
    Door Bianca34 in forum Kanaries
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 17-05-2009, 10:52
  3. uitgevlogen
    Door zebravinkje in forum Zebravinken
    Reacties: 0