Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds eten geen eivoer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goulds eten geen eivoer.

    Mijn goulds kijken niet op of om naar het eivoer, ik gebruik SLUIS eivoer super plus.
    Wat kan ik er aan doen zodat ze er wel van eten???

    Alvast bedankt
    Mvg Remco

  • #2
    Je kunt het eivoer wat ruller maken met zachte honing. Wat Japanse millet of losse trosgierst zaden toevoegen aan het eivoer.

    Zou ook blijven volhouden goulds nemen niet zo makkelijk eivoer op. Echter als ze het eenmaal gewend zijn zullen de ouders het weer doorgeven aan hun jongen. In de kweekperiode gaan ze bij mij vanzelf wat meer eivoer tot zich nemen.

    Groeten

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door remco Bekijk Bericht
      Mijn goulds kijken niet op of om naar het eivoer, ik gebruik SLUIS eivoer super plus.
      Wat kan ik er aan doen zodat ze er wel van eten???

      Alvast bedankt
      gewoon geen ander voer geven totdat ze het eivoer ophebben
      als ze honger hebben beginnen ze er vanzelf wel aan

      gr gert

      Opmerking


      • #4
        Wat vaak helpt, is wat geraspte appel door het eivoer doen. Als ze dat eenmaal eten, is het nog eens heel goed voor de jongen ook vanwege een stofje pectine geheten, dat werkt als een soort emulgator.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de tips ik ga het eens proberen vandaag.
          Mvg Remco

          Opmerking


          • #6
            je kan ook wat vogelmuur erdoorheen doen. als ze dit dan opeten proeven ze ook een beetje eivoer en ze zullen dan hieraan gaan wennen
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              Toen ik zebravinken,japanse meeuwen en zilverbekjes kweekte wilde die ook zo het eivoer niet.
              Toen maakte ik het wat rul met honing en een plakje cake eronder.
              Ging toen van zelf.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst Bekijk Bericht
                gewoon geen ander voer geven totdat ze het eivoer ophebben
                als ze honger hebben beginnen ze er vanzelf wel aan

                gr gert
                Imo een gevaarlijk advies met kans op dode vogels door het niet verstrekken van zaden.

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                  Imo een gevaarlijk advies met kans op dode vogels door het niet verstrekken van zaden.

                  Groetjes, Chantal
                  valt wel mee hoor. heb het ook diverse keren gedaan.

                  het voer weghalen, als de vogels slapen.

                  dus s`morgens bij het wakker worden hebben ze alleen eivoer. en dan in de middag het zaad weer terug geven.

                  dan hebben ze nog tijd genoeg om de buikjes rond te eten.

                  weet je wat het probleem is ? als de ouders het niet eten, voeren ze het ook de jongen niet.

                  en die hebben het wel nodig.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                    Imo een gevaarlijk advies met kans op dode vogels door het niet verstrekken van zaden.

                    Groetjes, Chantal
                    hoezo gevaarlijk advies?
                    bedoel natuurlijk niet om helemaal geen zaad meer te geven [zo dom ben ik ook weer niet] maar het zaad bijvoorbeeld een halve dag wegnemen en dan alleen eivoer geven
                    geef toe dat ik het antwoord iets anders had kunnen omschrijven maar ze gaan er heus niet dood aan als je het zo doet hoor

                    gr gert
                    Last edited by gert bronkhorst; 27-02-2015, 20:33.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst Bekijk Bericht
                      gewoon geen ander voer geven totdat ze het eivoer ophebben
                      als ze honger hebben beginnen ze er vanzelf wel aan

                      gr gert
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                      valt wel mee hoor. heb het ook diverse keren gedaan.

                      het voer weghalen, als de vogels slapen.

                      dus s`morgens bij het wakker worden hebben ze alleen eivoer. en dan in de middag het zaad weer terug geven.

                      dan hebben ze nog tijd genoeg om de buikjes rond te eten.

                      weet je wat het probleem is ? als de ouders het niet eten, voeren ze het ook de jongen niet.

                      en die hebben het wel nodig.
                      Het advies wat gegeven werd was het eivoer laten staan tot het op was en dan pas weer ander voer geven.
                      Dat is heel wat anders dan het zaad een paar uurtjes weghalen en dan weer terugplaatsen.
                      Stel dat mensen het advies navolgen en de vogels alleen een bakje eivoer geven.. want dat staat er, dan gaat de vogels simpelweg dood.

                      Groetjes, Chantal
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst Bekijk Bericht
                        gewoon geen ander voer geven totdat ze het eivoer ophebben
                        als ze honger hebben beginnen ze er vanzelf wel aan

                        gr gert

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                        Imo een gevaarlijk advies met kans op dode vogels door het niet verstrekken van zaden.

                        Groetjes, Chantal
                        Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst Bekijk Bericht
                        hoezo gevaarlijk advies?
                        bedoel natuurlijk niet om helemaal geen zaad meer te geven [zo dom ben ik ook weer niet] maar het zaad bijvoorbeeld een halve dag wegnemen en dan alleen eivoer geven
                        geef toe dat ik het antwoord iets anders had kunnen omschrijven maar ze gaan er heus niet dood aan als je het zo doet hoor

                        gr gert

                        Fijn dat je je advies verduidelijkt. Zo kunnen de vogels in ieder geval niet het loodje leggen door uithongering.
                        Groetjes, Chantal
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Interessant is dat de jonge Gouldamadines in het wild slechts zaad in de krop hebben als we nestkast inspecties doen. Dit bestaat voor 90 procent uit Sorgum.

                          Kweekresultaten van Gould amadines in het wild met tot 350 procent omhoog sinds het begin van de campagne heeft verder ook niets met voedsel voorziening te doen. Dat moet de natuur regelen.

                          Ook vind ik het heel ionteressant dat als ik de vogels van een vriend van mij in Australie voer, de Gould amadines als eerste naar de voederplaats komen en het levend voer bijna uit je hand nemen. Het is maar waar ze aan gewend zijn. En ik steeds maar lezen dat ze geen levend voer opnemen.

                          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                          Opmerking


                          • #14
                            Tuurlijk haal je niet heel de dag het zaad weg als je beetje logisch nadenkt snapt iedereen dat,
                            Ik heb het zaad in de ochtend weggehaald en eivoer er voor in de plaats gedaan en ze begonnen er van te eten wat ik zag op de camera. Na het middag uur het normale zaad trug gezet en ze eten nu van bijde bakjes.
                            Mvg Remco

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door remco Bekijk Bericht
                              Tuurlijk haal je niet heel de dag het zaad weg als je beetje logisch nadenkt snapt iedereen dat,
                              Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn. Je zult er nog van versteld staan, als je het wist, wat mensen wel en niet snappen.
                              Heel goed dat er leden zijn die om meer duidelijkheid vragen.

                              Mijn gouldjes brengen hun jongen trouwens prima groot met alleen zaad.
                              Ik bied ze wel ei voer aan, maar ze pakken het niet.
                              groetjes
                              Heidi

                              Neem eens een kijkje op mijn site.
                              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X