Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine onstoken snavel/bobbeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadine onstoken snavel/bobbeltjes

    De vogel eet er niet minder om maar dit heeft zij sinds 3 dagen en weet totaal niet wat dit is en nooit eerder gezien.
    Als ik probeer er aan te zitten dan vindt ze het niet erg prettig en moet ik dit behandelen met vaseline of is dit iets onschuldigs?

    Heb haar nu wel even apart gezet om besmetting te voorkomen.


    Neem haar woensdag mee naar mijn oude kweker maar zij had dit ook nog nooit eerder gezien.
    Wel vertelde ze dat ik haar beter alleen op tropenzaad kan houden met water...

  • #2
    Is het niet mijt?

    Het voeradvies wat die kweker geeft, begrijp ik niet..

    Ik blijf het ff volgen. Succes.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
      Is het niet mijt?

      Het voeradvies wat die kweker geeft, begrijp ik niet..

      Ik blijf het ff volgen. Succes.
      Heb haar iedergeval een druppel gegeven in de nek (anitiluchtpijpmijt etc.)

      Dat van het voer begreep ik ook niet helemaal maar volgens haar was dat het beste en apart zetten in een kooi van 35 graden...

      Maar dit heeft zij ook niet duidelijk gezien dus wil haar nergens van beschuldigen i.v.m haar kijk hoe dit te behandelen.
      Een ziektekooi heb ik niet.De vogel eet goed en drinkt ook.

      Ze krijgen hier appelazijn/vitamine A+D dus wat kan ik nog meer doen?

      Denk vraag het hier eens want misschien kent iemand dit voordat ik de vogel moet meenemen wat ook niet prettig is. (stress/kou)

      Opmerking


      • #4
        Warm zetten zou ik niet doen als er verder niets met de vogel is behalve die bubbeltjes. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.
        In ons geval zou ik zou dat niet doen omdat die vogel, als 'ie langer in een warm hok heeft gezeten, niet meer de buitenvoliere in kan. Als het moet dan moet het maar in dit geval, hoe ik het begrijp, zou ik het nog niet doen.
        Ook houden mijten van warmte, hoe het ontwikkeld in warmte of juist koele ruimte, mocht een vogel eenmaal mijt hebben, weet ik niet.

        Maar misschien is het wel wat anders. Ben heel benieuwd.

        Even opletten of meer vogels wat hebben, anders stokken en alles heel goed schoonmaken dat er geen besmetting kan plaatsvinden.

        Ik denk dat de vogel naar die vrouw meenemen geen zin heeft, kan ze het niet via een paar foto's zien?
        Ik weet natuurlijk ook niet of het ver weg bij je is. Misschien kan zij gewoon even naar jou toe komen.

        Anders door een dierenarts een schraapsel laten doen, dan kan hij verder bekijken wat het is.

        Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #5
          Iemand anders een idee? Zal vast iemand hier wel weten wat het kan zijn.

          Opmerking


          • #6
            Naar mijn idee is het een soort schurftmijt die je zoals jezelf al aangaf kan behandelen met zuurvrije vaseline. Deze vaseline sluit contact met de buitenlucht af en zo gaat de mijt dood en wordt je vogel weer helemaal mooi. Warmte kooi heeft totaal geen zin voor dit probleem, het zou het probleem alleen maar erger maken denk ik omdat met die warmte de mijten nog sneller gaan groeien. Hou je andere vogels goed in de gaten en zodra je iets ziet bij andere vogels wat hier op lijkt, ook direkt behandelen want het is zeer besmettelijk.
            Apart zetten is natuurlijk prima maar het kan allang doorgegeven zijn aan je andere vogels.
            Goed schoon maken en in de smiezen houden.


            Op internet lees ik ook dat bij ergere gevallen eerst behandeld moet worden met insectiside middel.
            Last edited by Henk3; 30-03-2015, 13:30.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Idd. beginnend Scaly face(schurftmijt) behandelen zoals Henk aan geeft, absoluut niet warm zetten.

              Gewoon voeren.

              Hopelijk is het neusgat niet bedekt, en krijgt ze genoeg lucht.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                O.k bedankt jongens.
                Maar even potje vaseline halen bij drogist.

                Nu rest mij nog 1 vraag...hoe is dit in hemelsnaam gekomen?

                Ik verschoon de hokken 2 keer in de weel en om de 2 dagen schone zitstokken en elke dag schoon water.

                De vogel zit apart in zelfde kooi met tussenschuif en dat geeft geen problemen?

                Bedankt alvast.

                Marc.

                Opmerking


                • #9
                  Tja hoe is het gekomen, dat is zomaar niet te zeggen denk ik. Soms heb je pech. Ik denk dat het probleem nog niet al te erg is op het moment en waarschijnlijk kan je het in de kiem smoren. Zoals gezegd goed in de gaten houden en bij de geringste mijt verschijnselen direkt handelen. Ik denk dat het allemaal nog wel mee zal vallen als dit de enigste vogel is die het nu heeft. (Inderdaad scally face, ik kon ff niet op die benaming komen.)
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Bedankt Henk,

                    Heb vaseline gekocht bij Etos, Daro : samenstellingetroatum (witte 100% zuur-en watervrije vaseline) on geparfumeerd.

                    Heb maar niet gevraagd of ik dit ook op vogels kan toepassen aangezien dit gebruikt wordt voor baby huidjes.

                    Straks denken ze die gast is niet lekker.

                    Moet ik een foto maken van de tube of kan ik dit gebruiken en zo ja hoe veel en hoe vaak per dag?

                    En ja andere vogels geen last.

                    Marc.

                    Opmerking


                    • #11
                      Nee hoor geen foto nodig, vaseline is vaseline, gewoon aanstippen op de plek met een wattenstaafje zodat alles is bedekt.

                      Het gaat erom dat te mijten stikken, dit had je ook kunnen doen met slaolie, maar dat druipt er af.

                      Kijk uit dat het niet in het neusgat komt, succes.

                      ps. werkt het niet is er ook speciale zalf voor Scaly face http://www.bol.com/nl/p/dierendrogis...0000010744076/

                      Of P-zalf van Beaphar.
                      Last edited by populier; 30-03-2015, 20:15.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Allen hartstikke bedankt en hou jullie op de hoogte!

                        Mvg Marc.

                        Opmerking


                        • #13
                          Zo juist ingesmeerd en er viel er eentje meteen los?!
                          Waarschijnlijk al verzadigd?
                          Denk dat dit met een sisser afloopt.

                          Opmerking

                          Working...
                          X