Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dornastrildes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    mooi verslag Hans, goed gedetailleerd.

    mag ik weten waarom je het in zip vorm hebt geplaatst ?

    niet iedereen kan dat openen misschien.
    Ik had van de week al geprobeerd het te openen maar voor mij lukt het idd helaas niet.
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #17
      Ik krijg het ook niet geopend helaas.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
        Ik krijg het ook niet geopend helaas.
        Dit is voor mij ook nieuw, ik wil het best anders publiceren, moet dan even nakijken wat de beste manier is. Even een update, er liggen nu weer drie jongen, en er wordt veel minder van de buffalo's gegeten dan de vorige keer, Er is een duidelijke voorkeur voor de pinky's

        Opmerking


        • #19
          Veel dierlijke eiwitten voor in een kooi.

          Persoonlijk zou ik ze gewelde zaden met couscous en een matig pinky's gemengd door het eivoer geven. Hiermee heb ik altijd succes gehad, de vogels nemen het makkelijk op en de jongen groeien als kool. Echter ik spreek nu tegen een vogelverzorger van Artis, dus wie ben ik

          Wel grappig dat je in Artis werkt. Mijn opa had voor de oorlog een dierenwinkel in Amsterdam. Aangezien hij daarvoor had gevaren, had hij nog veel contacten binnen de zeevaart. Die oud-collega's namen toen vaak vogels voor hem mee, die hij dan o.a. verkocht aan Artis. Toen had je nog niet te maken met allerlei importbeperkingen. Niet best voor de vogels natuurlijk, want er zullen er onderweg een hoop gesneuveld zijn, maar zo ging dat vroeger nou eenmaal. Vond het wel een leuk stukje geschiedenis dat ik met je wil delen. Mogelijk zitten er nog nazaten van die import vogels in Artis.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #20
            Mooi verslag Hans, die voorkeur voor pinkies is ook mijn ervaring. Ik heb het idee dat ik ze zonder pinkies niet groot krijg. Helaas dit jaar 3 rondes bevruchte eieren gehad, maar geen enkele is uitgekomen. Hetzelfde met de emblema picta. Echt een teleurstelling.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
              Veel dierlijke eiwitten voor in een kooi.

              Persoonlijk zou ik ze gewelde zaden met couscous en een matig pinky's gemengd door het eivoer geven. Hiermee heb ik altijd succes gehad, de vogels nemen het makkelijk op en de jongen groeien als kool. Echter ik spreek nu tegen een vogelverzorger van Artis, dus wie ben ik

              Wel grappig dat je in Artis werkt. Mijn opa had voor de oorlog een dierenwinkel in Amsterdam. Aangezien hij daarvoor had gevaren, had hij nog veel contacten binnen de zeevaart. Die oud-collega's namen toen vaak vogels voor hem mee, die hij dan o.a. verkocht aan Artis. Toen had je nog niet te maken met allerlei importbeperkingen. Niet best voor de vogels natuurlijk, want er zullen er onderweg een hoop gesneuveld zijn, maar zo ging dat vroeger nou eenmaal. Vond het wel een leuk stukje geschiedenis dat ik met je wil delen. Mogelijk zitten er nog nazaten van die import vogels in Artis.
              Dat ik verzorger ben in Artis heb ik te danken aan mijn ervaring, en een groot deel van die ervaring heb ik op mogen steken via de kennis van particuliere kwekers. Daarom luister ik ook graag naar wat anderen te melden hebben. En er zijn ook vele wegen die naar Rome leiden. Of er nog nazaten van die import vogels zitten durf ik niet te zeggen

              Opmerking


              • #22
                Probeer het bestand te downloaden op pagina 1...de bijlage.
                Maar is die ernog wel.
                Krijg niks gedownload.......ja heb een zip programma om zo bestand te open.

                mvg Ronald

                Opmerking


                • #23
                  Ik heb 'm weer even opgezocht en hier onder neer gezet. Ik ga er van uit dat Hans er geen problemen mee heeft dat het hier rechtstreeks op het forum staat, anders hoor ik het graag.

                  Opmerking

                  Working...
                  X