Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sterfte onder jonge duiven.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sterfte onder jonge duiven.

    Een vriend heeft voor het tweede jaar op rij volgende problemen bij de kweek van zijn sierduiven.
    Zowel bij rode rotsduiven, olijfduif en Stefanie duiven broeden de ouders de eieren goed uit. Maar een tweetal dagen na het uitpikken v/d jonge duiven laten de ouders het afweten en sterven de jongen.
    Ook na het verleggen onder pleegouders gaan de jongen steevast dood.
    Ouders zitten (uiterlijk) tip top in orde.
    Iemand hier ervaring mee?
    Wat kan hij hieraan doen om dit te voorkomen?
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

  • #2


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Hoi Hubert,
      Bedankt voor je reactie.
      Zal het hem alvast meegeven.

      Maar zijn eigenlijke vraag is, hoe het komt dat ouderduiven, het ene jaar hun jongen opkweken en nu plots een tweetal dagen na het uitpikken stoppen met de jongen te voederen waardoor deze sterven.
      Zouden we hier van trichomonas besmetting mogen uit gaan?

      Grtn
      Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

      Opmerking


      • #4


        Gr ,Hubert

        Opmerking


        • #5
          als ze allemaal op dag 2 dag dood gaan vraag ik me af of ze uberhaupt worden gevoerd. dag 1 overleven ze op de dooierzak en als ze dag 2 niet worden gevoerd zullen ze dood gaan. dus ik ben benieuwd of hij wel voeding vind in de kropjes van de jonge duiven (moet goed te zien zijn) als dit niet geval is lijkt me het niet voeren van de ouders de oorzaak. maar waarom zouden alle duiven besluiten om hun jongen niet te voeren? het enige wat ik dan kan bedenken dat de duiven besloten hebben dat hun voer niet goed genoeg is. misschien is het zaad oud? ondanks dat ik dit nu suggereer verwacht ik niet dat dit het is hoor. duiven zijn over het algemeen goede ouders en de eerste paar dagen krijgen de jongen toch eiwitten die zijn geproduceerd door de ouders dus voeding gerelateerd? misschien, maar het valt te proberen om van voeding te wisselen, of een nieuwe zak te kopen

          Opmerking

          Working...
          X