Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Even voorstellen

    voliere-info.nl waar ik regelmatig nieuwe informatie over onze vogels en hun verzorging post. Neem dus geregeld een kijkje!

    Met vriendelijke groet
    Adriaan Schep
    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

  • #2
    Groeten Tom

    Opmerking


    • #3
      welkom op het forum.

      mooie collectie vogels heb je zitten.
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        welkom Adriaan. mooie ruime voliere heb je. wel jammer dat er geen beplanting in kan. de soorten die jij erin hebt slopen alles.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Hey Ton,

          De kanaries en parkieten "slopen" inderdaad wel wat, maar inmiddels heb ik er 3 vlieren instaan (waarvan 1 nu al tot het dak is) en ik hoop dat die een beetje aanslaan qua worteling (het is zanderige grond onder de toplaag van metselzand). De knoppen worden wel wat gesloopt, maar hopelijk schiet de vlier toch door. Ze kunnen 1,5 tot 2 meter per jaar groeien in rijke grond.
          webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

          Opmerking


          • #6
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking


            • #7
              webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

              Opmerking


              • #8
                Inderdaad een mooie variatie aan vogels heb je zitten, vooral die kleine parkietjes als ze zo uit je hand komen eten, welkom hier op het forum

                Gr Harm Berend
                Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

                Opmerking


                • #9
                  Leuke voliere! Ze hebben heerlijk de ruimte om te vliegen.
                  Hoe gaat het met nestjes? Hoe gedragen de parkieten zich als bv de binsen een nest hebben?
                  Je leest en hoort overal dat dat regelmatig mis gaat dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

                  Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Hey Chantal,

                    Ik heb op het moment de nestkastjes nog niet buiten hangen (doe ik pas laatste week maart als de "dag" langer duurt dan de nacht) Maar vorig jaar geen enkel probleem gehad. De grasparkieten broedden toen in het nachthok in hun blok. 20cm daarnaast hing een tropenkastje en die werd gewoon met rust gelaten (Zat toen nog een spitstaartje in). Voor de winter heb ik veel vogels erbij gekregen, de binsen, japanse meeuwtjes en een paar grasparkieten. Hoe het dit jaar gaat moet ik zien, maar ik vermoed geen enkele probleem. Het belangrijkste is gewoon 1,5 tot 2x zoveel nestkasten ophangen als dat je koppels hebt (ook bij de parkieten een paar extra blokken kan geen kwaad). Hierdoor zul je weinig concurentie krijgen voor 1 specifieke plek. De nestkastjes voor vinken hangen bij mij grotendeels buiten aan het gaas. De broedlokken voor parkieten aan de palen. En in het nachthok hangen wat nestkastjes voor vinken (kanarie en tropen)

                    Ik zal over een maandje ook een update plaatsen hoe het gaat met de parkieten en vinken als zij hun nestje hebben.
                    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                    Opmerking


                    • #11
                      heb je nog een recente foto, met de vlier ?
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          groet Ries

                          www.vogelmarkt.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                            heb je nog een recente foto, met de vlier ?
                            Morgen zal ik foto's maken van de vlier. Deze rijkt tot aan het dak op het moment. Als hij goed aanslaat (vandaag gepoot, helaas wel veel wortel weg moeten hakken door enorm harde grond waar hij in stond) zal ik hem ook gelijk wat moeten snoeien bij het dak.

                            webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                            Opmerking


                            • #15
                              hoi Adriaan
                              inderdaad ik hat niet goed gekeken maar nu zag ik hem staan
                              groet Ries

                              www.vogelmarkt.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X