Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Even voorstellen

Senior lid aadje93's Avatar
    Thanks
    10

Talking Even voorstellen

Hallo Allen, na 9 jaar toch maar besloten me is aan te melden op een vogel forum (eigenlijk veel eerder moeten doen!) Ik ben Adriaan, op het moment nog 21 jaren jong. Zoals gemeld tegen de 9 jaar in de vogelhobby (op 13e verjaardag een volière gekregen)

Allereest wat foto's van mijn voliére en de bewonerts

Zoals te zien gewoon een gezellige gezelschapsvolière. Op het moment binsenastrildes, grasparkieten, japanse meeuwtjes, catherinaparkiet popje, valkparkieten, kanaries, kleine cubavinkjes, bruinborst rietvinken, zilverbekjes, turquisine parkieten, roodrug parkieten en spitstaart amadines. De japanners lopen niet samen, 1 haan met 3 hennetjes. De chinesen 1 haan met 2 hennen. Jappen zijn ontzettend rustig/mak de chinezen zijn wel wat schuwerig.

Volière begon als 2x1.5x2m (LxBxH) inmiddels is dit na 2 uitbreidingen 2x5.5x2m geworden

Persoonlijk hou ik niet zo van kweekkooien, maar ik zit wel te denken om koppels in ruime (lees 120cm breed voor vinken) te gaan houden om toch wat met de erfelijkheid te gaan spelen (erfelijkheidsleer trekt mij wel aan)

Op het moment van schrijven zit ik in mijn laatste jaar chemisch-fysisch analist. In mei dit jaar hoop ik mijn diploma in ontvangst te kunnen nemen. Naast de vogel's zijn mijn hobby's eigenlijk alles wat met computers te maken heeft. Vragen over computers, storingen, netwerken etc. Stuur ze ook maar op (naast vogelvragen uiteraard ) Ook beheer ik een aantal websites, waaronder voliere-info.nl waar ik regelmatig nieuwe informatie over onze vogels en hun verzorging post. Neem dus geregeld een kijkje!

Met vriendelijke groet
    Adriaan Schep
    webmaster van Volière-info.nl Voor al uw vogel(kweek) informatie

Senior lid tome's Avatar
    Thanks
    4
    Hoi Adriaan!

Zeer gezellige volière heb je en leuk dat je die website ook onderhoud!! Welkom op het forum en het inderdaad een mooie uitdaging om eigenschappen zelf uit een vogel te kunnen kweken of er juist bij in

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    welkom op het forum.

mooie collectie vogels heb je zitten.
    groeten gijs

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    welkom Adriaan. mooie ruime voliere heb je. wel jammer dat er geen beplanting in kan. de soorten die jij erin hebt slopen alles.

Thanks
    10
    Hey Ton,

De kanaries en parkieten "slopen" inderdaad wel wat, maar inmiddels heb ik er 3 vlieren instaan (waarvan 1 nu al tot het dak is) en ik hoop dat die een beetje aanslaan qua worteling (het is zanderige grond onder de toplaag van metselzand). De knoppen worden wel wat gesloopt, maar hopelijk schiet de vlier toch door. Ze kunnen 1,5 tot 2 meter per jaar groeien in rijke grond.

Hallo Adriaan,

Leuke ruime volière! Als ik jou was zou ik het gaas zwart verven zodat je nog beter zicht op je vogels hebt.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Thanks
    10
    Hey Jeroen, bedankt voor je advies. Het gaas is inmiddels al donkerder inderdaad. De eerste foto was toen de volière net stond

Inderdaad een mooie variatie aan vogels heb je zitten, vooral die kleine parkietjes als ze zo uit je hand komen eten, welkom hier op het forum

Gr Harm Berend
    Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/page/tropische-vogels

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Leuke voliere! Ze hebben heerlijk de ruimte om te vliegen.
    Hoe gaat het met nestjes? Hoe gedragen de parkieten zich als bv de binsen een nest hebben?
    Je leest en hoort overal dat dat regelmatig mis gaat dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Thanks
    10
    Hey Chantal,

Ik heb op het moment de nestkastjes nog niet buiten hangen (doe ik pas laatste week maart als de "dag" langer duurt dan de nacht) Maar vorig jaar geen enkel probleem gehad. De grasparkieten broedden toen in het nachthok in hun blok. 20cm daarnaast hing een tropenkastje en die werd gewoon met rust gelaten (Zat toen nog een spitstaartje in). Voor de winter heb ik veel vogels erbij gekregen, de binsen, japanse meeuwtjes en een paar grasparkieten. Hoe het dit jaar gaat moet ik zien, maar ik vermoed geen enkele probleem. Het belangrijkste is gewoon 1,5 tot 2x zoveel nestkasten ophangen als dat je koppels hebt (ook bij de parkieten een paar extra blokken kan geen kwaad). Hierdoor zul je weinig concurentie krijgen voor 1 specifieke plek. De nestkastjes voor vinken hangen bij mij grotendeels buiten aan het gaas. De broedlokken voor parkieten aan de palen. En in het nachthok hangen wat nestkastjes voor vinken (kanarie en tropen)

Ik zal over een maandje ook een update plaatsen hoe het gaat met de parkieten en vinken als zij hun nestje hebben.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten