Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: longonsteking vogel verhelpen

Junior lid
    Thanks
    0

longonsteking vogel verhelpen

hallo, VogelCafe bezoekers ,, ik ben ad uit tilburg en ben nioet zo lang begonnen met het kweken en broeden van Bicudo's of wel twatwa .. helaas ben ik erachter gekomen middels een dieren arts dat de bicudo een longontsteking heeft opgelopen , en waarschijnlijk had hij dat al voor de aanschaf.. Nu sta ik op het punt om de vogel beter te maken maar tips zijn welkom.. ik heb de twatwa een kuur gegeven van fungitraxx .. wie heeft daarmee ervaring.. ik ben al zo'n 2,5 week me bezig maar zonder resultaat. de vogel zit niet in de tocht is binnen in de woonkamer ook geef ik de vogel sinds kort palmolie gemengd in zaad , was een tip van een vogelkenner ivm vitamine A

meer tips zijn welkom .

zoals ik al zegd ik ben een beginner m.b.t te kweken en verzorgen van vogels .

momenteel lees ik veel op internet over het onderhouden van de bicudo / twatwa

mvg, Ad

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    welkom op het forum.

helaas kan ik je op dit gebied geen tips geven maar er zijn altijd wel leden die je op weg kunnen helpen.
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    18
    gezasept, is een oud middel helpt ook tegen longontsteking

Junior lid
    Thanks
    0
    dankje Gijs .. afwachting van de leden

Junior lid
    Thanks
    0
    oke, dat had ik ook geprobeerd zo'n 5 dagen volgens gebruiksaanwijzing .. maar zonder beter resultaat

Senior lid
    Thanks
    5
    ik ben al zo'n 2,5 week me bezig maar zonder resultaat.
    Dan zou ik dringend stoppen met deze behandeling, daar het actief bestanddeeel van Fungitraxx, itraconazole is. Itraconazole is een beproefd en goed anti-schimmel chemicaal, maar kan leiden tot vrij ernstige bijwerkingen, zoals leverbeschadigingen en overdreven vermagering, mede omdat de veiligheidsmarge van toediening, vrij nauw is. Als de longontsteking werd veroorzaakt door schimmels, dan zijn ze, na deze 2,5 weken behandeling, wel dood. Intraconazole is ook actief tegen megabacteriën.

Zijn er nog altijd uitwendige verschijnselen van een longontsteking zichtbaar, dan moet er opnieuw gezocht worden naar de veroorzaker. Gelet op de huisvesting van deze vogelsoort, denk ik dan in eerste instantie aan luchtpijpmijten of iets soortgelijks, in veel minder mate luchtpijpwormen. Ook de inwendige vorm van atoxoplasmosis komt nog in aanmerking als veroorzaker van deze longontsteking. Zat deze vogel, bij aankoop, samen in een ruimte met kanaries of had de verkoper kanaries zitten ?

Mocht de veroorzaker een virus of een bacterie zijn, dan was mijn inziens de desbetreffende vogel al lang gestorven.
    Laatst gewijzigd door Van den Broeck Alfons; 26-02-2015 om 10:08.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Hallo Adje,

Had die dierenarts geen oplossing in de vorm van medicatie voor een longontsteking?

Mijn vader heeft verleden week toevallig een longontsteking gehad, 3 dagen antibiotica en weg was de longontsteking.
    Laatst gewijzigd door populier; 26-02-2015 om 11:40.

Senior lid
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Hallo Adje,

Had die dierenarts geen oplossing in de vorm van medicatie voor een longontsteking?

Mijn vader heeft verleden week toevallig een longontsteking gehad, 3 dagen antibiotica en weg was de longontsteking.
    terug gaan naar de dierenarts, mogelijk krijg je dan AB mee. Dat hangt er vanaf wat hij geconstateerd heeft. In ieder geval weet hij nu wat niet helpt. Ik vraag me af of het anti schimmel middel wel op de goede plek komt. Beste resultaten met verneveling. Schimmels kunnen langdurige kwestie worden.

Junior lid
    Thanks
    0
    Beste Alfons, hartelijk dank van jou reactie op mijn mail.. Hier kan ik iets mee .. en zal aan de slag gaan .. er zit bijna 2,5 week op met Fungitrax .. maar de vogel beweegt of ademt naar mijn gevoel nog iets te zwaar in rust positie..
    Wel merk ik dat de vogel zeer actief is in de kooi en geregeld zingt en inmiddels door gebruik van Fungitraxx aan de onderkant van zijn lichaam afgevallen.. Bij aankoop zat de vogel niet bij kanarie's.. volgens mij zat de vogel in de douche / toilet ruimte bij mensen thuis , met lucht afvoer !. Ik het het gevoel dat het ergens begint op te lijken m.b.t zijn genezing proces..

Junior lid
    Thanks
    0
    jawel, maar de medicatie is naar mijn inzien nog niet echt bewezen op de markt ! zie kan geen reviews van vinden etc. !

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. vogel rui
    Door jopper66 in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 14-06-2010, 12:21
  2. Wat is dit voor een vogel?
    Door fred-sauer in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 08-01-2009, 15:45
  3. kleinste vogel
    Door valerie in forum Tropische vogels
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 27-12-2008, 22:43
  4. Welke vogel?
    Door Icedgast in forum Hoe doen jullie het?
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 04-01-2008, 18:05

Forum Rechten