Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Onderwerp: Voorstellen Taita

Junior lid
    Thanks
    0
    denk toch dat je de oppervlakte niet mag OVERschatten....

7x6 is groot als voliere, maar als je hier kippen of eenden in wil houden zal je merken dat dit zeer snel volzit. Je zal ook merken dat dit vrij snel zal omgetoverd worden tot een modderpoel...

Als je eenden wilt houden en een vijvertje wilt voorzien , kan ik je alleen aanraden om geen vijvertje in de grond te maken , ook niet als dit vn harde pvc is... Dat zal nl snel vuil worden... je kan dit uiteraard leegpompen met een dompelpomp , maar onderin zal je merken dat er een hele hoop slijk en blubber ligt die je niet kan oppompen. Dit ga je met de schop moeten uitscheppen...

Een andere mogelijkheid is ( wat volgens mijn ervaring veel makkelijker is) om met een "opbouwvijver" te werken...Dus bovenop de grond iets te maken.
    Ik heb nu geen foto , maar het komt er op neer dat je een bak moet proberen te maken die boven de grond uitsteekt en waarvan de bodem minstens even hoog is als het grondniveau rondom. 1 kant zou je moeten kunnen wegnemen. Hierin leg je vijverfolie.
    Is het water vuil? neem 1 kant weg , water loopt gewoon weg , de modder op de bodem kan je gewoon afspuiten. Alles zuiver? Gewoon de zijkant terugplaatsen en het kan terug gevuld worden

Heb zo een vijvertje gemaakt van 6m X 1m , dat +/- 25cm boven de grond uitsteekt en dit werkt perfect en zeer onderhoudsvriendelijk

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    klinkt goed.

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik heb besloten om me eerst op de kippen te richten. Het lijkt me leuk om het Friese hoen te fokken, maar daarvoor moet ik niet hier zijn. Daar neem ik dan wat duifjes bij (lachduifjes, zebraduif of kuifduif). Ik kies de maaswijdte daarom relatief groot. Dit omdat ik geen vertrouwen heb in een kleine maaswijdte bij deze overspanning. Ik heb andere mogelijkheden om een volière te maken voor tropische vogels, maar denk dat ik daar voorlopig niet aan toe kom. Ook eenden zou ik anders en beter kunnen aanpakken. Ik heb namelijk een vijver met een diameter van ruim 20 meter, daar zou ik een deel van kunnen afzetten. Maar ook daarvoor ontbreekt voorlopig de tijd. Tegen de tijd dat ik met pensioen ga ik maar weer eens kijken

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Forum Rechten