Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sijsjes 2 maal pop 1 man

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sijsjes 2 maal pop 1 man

    zou het lukken om in een voliere 2 popjes sijs en 1 man samen te houden en trio kweek te doen
    de voliere is 4,50 lang 2 breed en 2 hoog zitten nog kanarie in
    1 pop sijs is van 2011 de andere pop is van 2014
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        de man sijs moet ik er altijd bij weg nemen anders verstoort hij het nest en gooit de eieren er uit
        als het dus lukt dat beide popjes aan broeden slagen zullen ze het alleen verder moeten doen
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jfk1 Bekijk Bericht
          de man sijs moet ik er altijd bij weg nemen anders verstoort hij het nest en gooit de eieren er uit
          als het dus lukt dat beide popjes aan broeden slagen zullen ze het alleen verder moeten doen
          Komt dat door voeding of door karakter? Is het niet beter om deze man uit te sluiten van kweek en een nieuwe man voor allebei de popjes te zoeken?
          Zo sneu als je op voorhand al weet dat een vogel alleen een heel nest moet grootbrengen, dat kost nl aardig wat energie van zo'n pop.
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            ik heb ook nog eens per ongeluk de eigen kweek man die ik altijd gebruikte weggehaald bij de pop uit de volire hier zaten 2 manen in
            toen bleek dat de pop haar eerste ei gelag had dacht ik haal de man er bij weg .maar toen bleek dat ik dus de andere man er bij had laten zitten .
            pop ligt nu op 4 eitjes dacht ik en de nieuwe man zit er nog altijd bij ...
            de eigenkweek pop van afgelopen jaar heb ik met een andere man in een andere volire gezet deze jonge pop is nu met haar nest bezig .eens zien hoe het verder verloopt
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7
              Bij div soorten Amerikaanse sijzen moet de man, om problemen te voorkomen, verwijderd worden. De poppen brengen dan allen de jongen groot. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat bij jou.

              Opmerking


              • #8
                Even een update .
                de kweekpop ligt nu al een aantal dage op 4 eitjes te broeden
                de nieuwe man zit er nog steeds bij en tot nu toe is hij rystig tegen de pop en het nest de jonge pop van afgelopen jaar ligt in de andere volire ook op 4 eitjes allee daar heb im de man er uitgevangen en opgekooit in de voliere de ma jaagde nogal op de pop als deze van het nest kwam
                De 3e jonge pop van afgelopen jaar zit in een broedkooi maar zij doet tot nu toe nog niets
                we kijke het nu maar aan over plus 8 daagjes zouden de erste jongen moeten iut komen
                wat heb ik een leuke hobby .
                juist vogels houden :) :)

                Opmerking


                • #9
                  op het momend zijn er 2 jongen uitgekomen van me kweek koppel sijsjes
                  deandere pop van afgelopen jaar ligt nog te broeden
                  wat heb ik een leuke hobby .
                  juist vogels houden :) :)

                  Opmerking

                  Working...
                  X