Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Taita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ik ben begonnen met het vervelendste deel van deze klus: het ingraven van het gaas en het afgraven van een deel van de grond waar straks zand komt. Ik weet nu weer waarom ik zo lang tegen dit project aan heb zitten hikken, het is een aanslag op mijn rug.



    Een deel van het gaas is nu ingegraven en gespannen. Dan breng je tenminste wat in het zicht. Voor de rest moet eerst het zand erin.

    Ik twijfel nog wat over de maaswijdte van het volierenet. 4x4 cm is erg goedkoop en transparant. Voor vogels tot een duif prima, maar kleiner zal denk ik niet gaan. Ik heb ook even gekeken bij vruchten en insecteneters bijvoorbeeld, Dan is 4x4 cm te groot denk ik? Zou 2,9 of 2,5 cm wel kunnen?
    Last edited by taita; 28-02-2015, 21:36.

    Opmerking


    • #17
      voor vruchten en insecteneters ? nee, dat is nog te groot.

      je zal echt veel kleiner moeten.

      maar als je er eenden of kippen in wil, kan je beter het idee laten varen om er vogels bij te doen.

      die 2 gaan niet echt lekker samen, heb ik begrepen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #18
        inderdaad zijn de mazen dan te groot. je zal dan toch naar mazen van 1 cm moeten kijken
        groeten gijs

        Opmerking


        • #19
          Het grondwerk is gedaan (4 kuub zand erin gekruid) en het frame is gereed. Met het mooie weer heeft mijn vrouw het nog even in de beits gezet.



          Binnenkort nog de deur monteren die links op het frame ligt te drogen. Ik moet ook nog aan de slag met een nachthok. Voor de kippen is dat in orde, maar voor vogels moet ik nog wat maken. Verder ben ik nog steeds niet uit de grootte van de maas van het volierenet. Is er ergens een tabel of iets dergelijks welke vogels te houden zijn met welke maasgrootte?

          Opmerking


          • #20
            ziet er mooi uit, mijn complimenten.

            of er tabellen zijn voor gaas grootte ? geen idee.

            eerst maar eens bedenken wat voor soorten er in komen, en dan daarop reageren denk ik.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #21
              Gaas en maaswijdte - Gaas en maaswijdte is belangrijk bij de keuze van vogels die u gaat houden
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #22
                Met alle respekt,maar dit bouwwerk heeft niets met een voliere voor vogels te maken.Er wordt ook nog gesproken over het plaatsen van een vijver.Het lijkt mij het beste om het houden van kippen weer op te pakken en mischien er wat eenden bij te plaatsen.Voor het houden van vogels-ongeacht wat voor soorten- komt er wel wat meer voor kijken. Mvg,Dick Pannekoek.

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pannekoek Bekijk Bericht
                  Met alle respekt,maar dit bouwwerk heeft niets met een voliere voor vogels te maken.Er wordt ook nog gesproken over het plaatsen van een vijver.Het lijkt mij het beste om het houden van kippen weer op te pakken en mischien er wat eenden bij te plaatsen.Voor het houden van vogels-ongeacht wat voor soorten- komt er wel wat meer voor kijken. Mvg,Dick Pannekoek.
                  Zijn kippen geen vogels? Er komen zeker kippen in, maar het 'bouwwerk' is toch wel geschikt voor grotere vliegende vogels? Wat komt er dan nog meer bij kijken? Met een goed nachthok dacht ik dat het aardig geschikt was voor vogels vanaf de grootte van een merel.

                  Opmerking


                  • #24
                    Hoi taita, allereerst mijn opmerkingen zijn objectief bedoeld.Kippen zijn hoender vogels en toch niet te vergelijken met voliere vogels, die de meeste liefhebbers kennen.Kippen gaan s,avonds wel het nachthok in.Geen probleem.Voor vogels,zoals de grootte van een merel en andere europese cultuurvogels gelden toch andere normen.Deze verlangen het liefst een goed begroeide ruimte met heesters,coniferen etc.Gezien de hoogte van het bouwwerk lijkt me dat geen probleem.Een vijver,waar de vogels zich in kunnen baden is natuurlijk ook perfect.Zelf zou ik het dak dichtmaken.Dit om ziektes te voorkomen door de uitwerpselen van buitenvogels.Ook wordt het door de regen een natte bende.Ik blijf beweren,dat kippen in combinatie met andere vogels,niet ideaal is.Mischien zijn duiven erbij een optie.In onze vogels,het maandblad van de NBvV stond een boeiende reportage over het bouwen van een voliere.Hier in stonden nuttige tips,bijv over het voorkomen van ongedierte,de gaaskeuze,wat voor soort vogels bij elkaar etc. Sukses,Dick Pannekoek.

                    Opmerking


                    • #25
                      Kippen hebben nogal snel last van bloedluis, misschien ook goed om dit in ogenschouw te nemen. En het kan zomaar eens zijn dat als je kippen hebt, je ook al snel ratten aan zal trekken.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door taita Bekijk Bericht
                        Zijn kippen geen vogels? Er komen zeker kippen in, maar het 'bouwwerk' is toch wel geschikt voor grotere vliegende vogels? Wat komt er dan nog meer bij kijken? Met een goed nachthok dacht ik dat het aardig geschikt was voor vogels vanaf de grootte van een merel.
                        Kippen eten soms muizen. Maar ze kunnen ook achter een jonge net uitgevlogen vogeltjes aan gaan die nog veel op de grond zouden kunnen zitten. Als ze die te pakken krijgen dan kunnen ze hem ook doden en opeten.

                        Let met je vijver erop dat daarin ook jonge vogels kunnen landen met het uitvliegen en dat ze dan verdrinken.

                        Het is een mooie ruimte die je hebt. En ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

                        Groetjes, Chantal
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking


                        • #27

                          Opmerking


                          • #28
                            Hoi Taita,als ik het goed begrijp,dan kies je meer voor kleindieren.Kippen,konijnen,cavia,s,eenden,fazante n,duiven etc.Dat verandert natuurlijk de zaak.Vergeet niet,dat bij regen en kou deze dieren ook beschutting nodig hebben.Een nachthok alleen is dan onvoldoende.Voor duiven kun je bijv.kiezen voor een til op een paal.Het dak overkappen wil je niet.Ik ben bang,omdat kippen en vooral konijnen graag graven,het bij regen een grote modderpoel gaat worden.Je schreef eerder al over last van ongedierte,daar zal je bij het voeren van de dieren ook rekening mee moeten houden! Een ratten of muizenplaag heb je zo.Mischien is een kijkje bij een kinderboerderij een optie en kun je daar wat ideeen op doen.Groet,Dick Pannekoek.

                            Opmerking


                            • #29
                              Hier nog wat maaswijdtes van kunstof gaas, erg makkelijk te verwerken bij grote volieres http://www.afcon.nl/nederlands/prijslijst.html

                              Maar als je konijnen en cavia's erbij wilt gaan houden zou ik in het onderste gedeelte metalen gaas gebruiken, anders knabbelen ze een weg naar buiten.
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                                Hier nog wat maaswijdtes van kunstof gaas, erg makkelijk te verwerken bij grote volieres http://www.afcon.nl/nederlands/prijslijst.html

                                Maar als je konijnen en cavia's erbij wilt gaan houden zou ik in het onderste gedeelte metalen gaas gebruiken, anders knabbelen ze een weg naar buiten.

                                Opmerking

                                Working...
                                X