Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 58

Onderwerp: Roodkoppapagaaiamadines?

Senior lid
    Thanks
    1

Roodkoppapagaaiamadines?

Ik ben maar een beginnenende vogelliefhebber. Maar probeer al zoveel mogenlijk te lezen of exoten .
    Nu ivm gezelschapsvoliere , beschik ik over een kleine van 2m*1.3m*2.5m en daar zitte 2 koppels roodkoppapegaaj amadines in en 1 koppel bichenowkes. + op de grond een koppel harlekijn kwartels. Ik had van een bevriende kweker deze vogels gekocht en die kweekte ook in kolonibroed. maar zijn voliere is groter. want ik zie nu dat de 2mannetjes Roodkoppapegaaj amadines steeds achter elkander aan zitten. Ik heb ze nog niet zien vechten maar heeft iemand heir eravring mee? of best ze apart zetten de roodkoppapegaajamadines? ze hebben nu alle 3 al een nest gebouwen en 1 koppel heeft nu al 1 jong.
    De bichenowkes zijn zeer kalme vogeltjes. zitte rusteig naast elkaar en maken hun niet druk.
    Ik weet (van geleze te hebben) dat cubavinkjes, bandvinken, paddas en diamantvinken best apart in een vlucht kan gekweekt worden. Maar wat met roodkoppapegaajamadines? want de ruimt is niet zo groot nu dat kweekperiode eraan komt.

Sommige papegaai amadines verdragen elkaar wat minder goed tijdens het broedseizoen. Roodkoppen kunnen boefjes zijn en zeker onderling. Ze willen ook nog wel eens de neiging vertonen om de jongen van andere koppels uit het nest te werpen. Persoonlijk zou ik 1 koppel roodkoppen houden in een gemeenschappelijke volière. De Nonpareil en de coloria zijn wat rustiger en kan je wat makkelijker kweken met meerdere paren.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    1
    En de driekleur? Die zie je ook nog regelmatig. Te koop staan. En de forbes? Hoe zijn die in gedrag? Zijn ook zeer mooi met de blauwe kleur.Momenteel gaat het nog.maar 1ste koppel had maar 2eieren en maar 1bevrucht.het jong is nu 6dage. 2de koppel heeft de nest af.dus is kijke wanneer en hoeveel eieren er gaan komen.en de bichenowkes hebben nest ook af. Dus ik ga nog wat afwachten. Ben nog maar net begonnen met 2de voliere te bouwen.heb nog nog grote kooi.maaf zet ik ze liever niet in.tenzij het moet.wegens nesten roven of vechten....

Driekleur zijn redelijk sociaal, maar vrij druk. De Forbes is heel onrustig en die kan je ook beter per koppel houden. Bij papegaai amadines bestaat altijd de mogelijkheid op bastaarden.

Gewoon in de gaten houden of ze geen nesten gaan roven. Mochten ze dat toch gaan doen, dan zeker scheiden. Het kan ook gewoon goed gaan. Je volière is ruim genoeg voor drie koppels.
    Bekijk mijn vogels op:

Senior lid
    Thanks
    1
    Hej Hans , ja ik wil geen papegaaj amadines van verschillende soorten samen zetten. Wil wel jongen maar natuurlijk per soort zuiver e. Nog een vraagje u vertelde dat de Nonpareil(die zijn ook super mooi) en de coloria(ook zeer leuk moeten die met dna attest komen ? niet te zien het verschil in geslacht?) iets rustigere soorten zijn. Maar die zie je heel weinig te koop staan. en zijn ook direct een stuk duurder? ben maar beginnende vogelliefhebber en wil momenteel maximum 80€ aan koppel geven. en steeds iets duurder en moeilijker soorte he. Mijn idee is voor de volgende soliere koudkweek goulds kolonibroed en daar wat afrikaantjes en andere exote bij. (want wevers is precies af te raden ) en wil zo probere allemaal met hetzelfde ete te kunnen geven. Momenteel exoten mengeling + onkruidzaden + grit+ gekookte eierschalen +eivoer+ insectenpatee+ geweekte zaden + buffalokes.

Senior lid kluisnummer67's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
    Hej Hans , ja ik wil geen papegaaj amadines van verschillende soorten samen zetten. Wil wel jongen maar natuurlijk per soort zuiver e. Nog een vraagje u vertelde dat de Nonpareil(die zijn ook super mooi) en de coloria(ook zeer leuk moeten die met dna attest komen ? niet te zien het verschil in geslacht?) iets rustigere soorten zijn. Maar die zie je heel weinig te koop staan. en zijn ook direct een stuk duurder? ben maar beginnende vogelliefhebber en wil momenteel maximum 80€ aan koppel geven. en steeds iets duurder en moeilijker soorte he. Mijn idee is voor de volgende soliere koudkweek goulds kolonibroed en daar wat afrikaantjes en andere exote bij. (want wevers is precies af te raden ) en wil zo probere allemaal met hetzelfde ete te kunnen geven. Momenteel exoten mengeling + onkruidzaden + grit+ gekookte eierschalen +eivoer+ insectenpatee+ geweekte zaden + buffalokes.
    hallo,
    binsen of gouldamadines zijn ook hele mooie tropen met het zelfde voer
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Als papegaai amadinessen roodkop onderling in broedtijd wat agressief kunnen zijn, dan zouden ze dat ook kunnen doen naar roodkopbinsen, volgens mij.
    Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
    Voor 80 euro zal je de Nonpareil en Coloria niet kunnen kopen. Bij Coloria en de Nonpareil zijn de geslachten goed te onderscheiden. Op mijn website heb ik wat foto's van de coloria staan. Dan zie je duidelijk het verschil tussen man en pop.

In de voliere zou je het misschien met de Forbes kunnen proberen.

Mocht je bij jouw voliere niet een verwarmd nachthok hebben, dan zou ik niet aan de Afrikaantjes beginnen. Die hebben, uitzonderingen daargelaten, echt wat meer warmte nodig.
    Bekijk mijn vogels op:

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik heb een aparte binnenhok die ik kan verwarmen.tot 10°ofzo
    maar ik wil niet heel de winter 20° gaan verwarmen.is maar een geidoleerd tuinhuisje in mijn tuin.en geen deel van het huis.wat zijn zo de minst moeilijke afrikaantjes?heb in boekje over afrikaantjes geleze dat goudbuikjes en blauwfazantjes de minst moeilijke zijn?? Oja heb mijn 1ste jong roodkoppapegaaiamdine op foto gezet ik zet hem sebiet online.hope dat ik hem op stok krijg. Is mijn 1ste jong ooit

Senior lid
    Thanks
    1

hier enkele fotokes

dit is van de nest van mijn bichenowkes nog geen eitjes .......
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 20150314_100002.jpg   20150314_100007.jpg  

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Roodkoppapagaaiamadines
    Door jan180 in forum Tropische vogels
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 01-07-2011, 14:33

Forum Rechten