Hallo Allen, na 9 jaar toch maar besloten me is aan te melden op een vogel forum (eigenlijk veel eerder moeten doen!) Ik ben Adriaan, op het moment nog 21 jaren jong. Zoals gemeld tegen de 9 jaar in de vogelhobby (op 13e verjaardag een volière gekregen)
Allereest wat foto's van mijn voliére en de bewonerts
Zoals te zien gewoon een gezellige gezelschapsvolière. Op het moment binsenastrildes, grasparkieten, japanse meeuwtjes, catherinaparkiet popje, valkparkieten, kanaries, kleine cubavinkjes, bruinborst rietvinken, zilverbekjes, turquisine parkieten, roodrug parkieten en spitstaart amadines. De japanners lopen niet samen, 1 haan met 3 hennetjes. De chinesen 1 haan met 2 hennen. Jappen zijn ontzettend rustig/mak de chinezen zijn wel wat schuwerig.
Volière begon als 2x1.5x2m (LxBxH) inmiddels is dit na 2 uitbreidingen 2x5.5x2m geworden
Persoonlijk hou ik niet zo van kweekkooien, maar ik zit wel te denken om koppels in ruime (lees 120cm breed voor vinken) te gaan houden om toch wat met de erfelijkheid te gaan spelen (erfelijkheidsleer trekt mij wel aan)
Op het moment van schrijven zit ik in mijn laatste jaar chemisch-fysisch analist. In mei dit jaar hoop ik mijn diploma in ontvangst te kunnen nemen. Naast de vogel's zijn mijn hobby's eigenlijk alles wat met computers te maken heeft. Vragen over computers, storingen, netwerken etc. Stuur ze ook maar op (naast vogelvragen uiteraard ) Ook beheer ik een aantal websites, waaronder voliere-info.nl waar ik regelmatig nieuwe informatie over onze vogels en hun verzorging post. Neem dus geregeld een kijkje!
Met vriendelijke groet
Adriaan Schep