Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte fronten??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zwarte fronten??

    Ik wil broedkooien maken en daar zwarte fronten voor gebruiken. Is dit goed voor de vogels? Heeft iemand hiermee ervaring? Of kan ik beter gewoon de standaard grijze (zilverkleur) gebruiken? Verlichting dmv TL komt niet in de kooien maar aan de wand in m'n schuurtje. Hoor graag ervaringen mbt zwarte fronten. Dank!

  • #2
    ja wat moet je er van zeggen, ze zijn zwart in plaats van chroomachtig. heb ze ook gehad, ik had niet het gevoel dat ze verschilden van de normale behalve dat ze een andere kleur hadden en een stuk duurder waren
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      De laatste broedkooien die wij hebben gemaakt, zitten ook zwarte fronten in.
      Ze zijn inderdaad duurder.
      Het voordeel is wel, dat je de vogels beter ziet.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
        De laatste broedkooien die wij hebben gemaakt, zitten ook zwarte fronten in.
        Ze zijn inderdaad duurder.
        Het voordeel is wel, dat je de vogels beter ziet.
        Klopt helemaal!

        Vogels zie je beter en persoonlijk vind ik het ook mooier staan.

        Prijs valt best nog wel mee...

        Hier even een foto en je kunt het dan vergelijken:
        Last edited by MightyBird; 30-04-2015, 20:48.

        Opmerking


        • #5
          Mijn kooien hebben allemaal zwarte fronten. De vogels zijn beter te zien en ik vind het geheel mooier. Voor de vogels maakt het niet uit.

          Opmerking


          • #6
            Dat ziet er idd prachtig uit MightyBird. Ik heb ze zojuist besteld, dus ben benieuwd. Prijs valt mij ook erg mee, zelfs goedkoper dan de Chrome, maar die had ik ws bij dure zaak gekocht voorheen.

            Opmerking


            • #7
              en waar halen jullie die zwarte fronten??
              kom ze alleen in 40 cm hoogte tegen wil ze graag 80x50 en 100x50 maar niet te vinden
              iemand die weet waar ik ze wel kan kopen ??
              alvast bedankt voor de moeite

              Opmerking


              • #8
                Ik heb ze gekocht bij Heesakkers in Erp. Is goede kwaliteit.

                Opmerking


                • #9
                  ik heb mijn zwarte fronten van gehu leveren eventueel ook fronten op maat en alle maten zijn bij hun ook zwart gepoedercoat te leveren, hiervoor altijd de 'chromen' gehad van heesakkers maar de kwaliteit van heesakkers vindt ik minder geworden. Heb 'chromen' fronten van hun die al 20 jaar oud zijn en deze zijn mooier dan de exemplaren van hun die ik nog maar 5 jaar heb, behandel ze precies het zelfde.

                  Opmerking


                  • #10
                    Heb nu chromen voorfronten, maar ga ook over op zwart. Daarbij vervang ik mijn voorfronten eens per 3 jaar, omdat ik ze ranzig vind worden. Daarbij staan ze bij mij in aluminium gootjes, waardoor het soms wat gaat roesten.
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      dat is dan een dure oplossing Hans, elke 3 jaar vernieuwen.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik zet ze elk jaar met een lakrollertje in de grijs/zilver Hammerite, zien ze er ook weer prima uit en een stukje goedkoper dan nieuwe aan te schaffen.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          je ziet de vogels door mat (hoeft niet zwart, maar donker en mat helpt) beter. Zie ook de keuze voor gaas bij , heb ik het in beschreven met duidelijke foto's die het verschil op afstand tonen. De broedkooien zullen er minder winst van ondervinden gezien je er dichter op zit (en tegenwoordig vaak van binnen verlicht is ipv van buiten). Het verchroomde/rvs traliewerk schittert erg waardoor je de achtergrond (de vogel(s)) niet goed kan zien
                          webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                          Opmerking


                          • #14
                            parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                            Opmerking


                            • #15
                              ik was ook van plan om mijn voorfronten over te schilderen maar zat ermee of de verf niet schadelijk zou zijn voor de vogels
                              maar nu ik dit hier allemaal lees dat jullie dat ook doen ben ik gerustgesteld

                              Opmerking

                              Working...
                              X