Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedseizoen 2015 japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedseizoen 2015 japanse nachtegalen

    Japanse nachtegalen hebben vandaag 2e of 3e ei gelegd en dat is 2 weken eerder dan vorig jaar.ik vind het eigenlijk te vroeg nog,maar heb ze niet gestimuleerd met levend voer ,dus ze zullen het zelf wel het beste weten

  • #2
    bij mij zijn ze ook nest aan het bouwen, je houd ze niet tegen, dus we zien wel.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Na 4 dagen broeden heeft de pop japanse nachtegaal er de brui aan gegeven, het mannetje gaat nog wel regelmatig op het nest zitten, maar het is nu donker en het nest is verlaten.
      Oorzaak? onbekend, heb dit nooit eerder meegemaakt!

      Opmerking


      • #4
        mischien dat het nest natgeregend is? dan gaan de vogels er ook niet graag op zitten, of mischien vonden de vogels het te kort licht en zijn ze gestopt.
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Hallo Gijs,

          Het nest kan niet natgeregend zijn, want ik heb er een glasplaatje boven liggen tegen de regen.
          Nee, ik denk eerder dat het te koud is en te kort dag,maar waarom leggen ze dan wel eerst eieren?, lijkt eigenlijk niet logisch dus.

          Helaas kan ik het ze niet vragen, ja vragen kan wel, maar je krijgt geen antwoord he...

          Opmerking


          • #6
            wel weer vreemd dat het mannetje verder gaat met broeden en overdag slechts af en toe van het nest af gaat om te eten en te ontlasten.
            De voorbije jaren broedden het mannetje en het vrouwtje overdag afwisselend op de eieren en nu zie ik het vrouwtje nooit op de eieren broeden, en omdat het gisteravond bijna donker was en geen van de beide vogels op het nest zat(volgens mij is het altijd het vrouwtje dat s,nachts op het nest hoort te zitten), denk ik dat de eieren s,nachts niet bebroed worden en dus niet uit zullen komen. Zit erover te denken om de eieren te verwijderen, zodat de vogels aan een nieuw legsel kunnen beginnen.

            Opmerking


            • #7
              Ik zou het nog even aankijken, misschien komt het nog goed.

              Opmerking


              • #8
                tis nog wel erg koud

                Opmerking


                • #9
                  Vandaag voor het eerst de man volop horen zingen hele ochtend door en geef nu ieder dag enkele buffalo's

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is wel erg vroeg voor de Jappen.
                    We hebben nog regelmatig nachtvorst.
                    Mijn koppel deed het pas half september.
                    http://www.soestervogelvrienden.nl
                    Iedere vogel heeft zijn schoonheid. de kunst is te ontdekken welke dat is

                    Opmerking


                    • #11
                      mijn koppel is nest aan t bouwen. zal van t weekend eens gaan kijken, of ik wat kan vinden.

                      dit weekend verwachten ze weer nachtvorst, dus nog even geduld allemaal.

                      vorig jaar rond deze tijd, was het prachtig weer, komt ook wel, maar nu nog even niet.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        eergisteren de eitjes verwijderd, onbevrucht natuurlijk, kan ook niet anders als er alleen overdag gebroed wordt door het mannetje.

                        Ik hoop dat ze nog even wachten met een nieuw legsel, het is namelijk bepaald nog geen lenteweer itt vorig jaar

                        Opmerking


                        • #13
                          Bij mij waren ze vroeg dit jaar dit in tegenstelling met voorgaande jaren, nestje gemaakt en daarin afgelopen zondag 1 eitje gezien maar na controle vandaag leeg nest!
                          Ze gaan weer op de oude toer

                          Opmerking


                          • #14
                            Hier 2 pogingen van nestbouw, beide zijn inmiddels gestopt, denk toch nog te koud is, wel de hele ochtend volop zang
                            en erg druk veel gevlieg en beweging, dus ben benieuwd of ze snel beginnen met een nest.

                            Opmerking


                            • #15
                              jammer naturlijk als het mislukt bij zo een soort ...

                              ik heb ze eergisteren voor het eerst gezien in mijn leven
                              wat kosten die beesten geld zeg ...
                              MVG senne
                              16 jaar !

                              http://waarneming.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X