Mededeling

Collapse
No announcement yet.

longonsteking vogel verhelpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oei dat is niet zo mooi, had je de man ergens mee naar toe genomen?, zo maar verkouden worden in huis lijkt me sterk.

    Mijn vogels hebben binnen op 15 graden gezeten nu met de kweek op 18 graden.

    Gezasept is volgens mij een beetje achterhaald http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?22610-gezasept
    Last edited by populier; 02-03-2015, 13:35.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #17
      Nergens meegenomen. Wat betreft temperatuur hier in huis moet geen enkel probleem zijn. Hoop niet dat het iets ergs is.

      Opmerking


      • #18
        Ik heb ook een twatwa die momenteel last heeft van tikkende ademhaling.
        Zou ook iets anders kunnen zijn. Bij vogels, met een ernstig en langdurig gebrek aan jodium in hun voeding, kunnen een ernstige vergroting van de schildklieren demonstreren. Deze schildklieren zijn gelegen in het nekgebied en door de zwelling van deze schildklieren kan er een soort tikkende ademhaling ontstaan, daar de vergrote schildklieren, drukken tegen de luchtpijp van de vogel. De enige remedie, op langere termijn, is om terug jodium toe te voegen aan de voeding van de vogel. Dit kan met voedingssupplementen, zoals bv. Breedmax.

        Omdat Gezasept ook een jodiumoplossing is, zou men het ook op die manier kunnen proberen, maar dan op korte termijn. Gezasept mag je enkele dagen na mekaar geven, maar zeker geen weken...

        Opmerking


        • #19
          gezasept mag curatief, genezend, 14 dagen achtereen gegeven worden, volgens bijsluiter gezasept.

          Opmerking


          • #20
            Dank voor de reactie Alfons en Binkie,

            Zou het niet zo zijn dat met een opgezette klier de vogel minder vitaal zou moeten zijn.
            Neem aan dat de vogel dan moeilijker kan ademen.

            Opmerking


            • #21
              Zou het niet zo zijn dat met een opgezette klier de vogel minder vitaal zou moeten zijn.
              Vergrote- of gezwollen schildklieren duidt altijd op een reactie tegen "iets". Dat "iets" kan velerlei zijn, bv. een ontsteking/infectie, maar kan eveneens voedingsgerelateerd zijn, zoals we dat zien bij een jodiumtekort in de voeding op langere termijn.

              De echte oorzaak opsporen bij dit type van vogel, is een moeilijke zaak. Daar moet je een gans bloedonderzoek voor doen, is duur, en zelfs deze resultaten van het bloedonderzoek geven meestal aanleiding tot een verder onderzoek, wat nog eens extra kosten met zich meebrengt. Gewoon hopen dat het deze lente in orde komt.

              Opmerking


              • #22
                Ik ben benieuwd of de topic starter de vogel nog heeft kunnen genezen en waarmee en wat de oorzaak nu was.

                Opmerking


                • #23
                  [COLOR="#0000CD"]Bij vogels met dergelijke problemen, is het aloude Tetracycline de beste oplossing.
                  Mogelijk mag het niet meer worden gebruikt.[/COLOR]

                  Opmerking

                  Working...
                  X