Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitsstaartamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • spitsstaartamadine

    Hallo,
    Ik heb nu een spitsstaartamdine man. Ik ga er nog een popje bij kopen maar kan je deze vogel bij bichenows,binsen,goulds,roodkoppapagaaiamadines houden? En graag wat meer info over deze vogel.

    gr. sander
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

  • #2
    info

    In principe kan die er wel bij, mits de ruimte het toelaat.
    Wel heeft ieder vogeltje zo zijn karakter het zou dus ook tegen kunnen vallen.
    Probeer eens de zoekfunctie: http://www.vogelcafe.nl/search.php
    Voor info over de vogel zelf zal je de verkoper moeten vragen.

    Opmerking


    • #3
      Ha die sander, deze link is wel behulpzaam denk ik: http://www.vogelproblemen.nl/Spitsstaartamadine.htm

      Opmerking


      • #4
        hoi remco,
        ik sprak op facebook nog iemand op een groep en die heeft ze ook en die zegt dat het kan mits er genoeg nestgelegenheid er is.
        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
          hoi remco,
          ik sprak op facebook nog iemand op een groep en die heeft ze ook en die zegt dat het kan mits er genoeg nestgelegenheid er is.
          Datzelfde staat bij gordelgrasvinken. Wij hebben een aantal koppels en in diezelfde voliere hebben ze ook nesten en dat gaat heel goed.

          Bij alle vogels moet er altijd voldoende nestkasten en nestmateriaal zijn.

          De ruimte waarin je de vogels wil gaan houden is wel van belang!

          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            hallo,
            Tal ik las het op je site. Echt een hele mooie voliere! Maar hij maakt het goed. Dus dat komt wel goed denk ik. Kan iemand die ervaring met deze dieren heeft wat info er over geven? En ook wat voor nestkastjes ze nodig hebben?
            gr. sander
            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

            Opmerking


            • #7
              Ik heb ze gehad in een ruime buitenvoliere. Samen met o.a. bichenows en goulds. Ging over het algemeen vrij goed, maar de spitsstaart kan erg dominant zijn. Vooral de goulds kunnen hier last van hebben. Het hangt er echt vanaf welk karakter je spitsstaart heeft.

              Zoals uit de andere reacties al wel blijkt, het belangrijkste is de beschikbare ruimte. Daar wil ik graag nog aan toevoegen dat de beplanting ook belangrijk is, zodat ze zich goed kunnen verstoppen.

              Als nestkast gebruikte ze bij mij halfopen kastjes, maar vaak zaten ze bij mij in mijn zelfgemaakte holle bamboepijp.

              Wat zijn de afmetingen van jou voliere?

              Opmerking


              • #8
                laat ik duidelijk zijn ik wil er nog wat aan doen want de ruimte is nog niet goed. maar de voliere is 1,80 lang bij 2,00 hoog bij 0,80 diepmet een nachthok van 1 m diep bij 2 m hoog bij 1 m lang. Daar zitten dan 1 koppel roodkoppapagaaiamadinessen, 1koppel goulds, 1 koppel spitsstaartamadine, 1 koppel bichenows, 2 koppels binsen. dus 6 koppels. Dit is volgens mij te druk zeker met jongen enzo dus ik ga hier nog wat aan doen. Tal heeft mij hier al eens op aangesproken en ze heeft volkomen gelijk. Maar ik ben een oplossing aan het zoeken. Ik heb ook nog deze http://www.dierenverblijf.com/56-voliere-kv915.html kooi staan. Daar zit 1 koppel japanse meeuwen in. Ik wil daar nog een koppel vogels bij doen. Welke komen daar het beste voor in aanmerking?
                Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                Opmerking


                • #9
                  Tropen willen graag vliegen en hebben niet zoveel aan een smalle hoge kooi.
                  Wil je gaan kweken in die kooi?
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Die ruimte is inderdaad veel te klein. Wanneer ga je uitbreiden dan? En hoe groot gaat ie worden?

                    Aan de hoogte hebben ze inderdaad niet zo veel. Ik zou er geen andere soorten bij doen. Zeker niet als je ook jongen wil.

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zou er ook geen nieuwe vogels bij doen, maar waar laat je je jongen?
                      aangezien je vogels nu al zo krap zitten.
                      groeten gijs

                      Opmerking


                      • #12
                        oke en mijn voliere is die te vol?
                        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                        Opmerking


                        • #13
                          ja, ik denk dat een uitbreiding wel nodig is, tenminste als je zo veel vogels wilt blijven houden.
                          groeten gijs

                          Opmerking


                          • #14
                            oke. Ik zal er wel eens over na gaan denken.
                            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                            Opmerking


                            • #15
                              maar hoeveel koppels raden jullie dan mij aan om te houden in de voliere met nachthok?
                              Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                              Opmerking

                              Working...
                              X