Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese kwarteltjes hebben een nestje !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese kwarteltjes hebben een nestje !!

    Hoi,
    Mijn koppeltje chinese dwergkwartels hebben een paar dagen geleden een 'nest' ( meer een kuiltje ) gemaakt en daar liggen nu 4 eitjes in . Alleen heb nu wat vragen :
    1 hoelang broeden de kwartels en wanneer beginnen ze ?
    2 als de jonge uitkomen moet ik het haantje dan apart zetten ?
    3 als er jonge kwartels zijn waar moet ik dan allemaal voor zorgen ?
    4 in de voliere ligt een soort mos als ondergrond is dat goed ?
    13 jaar, neem een kijkje op mijn website : www.vogelsem.nl

  • #2

    Opmerking


    • #3
      'Sommige Chinese dwergkwartels hebben de nare eigenschap snel te vervallen in hardnekkig verenpikken bij elkaar. Dit pikken leidt vaak tot kannibalisme. Als het eenmaal zover is, is het moeilijk hier weer vanaf te komen. voorkom te veel dieren op een kleine ruimte
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik krijg de indruk dat de beschrijving van pieterh klakkeloos uit een of ander boek is overgenomen.

        Om te beginnen komen ze in Australie niet alleen in het Noorden voor maar ook langs de gehele Oost kust en in het Zuiden van Victoria. In Australie zijn twee onder soorten.

        Wat ruimte betreft is een vierkante meter grondoppervlakte voor kwartels veel te klein. Veel mensen zijn tevens van mening dat kwartels helemaal niet in een ruimte met ander gevogelte samen horen; mede doordat ze als ze schrikken omhoog vliegen en, vooral s'nachts, de andere vogels verstoren.

        En zoals Chantal al aangeeft is er op dit forum genoeg te vinden mbt kwartels. Mischien had de vraagsteller in eerste instantie de zoekmachine eens kunnen gebruiken.

        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Men neemt niet eens meer tegenwoordig de moeite om een boek over te typen, men copy and paste gewoon van een bestaande website.

          Tenzij Pieter de auteur is van deze onderstaande site, anders is het in mijn ogen gewoon plagiaat.

          Last edited by populier; 06-05-2015, 13:30.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            dat heb je snel gevonden Michael, informatie op deze manier zitten we niet op te wachten.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              aj sorry van mijn info. kan ik deze er terug afhalen van dit forum? was inderdaad een site wara ik veel tips heb gevonden voor mijn eigen en daarom dat ik deze gewoon heb copy plak heb gedaan. wilde sem gewoon al basis info bezorge meer niet.
              omdat hij nog jong is en niet veel ervaring heeft dacht ik dat hij wel wat extra info kon gebruiken niet slecht bedoeld ....
              @casehulsebosch mercikes voor de extra info van herkomst wiest ik ook niet, kwa ruimte dat ze nodig hebbe is natuurlijk at je er mee als doel hebt he . als je er mee natuurbroed wenst te gaan kweken(of probere) ben ik ook van mening dat dit groter moet en dat er genoeg natrrulijk schuilplaatsen moeten voorzien worden. maar ken ook mensen die het gewoon in een kooitje hebbe zitte en meer ni. maar dan moet je niet verwachten dat je jongen gaat kweken tenzij je alles in broedkast gaat legge want eitjes ga je wel krijge. ikzlef kweek nu natuurbroed harlekijnkwartel en die kan je wel met andere vogektjes samen houden. zijn veel rustiger dan chinese dwergkwartles kome uit mijn hand ete.. succes met de kwartels sem. en nogmaals sorry voor de info dat ik heb gecopieerd ... was alles behalve slecht bedoeld ...

              Opmerking


              • #8
                Maakt niet uit joh, je wilde alleen maar helpen, als je tekst kopieert van een bestaande site moet je gewoon even de bron erbij vermelden.

                Bron: http://www.e-mike.be/kwartel/chinese-dwergkwartel.html
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  nog een aandachtspunt: drinkwatervoorziening: plaats dinkfonteintjes van zangvogels op de grond of deksels van verfpotten waar je in het midden effen van onder uit een klop op geeft met de hamer. Die kleine mormels verdrinken heel vlug als er ook maar 1cm water is! Dus kleine beetjes en geregeld bijvullen.
                  parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                  Opmerking


                  • #10
                    Bedankt voor alle info en reacties 😂. Heel gek maar de kwartels waren inmiddels aan het broeden gegaan op 8 eitjes. Alleen zijn ze er gister plotseling mee gestopt. Ze kijken er nu ook niet meer naar om. Hoe zou dit nou kunnen ? Ik heb ze de hele tijd met rust gelaten en alleen het voer en water ververst.

                    Groetjes
                    13 jaar, neem een kijkje op mijn website : www.vogelsem.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ze hebben hier trouwens erg veel ruimte. Ik heb expres een koppeltje gehouden omdat dat beter was dan een trio. Volgens de kweker waren ze natuurbroed en van begin 2014. Uuhm vergeet ik nog iets .... Nee, dat was het wel
                      13 jaar, neem een kijkje op mijn website : www.vogelsem.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X