Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Voorstellen Taita

Junior lid
    Thanks
    0

Voorstellen Taita

Na vele jaren andere hobby's komt mijn belangstelling voor een volière weer naar voren. Ik heb er de ruimte voor: wij wonen op anderhalve hectare grond in het noorden van het land. We hebben veel wild in de omgeving en de laatste tijd regelmatig bezoek van vossen, marters en wezels gehad die mijn kippen belagen. Loslopen, zelfs overdag is niet meer mogelijk. Daarom wil ik een grote ren maken van 6 bij 6 meter. Als ik dan toch bezig ben maak ik daar een volière van. De onderkant van de ren maak ik van gaas dat ik ingraaf. Verder hou ik rovers buiten met schrikdraad. De bovenkant bestaat uit een volierenet van 4 bij 4 cm. Daar hou je natuurlijk geen tropen mee binnen. Maar het lijkt me leuk om de kippenren te combineren met het houden van wat grotere vogels zoals duiven. Wat zou ik verder in deze volière kunnen houden?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    welkom, klinkt leuk je idee.

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    welkom. ik denk dat je toch maar eens naar duiven moet gaan kijken omdat niet alle vogels te combineren zijn met kippen (ivm het scharrelen en het uitvliegen van jonge vogels)
    groeten gijs

Senior lid
    Thanks
    7
    Wat is je budget, ga je er een nachthok aanbouwen?
    Wat is de grootte van de gaten van het gaas?

Bepaalde duiven komen inderdaad in aanmerking, net als kwartels. Kleine eendensoorten als talingen zijn ook wel leuk en kleurrijk.
    Verder zou je kunne denken aan fazanten maar die zijn mogelijk nogal agressief, dan ga je echt op de soorten moeten letten.

Junior lid
    Thanks
    0

Voliere

Een plaatje zegt vaak wat meer. Ik ben inmiddels begonnen met de voliere. De palen staan inmiddels en ik ben bezig de liggers te monteren. De grond is hier zo slap dat ik de voorste paal er te ver in sloeg, vandaar het klosje erop. Lastig is dat de grond niet vlak is. Het hok staat ongeveer 20cm lager dan de voorkant van de voliere. De lengte van de voliere is ruim 7 meter geworden. De breedte is gelijk aan het hok, 6 meter. Naast (kriel)kippen en duiven overweeg ik ook eenden (ik dacht zelf aan calorina of manadarijn). Dan moet er wel een vijver in. De grond daarvan zou ik kunnen gebruiken voor een konijnenheuvel. Ik weet niet of dat allemaal samen gaat. Ik wil een deel van de voliere met zand bedekken. Het voorste deel wordt gewoon gras.
    Laatst gewijzigd door taita; 23-02-2015 om 20:33.

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37
    Welkom! Ziet er al goed uit!
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    ziet er inderdaad netjes uit.

zorg wel dat wanneer je eendjes houd dat je een vijver hebt die goed gefilterd wordt anders krijg je erg vuil water.
    groeten gijs

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik dacht zelf aan een dompelpomp die de vijver zo nu en dan leeg haalt. Naast de schuur staat een groot watervat, daarmee heb ik de vijver zo weer vol.

Senior lid
    Thanks
    7
    Eenden zijn leuke vogels maar zijn wel ontzettend smerig. Een ongefilterde vijver zal zeer snel een drekkige poel worden en ook in de rest van de volière zijn eendenuitwerpselen niet zo leuk. Mandarijnen en Carolina's zijn gemakkelijke eenden maar zijn relatief groot. Daarom zou ik persoonlijk voor kleinere roodschoudertalingen of hottentottalingen gaan. Maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Over de keuze van soorten kan ik me later verdiepen, eerst de voliere en inrichting maar. Vandaag tussen de buien door verder gewerkt aan het frame. De spanten van het dak zitten erop.

Ik kijk nu uit naar een tweedehands polyester vijver. Dat lijkt me toch handiger dan vijverfolie.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten