Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedende Forpus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Nogmaals bedankt! Ze heeft nu dr 3de eitje er uit gegooit, liggen netjes naast elkaar in het hokje!
    Het lijkt dat dr pootje wel weer herstellende is, ze kan er al iets meer kracht op zetten, alleen blijven nu dr teentjes verkrampt.. precies andersom dus. Ik hoop dat het er gewoon langzaam uitzakt nu ze weer even minder gewicht bij zich heeft ;-)

    Hou jullie op de hoogte!

    Opmerking


    • #17
      Jaa leuk dat je ons op de hoogte houd! Daar houden we hier wel van
      Groeten Tom

      Opmerking


      • #18
        Ik denk dat het deze ronde bij 3 eitjes blijft, geen nieuwe eitjes dus het zal wel.. Ze zit nog wel met verkrampte tenen...
        Wat is normale ontlasting bij de pop tijdens de broedperiode? Het lijkt wel dat ze alles opspaart (hokje is schoon) en dan als ze er uit is de hele lading loost.. is ook echt heel veel en vloeibaar (moet ook wel als het zo veel is denk ik)

        Opmerking


        • #19
          Groeten Tom

          Opmerking


          • #20
            Whohoo! spannunnd! ben ook erg benieuwd naar mijn eitjes, we kijken altijd alleen stiekum als de pop er uit is. Zo grappig als de man ruzie gaat maken met de pop tot ze terug het hokje in gaat. Hij gaat er altijd even later achteraan met een krop vol zaadjes ;-)

            Opmerking


            • #21
              klinkt goed, ik had al een nestje van 6 jongen deze waren al geringd en alles, maar toen ik een dag niet thuis was weet ik niet wat er gebeurt was maar alle jongen waren dood. allemaal met volle krop en niet ziek, het had snachts wel gevroren dus ik denk dat dit de oorzaak was.

              Nu heb ik nog een aantal koppels die zitten te broeden.
              groeten gijs

              Opmerking


              • #22
                Dawhh, die van mij zitten gewoon binnen, dus dat moet goed komen qua temperatuur.. hoop voor je dat het niet weer gaat vriezen

                Opmerking


                • #23
                  in principe is het geen probleem als het gaat vriezen, maar de ouders waren niet zo'n goede zitters (bleven niet goed op de jongen zitten) en hierdoor is het waarschijnlijk fout gegaan.
                  groeten gijs

                  Opmerking


                  • #24
                    Gijs, ze zijn niet doodgebeten door de man van het nest? Dat willen ze ook nog wel eens doen omdat ze dan weer nieuwe ronde willen doen, dan kunnen ze ook behoorlijk agressief tegen de jongen zijn. over uurtje ongeveer plaats ik de foto, ga ze zo voeren vandaag.
                    Groeten Tom

                    Opmerking


                    • #25
                      Hierbij de foto, nu al 2 jongen!!
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Groeten Tom

                      Opmerking


                      • #26
                        mooie jongen, nee doodgebeten zijn ze niet, er was niets aan ze te zien. hadden genoeg voer in de krop maar toch waren ze dood. de enige reden die ik zo kan verzinnen is dus een gebrek aan warmte.
                        groeten gijs

                        Opmerking


                        • #27
                          Erg jammer om zo je jongen alsnog te verliezen maar het is niet anders! Hoeveel rondes doe jij per seizoen? 2 of 3 of kijk je puur naar de conditie na de eerste ronde? Is gewoon een vraag van mij en heeft geen betrekken op verlies van je jongen hoor
                          Groeten Tom

                          Opmerking


                          • #28
                            ik ga meestal uit van 2 rondes maar als de vogels er gezond uit zien en nog aan een derde ronde willen beginnen mag dit.
                            groeten gijs

                            Opmerking


                            • #29
                              Jaa dat is zelfde wat ik doe, was wel even benieuwd! thomvl hou je ons goed op de hoogte? vind het leuk als je verschillende ervaringen over dezelfde soort kunt delen.
                              Groeten Tom

                              Opmerking


                              • #30
                                Tuurlijk doe ik dat! Hoop dat alles goed gaat hier, de pop zit lekker in het hokje en de man zit op stok lekker te brabbelen in zichzelf ;-) Als de kuikens er zijn, wanneer beginnen jullie met zelf voeren? zodat ze gelijk tam zijn? Hopen eigenlijk de ouders tammer te maken door de kuikens veel met de hand te voeren e.d. nu vliegen ze namelijk eerst door de hele kamer voor dat ze gaan zitten (en ja ze zijn gekortwiekt, maar de pop is zo krachtig dat ze gewoon vooruit kwam ondanks het kortwieken...)

                                Opmerking

                                Working...
                                X