Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodhalsgans 20 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roodhalsgans 20 jaar

    Hallo

    Ik heb een Roodhalsgans man van 20 jaar & een vrouwtje van 3 jaar , zou hij nog vruchtbaar zijn?

  • #2
    Lijkt me apart, ik zou er een jongere gans bij zetten persoonlijk.
    Maar het kan natuurlijk. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen en als het niets wordt kun je een jongere man bijkopen.

    Opmerking


    • #3
      Even snel gekeken op het internet waarop staat dat de gemiddelde gans tussen de 20- 30 jaar oud wordt; met velen nog veel ouder. Zou dus moeten lukken.

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de reactie. Zijn vrouwtje is 2 jaar geleden verongelukt en heb dan een ander bijgekocht van 1 jaar.
        Ik kijk uit naar een nestje jongen, ik hou jullie op de hoogte.

        Opmerking


        • #5
          ik denk dat dit goed moet gaan. bij bijna alle diersoorten zijn de mannen bijna zo lang als ze leven vruchtbaar
          groeten gijs

          Opmerking


          • #6
            6 eiren onbevrucht met 3 jaar oude hen in 2015.
            Afwachten wat het nu gaat worden.

            Opmerking


            • #7
              Hoe is het dit jaar gegaan? Ik heb enkele jaren terug een koppel streepkopganzen gehad die nog legden op 25 jarige leeftijd en nog jongen kregen, dus het is niet onmogelijk...

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door -Marcus- Bekijk Bericht
                Hoe is het dit jaar gegaan? Ik heb enkele jaren terug een koppel streepkopganzen gehad die nog legden op 25 jarige leeftijd en nog jongen kregen, dus het is niet onmogelijk...
                6 eiren gelegd in een nest langs de vijver, na enkele dagen lagen ze in het water, alles weeral om zeep.
                Ik heb ook nog 2 hennen van 2013 en een haan van 2014, geen van beiden heeft gelegd.
                Hopelijk heb ik jongen volgend jaar.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door eri Bekijk Bericht
                  6 eiren gelegd in een nest langs de vijver, na enkele dagen lagen ze in het water, alles weeral om zeep.
                  Ik heb ook nog 2 hennen van 2013 en een haan van 2014, geen van beiden heeft gelegd.
                  Hopelijk heb ik jongen volgend jaar.
                  Het lijkt me straf mocht de haan van 2014 eieren leggen

                  Zie je de mannelijke gans nog treden?

                  Opmerking

                  Working...
                  X