Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedende Forpus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Hoi, daar kan ik geen advies over geven, ik maak mijn vogels niet tam, pak ze wel in nest vast zodat ze minder bang voor handen worden maar het voeren doe ik nooit!
    Groeten Tom

    Opmerking


    • #32
      Ah oke =) want als we de ouders kortwieken dan gaat een washandje aan ;-) anders ben je je vingers kwijt haha.. maar dat is wel wat onhandig soms. Voordeel van het washandje dat wij gebruiken is dat er kleine losse draadjes aan zitten, dus als je ze vast hebt gaan ze daar mee spelen.

      Opmerking


      • #33
        Ze waren er net samen weer uit, snel even gekeken en er is een 4de eitje bij! en daarmee is het pootje van de pop ook gelijk weer normaal. Ze kan weer gewoon klimmen en alles

        Opmerking


        • #34
          ik maak mijn vogels ook niet tam dus ook ik kan jullie hiermee niet helpen
          groeten gijs

          Opmerking


          • #35
            heb je toen ook toevallig de eieren al geschouwd? volgens mij zitten ze al wel op 10 dagen dus waarschijnlijk is er wat te zien
            Groeten Tom

            Opmerking


            • #36
              Nog niet gedaan, ik was vanochtend maar al te blij dat de pop dr pootje weer normaal was =) Is het normaal dat er zo veel tijd tussen het 3de en 4de eitje is? een hele week..

              Opmerking


              • #37
                normaal zou ik het niet noemen, maar het kan komen dat er teveel stress bij het vogeltje was waardoor deze het eitje zo laat heeft gelegd. Laat de vogels gewoon rustig hun gang gaan en kijk wat het resultaat wordt. Ik denk dat het belangrijk is dat je dit nestje niet gaat tam maken aangezien dit je eerste keer ervaring is met een nestje? ervaar eerst wat er nog allemaal bij komt kijken als er eenmaal jongen zijn!
                Groeten Tom

                Opmerking


                • #38
                  Ja precies, het is het eerste nestje. Ben erg benieuwd =)

                  Opmerking


                  • #39
                    een week is inderdaad wel erg lang, meestal zijn eieren die erg laat gelegd zijn bij mij niet bevrucht maar dat is een kwestie van afwachten. je zou de andere eieren wel vast kunnen schouwen.
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #40
                      Hoe is de stand van zaken?
                      Groeten Tom

                      Opmerking


                      • #41
                        Nog steeds 4 eitjes, het mannetje ruziet het vrouwtje steeds naar binnen als ze te lang buiten het hokje is ;-) En als ze er uit zijn gaan ze er direct weer in als we ook maar in de buurt komen. Krijg dus niet echt de kans om te schouwen. Hoop wel dat het een teken is dat het eerste eitje bijna uit gaat komen =)

                        Opmerking


                        • #42
                          ik heb geen problemen met schouwen, meestal duw ik de pop heel voorzichtig met een lepel opzei, zo doe ik haar niet pijn, dan snel schouwen en je weet hoe ver de bevruchting is. zelf nog meegemaakt dat de vogels niet terug op nest gaan zitten. We horenvan je! Mijne komen waarschijnlijk zaterdag of zondag uit, zo snel uitgerekend! We horen het
                          Groeten Tom

                          Opmerking


                          • #43
                            Meestal zijn mijn poppen gewend dat ik regelmatig de eieren controleer en dus gaan ze er al automatisch af zodra ik het kastje open.
                            groeten gijs

                            Opmerking


                            • #44
                              Vanmorgen ging ik zoals gewoonlijk nestcontrole doen. Het eitje wat op 26 april is gelegd en wat bevrucht was, daarvan is het jong geboren ik ben nu wel erg benieuwd of Thom ook jongen heeft vandaag of morgen omdat de eitjes bijna op de zelfde dag zijn gelegd! Foto's volgen wel een keer!
                              Groeten Tom

                              Opmerking


                              • #45
                                Tof! ben benieuwd =) ik denk dat het er bij mij ook aan zit te komen, ik kan nog niet eens van de bank opstaan of de man springt van zn stok en sjeest het broedhokje in, als ik dan ga kijken zit hij op de eitjes (pop gewoon opzij geduwd) en is dan lekker aan het blazen naar me ;-) Wordt vervolgt!

                                Opmerking

                                Working...
                                X