Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Taita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voorstellen Taita


  • #2
    welkom, klinkt leuk je idee.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      welkom. ik denk dat je toch maar eens naar duiven moet gaan kijken omdat niet alle vogels te combineren zijn met kippen (ivm het scharrelen en het uitvliegen van jonge vogels)
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        Wat is je budget, ga je er een nachthok aanbouwen?
        Wat is de grootte van de gaten van het gaas?

        Bepaalde duiven komen inderdaad in aanmerking, net als kwartels. Kleine eendensoorten als talingen zijn ook wel leuk en kleurrijk.
        Verder zou je kunne denken aan fazanten maar die zijn mogelijk nogal agressief, dan ga je echt op de soorten moeten letten.

        Opmerking


        • #5
          Voliere



          Een plaatje zegt vaak wat meer. Ik ben inmiddels begonnen met de voliere. De palen staan inmiddels en ik ben bezig de liggers te monteren. De grond is hier zo slap dat ik de voorste paal er te ver in sloeg, vandaar het klosje erop. Lastig is dat de grond niet vlak is. Het hok staat ongeveer 20cm lager dan de voorkant van de voliere. De lengte van de voliere is ruim 7 meter geworden. De breedte is gelijk aan het hok, 6 meter. Naast (kriel)kippen en duiven overweeg ik ook eenden (ik dacht zelf aan calorina of manadarijn). Dan moet er wel een vijver in. De grond daarvan zou ik kunnen gebruiken voor een konijnenheuvel. Ik weet niet of dat allemaal samen gaat. Ik wil een deel van de voliere met zand bedekken. Het voorste deel wordt gewoon gras.
          Last edited by taita; 23-02-2015, 19:33.

          Opmerking


          • #6
            Welkom! Ziet er al goed uit!
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              ziet er inderdaad netjes uit.

              zorg wel dat wanneer je eendjes houd dat je een vijver hebt die goed gefilterd wordt anders krijg je erg vuil water.
              groeten gijs

              Opmerking


              • #8
                Ik dacht zelf aan een dompelpomp die de vijver zo nu en dan leeg haalt. Naast de schuur staat een groot watervat, daarmee heb ik de vijver zo weer vol.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Over de keuze van soorten kan ik me later verdiepen, eerst de voliere en inrichting maar. Vandaag tussen de buien door verder gewerkt aan het frame. De spanten van het dak zitten erop.



                    Ik kijk nu uit naar een tweedehands polyester vijver. Dat lijkt me toch handiger dan vijverfolie.

                    Opmerking


                    • #11
                      ziet er al netjes uit.
                      een vijverbak is inderdaad een stuk makkelijker ook met het schoonmaken.
                      ga je er tegels in leggen of laat je gewoon gras liggen?
                      en ga je een muurtje metselen om de rand van de kooi op te maken zodat het niet kan rotten?
                      groeten gijs

                      Opmerking


                      • #12
                        Welkom op het forum.
                        Het is al een leuk begin.
                        Een paar ideetjes:
                        Het klosje op die ene paal zou misschien nog weg kunnen door de paal iets omhoog te trekken en weer goed aan te stampen? (Eventueel tijdens het graven voor het gaas.)
                        Als waterbak zou je misschien een oude douchebak kunnen gebruiken.
                        Misschien is het zelfs mogelijk om de afvoer naar een sloot of riool te laten lopen. Door een buisje rechtop in de afvoer te zetten (goed passend) kun je de waterhoogte eventueel regelen en ook is dit handig met schoonmaken.
                        Het regenwater van het dak van je hokje zou dan je vijvertje kunnen voorzien van schoon regenwater.
                        Rond een waterpartij kan het handig zijn om tegels (iets schuin aflopend naar waterpartijtje) of grind aan te brengen, dit scheelt al behoorlijk qua blubber.

                        Succes met bouwen en we zien graag je vorderingen.
                        mvg.
                        Last edited by ele; 24-02-2015, 22:17.

                        Opmerking


                        • #13
                          Metselen begin ik maar niet aan op deze slappe grond. Is ook een flinke klus. Ik monteer een voetplank van tuinhout.
                          Ik wil het er graag natuurlijk uit laten zien. Een badkuip is misschien praktisch, maar niet zo fraai. Bovendien wil ik graag wat meer wateroppervlak. Spoelen met regenwater en een afvoer naar een greppel kan inderdaad.

                          De vrije dagen zijn nu eerst even op. Binnenkort verder,

                          Opmerking


                          • #14
                            leuk om te volgen, blijf ook foto`s plaatsen he.......
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              inderdaad altijd leuk om je vorderingen te zien. ik blijf het volgen
                              groeten gijs

                              Opmerking

                              Working...
                              X