Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Hoeveel zebravinken kunnen in deze kooi ?

Junior lid
    Thanks
    0

Hoeveel zebravinken kunnen in deze kooi ?

Dag allemaal,
    Hoeveel zebra's kunnen er ongeveer in een kooi van 75,5 x 45 x 90 ?

Senior lid
    Thanks
    50
    is dat l x b x h? Dan zou ik zeggen twee. De hoogte heeft namelijk niet zo heel veel nut voor zebravinken.

Junior lid
    Thanks
    0
    Ja , ik bedoel l x b x h . Zou het verschil hebben voor ze als ik 75 x 45 x 45 ( l x b x h ) koop ?
    Heb nog 2 vragen over de huisvesting :
    Welke bodembedekking is volgens jou het beste ?
    En welke planten zouden zebravinkjes waarderen ?

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    zebravinken vliegen in de breedte dus het is belangrijk dat je een bredere en diepere kooi hebt dan een hoge.

In wat je nu hebt zou ik er ook maximaal 2 in zetten.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    50
    Ik ben zelf nog maar een beginner wat betreft zebravinken, maar die kooi lijkt me eigenlijk even goed voor twee zebravinken, aan die hoogte hadden ze toch niet zo veel. Wat je nu opnoemt lijken me de afmetingen van een standaard kweekkooi en daar houden veel fokkers hun koppeltjes in.

Als bodembedekking wordt meestal schelpenzand gebruikt (bruin of wit, afhankelijk van wat je voorkeur verkiest, wit is wel wat duurder, als ik het me goed herinner).