Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodkoppapagaaiamadines?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Mercikes voor de tips. Wel jammer dacht dat 1ste dage als ik die doorkom kreeg ik wat hoop. Maar snap het wel want zag steeds meer en meer de vogels van de nest. laar hoopte dat het jong al groot genoeg was..... Want het kan niet zijn dat de oorzaak was dat er 2 koppels bij elkaar zitten? want het zijn drukke vogeltjes(maar als ze 10dage wel goed het jong voeden dan ga ik ze niet apart zetten ??????? 2de voliere zal pas klaar zijn half de zomer) en dit vooral tov de bichenowkes . die geniete rustig ...... En goed nieuws die zitte nu te broeden op 4eieren.

    Opmerking


    • #17
      snik hier enkele fotokes van het jong(mijn 1ste) dat gestorve is .....
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #18
        Leuke foto's.

        Had vorig jaar een jong koppel gele rietvinken. Die hadden ook 1 jong en lieten het uiteindelijk na 9 dagen aan zijn of haar lot over. De volgende ronde was het wel raak. Houd moed!

        Je hoeft ze niet apart te zetten. Het is nu toch ook goed gegaan. Succes!
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #19
          het zijn wel mooie foto's, volgende keer beter.
          groeten gijs

          Opmerking


          • #20
            en nog goed nieuws , de kwartels hebben al een mooi nestje gemaakt met enkele eieren in . Hopen dat ze gaan broeden ......
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #21
              zijn dit je harlekijnen?
              groeten gijs

              Opmerking


              • #22
                jep eieren zijn van mijn harlekijn kwartels(zijn zo een rustige vogeltjes)(mijn vader had vroeger chinese dwargkwartels en die zijn veeeeeeel schuwer. deze kome bijna uit mijn hand ete), ze hadde in de winter al af en toe een eitje zitte leggen , maar zo maar wild erges , nu echt allemaal bij elkaar en mooi nestje , dus duimen dat ze gaan broeden , want zou super zijn zo van ddie kleintjes die achter de ouders aan huppelen ........ verzacht ene klein beetje het verlies van mijn 1ste jong na 10dagen

                Opmerking


                • #23
                  En ja popje harlekijnkwartel zit sinds gisteren te broeden. En de roodkoppapegaajamadines waarvan het jong gestorven is hebben bijna hun2de nest terug af.andere koppel doet nog niet veel.nest is af maar nog geen eiren...

                  Opmerking


                  • #24
                    geduld is een schone zaak
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #25
                      Inderdaad normaal zit er minimaal een week tussen. Heeft je pop al een 'dikke bips' en eet ze al wat meer uit het grit-bakje? Dat is een teken dat er weer eieren aankomen. Succes!
                      Bekijk mijn vogels op:

                      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #26

                        Opmerking


                        • #27
                          Zou je Diamantvinken nu niet bij het Roodkop papegaai amadine koppel zetten nu ze jongen hebben. Dan verstoor je alles.

                          Of de 2 koppels het bij elkaar uithouden in een voliere hangt af van de ruimte. Beide soorten kunnen boefjes zijn.
                          Bekijk mijn vogels op:

                          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik zou ook geen diamantvinken bij roodkoppapegaaiamadines zetten. Dat is hetgeen ik ervan gelezen heb.

                            Opmerking


                            • #29
                              Ik heb nu de 2koppels apart moete zetten want de mannetjes zaten heel dag achter elkaar ipv achter de poppen.nu zijn ze heel dag aan het zingen.

                              Opmerking


                              • #30
                                Nog goed nieuws. De bichenowkes hebbe 1ste jong.dus dit is ook weer mijn 1ste jong.spannend. en........ de harkekijnkwartels gebben natuurbroed zeker al 5jongen.super moooooi......

                                Opmerking

                                Working...
                                X