Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: Voorstellen Taita

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Lid
    Thanks
    4
    Met alle respekt,maar dit bouwwerk heeft niets met een voliere voor vogels te maken.Er wordt ook nog gesproken over het plaatsen van een vijver.Het lijkt mij het beste om het houden van kippen weer op te pakken en mischien er wat eenden bij te plaatsen.Voor het houden van vogels-ongeacht wat voor soorten- komt er wel wat meer voor kijken. Mvg,Dick Pannekoek.

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pannekoek Bekijk Bericht
    Met alle respekt,maar dit bouwwerk heeft niets met een voliere voor vogels te maken.Er wordt ook nog gesproken over het plaatsen van een vijver.Het lijkt mij het beste om het houden van kippen weer op te pakken en mischien er wat eenden bij te plaatsen.Voor het houden van vogels-ongeacht wat voor soorten- komt er wel wat meer voor kijken. Mvg,Dick Pannekoek.
    Zijn kippen geen vogels? Er komen zeker kippen in, maar het 'bouwwerk' is toch wel geschikt voor grotere vliegende vogels? Wat komt er dan nog meer bij kijken? Met een goed nachthok dacht ik dat het aardig geschikt was voor vogels vanaf de grootte van een merel.

Lid
    Thanks
    4
    Hoi taita, allereerst mijn opmerkingen zijn objectief bedoeld.Kippen zijn hoender vogels en toch niet te vergelijken met voliere vogels, die de meeste liefhebbers kennen.Kippen gaan s,avonds wel het nachthok in.Geen probleem.Voor vogels,zoals de grootte van een merel en andere europese cultuurvogels gelden toch andere normen.Deze verlangen het liefst een goed begroeide ruimte met heesters,coniferen etc.Gezien de hoogte van het bouwwerk lijkt me dat geen probleem.Een vijver,waar de vogels zich in kunnen baden is natuurlijk ook perfect.Zelf zou ik het dak dichtmaken.Dit om ziektes te voorkomen door de uitwerpselen van buitenvogels.Ook wordt het door de regen een natte bende.Ik blijf beweren,dat kippen in combinatie met andere vogels,niet ideaal is.Mischien zijn duiven erbij een optie.In onze vogels,het maandblad van de NBvV stond een boeiende reportage over het bouwen van een voliere.Hier in stonden nuttige tips,bijv over het voorkomen van ongedierte,de gaaskeuze,wat voor soort vogels bij elkaar etc. Sukses,Dick Pannekoek.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466
    Kippen hebben nogal snel last van bloedluis, misschien ook goed om dit in ogenschouw te nemen. En het kan zomaar eens zijn dat als je kippen hebt, je ook al snel ratten aan zal trekken.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taita Bekijk Bericht
    Zijn kippen geen vogels? Er komen zeker kippen in, maar het 'bouwwerk' is toch wel geschikt voor grotere vliegende vogels? Wat komt er dan nog meer bij kijken? Met een goed nachthok dacht ik dat het aardig geschikt was voor vogels vanaf de grootte van een merel.
    Kippen eten soms muizen. Maar ze kunnen ook achter een jonge net uitgevlogen vogeltjes aan gaan die nog veel op de grond zouden kunnen zitten. Als ze die te pakken krijgen dan kunnen ze hem ook doden en opeten.

Let met je vijver erop dat daarin ook jonge vogels kunnen landen met het uitvliegen en dat ze dan verdrinken.

Het is een mooie ruimte die je hebt. En ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik zit nog in de orientatiefase en al jullie opmerkingen en overwegingen worden echt gewaardeerd. Eén van de dingen waar ik aan denk is om de ruimte in tweeen te delen in een deel met kippen, eventueeel konijntjes/cavia's en sierduiven en een deel met fazanten wilde duiven en eenden. Dat laatste (achterste) deel kan ik dan natuurlijk inrichten met struiken en natuurlijk een waterpartij. Een nachthok is daarvoor niet eens nodig. Maar dan trap ik op de rem en denk ik niet te veel en te complex. Maar ja, er mag ook wel wat in: zo'n ruimte en dat voor een toompje kippen is ook wel wat sneu.

Overkapping is met deze constructie lastig en vindt ik ook niet mooi. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat een nachthok voldoende zou zijn.

Lid
    Thanks
    4
    Hoi Taita,als ik het goed begrijp,dan kies je meer voor kleindieren.Kippen,konijnen,cavia,s,eenden,fazante n,duiven etc.Dat verandert natuurlijk de zaak.Vergeet niet,dat bij regen en kou deze dieren ook beschutting nodig hebben.Een nachthok alleen is dan onvoldoende.Voor duiven kun je bijv.kiezen voor een til op een paal.Het dak overkappen wil je niet.Ik ben bang,omdat kippen en vooral konijnen graag graven,het bij regen een grote modderpoel gaat worden.Je schreef eerder al over last van ongedierte,daar zal je bij het voeren van de dieren ook rekening mee moeten houden! Een ratten of muizenplaag heb je zo.Mischien is een kijkje bij een kinderboerderij een optie en kun je daar wat ideeen op doen.Groet,Dick Pannekoek.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Hier nog wat maaswijdtes van kunstof gaas, erg makkelijk te verwerken bij grote volieres http://www.afcon.nl/nederlands/prijslijst.html

Maar als je konijnen en cavia's erbij wilt gaan houden zou ik in het onderste gedeelte metalen gaas gebruiken, anders knabbelen ze een weg naar buiten.

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Hier nog wat maaswijdtes van kunstof gaas, erg makkelijk te verwerken bij grote volieres http://www.afcon.nl/nederlands/prijslijst.html

Maar als je konijnen en cavia's erbij wilt gaan houden zou ik in het onderste gedeelte metalen gaas gebruiken, anders knabbelen ze een weg naar buiten.
    Bedankt, dit adres kende ik nog niet. Ik zie ook kleinere maasgrootte voor een redelijke prijs. Ik ben wel benieuwd naar de duurzaamheid vergeleken met geknoopt volière-net.

Het onderste deel van de volière bestaat uit metaalgaas dat deels is ingegraven.

Ik voer in de stal al een continue strijd tegen muizen en ratten. We houden Kune Kune varkens en die morsen wel eens wat.

Op dit moment heb ik de strijd gewonnen met het opruimen van schuilplaatsen en vallen.

Ik ben me bewust van de kwetsbaarheid van volière-net. Ik ga het geheel daarom goed beschermen met schrikdraad

Forum Rechten