Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eitjes van Japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eitjes van Japanse meeuwtjes

    Hoe weet ik dat de eitjes van mijn Japanse meeuwtjes uitgekomen zijn. Ze zitten heel veel op het nestje. Maar ik zie weinig omdat het nestje behoorlijk dicht gebouwd is. Hoe kan het controleren of de eitjes uitgekomen zijn zonder het nestje te verstoren of de ouders weg te jagen? Wie kan me hierin adviseren.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
    Hoe weet ik dat de eitjes van mijn Japanse meeuwtjes uitgekomen zijn. Ze zitten heel veel op het nestje. Maar ik zie weinig omdat het nestje behoorlijk dicht gebouwd is. Hoe kan het controleren of de eitjes uitgekomen zijn zonder het nestje te verstoren of de ouders weg te jagen? Wie kan me hierin adviseren.
    Waarom zou je het willen controleren? Je komt er vanzelf wel achter. Te nieuwsgierig zijn, kan je ook je jongen kosten.
    Gewoon nog even geduld
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Ze zitten namelijk al ruim vier weken op de eitjes. Heb eerst voorzichtig gekeken en in plaats van vier eitjes lagen er nog maar drie. En wat blijkt nu? De eitjes waren half leeg en de jongen hadden zich niet ontwikkeld verder. Heb de eitjes dus, in overleg met een kweker van Japanse meeuwtjes, weggehaald. Hopelijk gaan ze nieuwe eitjes leggen die nu wel goed uitkomen. Als dat weer mislukt, stop ik met dit koppeltje.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
        Ze zitten namelijk al ruim vier weken op de eitjes. Heb eerst voorzichtig gekeken en in plaats van vier eitjes lagen er nog maar drie. En wat blijkt nu? De eitjes waren half leeg en de jongen hadden zich niet ontwikkeld verder. Heb de eitjes dus, in overleg met een kweker van Japanse meeuwtjes, weggehaald. Hopelijk gaan ze nieuwe eitjes leggen die nu wel goed uitkomen. Als dat weer mislukt, stop ik met dit koppeltje.
        Dat is idd veel te lang om geen jongen gehoord te hebben.
        Succes met het volgende nest.
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #5
          als je ze 4 weken ziet zitten en geen gepiep hoort wanneer je het nest inspecteerd, dan weet je wel dat de eieren dus niet uitgekomen zijn. mischien makkelijk om te weten voor de volgende keer.

          waarschijnlijk waren de eitjes uitgedroogd, en dan heb je een te lage luchtvochtigheid zaten de vogels binnen ?
          groeten gijs

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
            als je ze 4 weken ziet zitten en geen gepiep hoort wanneer je het nest inspecteerd, dan weet je wel dat de eieren dus niet uitgekomen zijn. mischien makkelijk om te weten voor de volgende keer.

            waarschijnlijk waren de eitjes uitgedroogd, en dan heb je een te lage luchtvochtigheid zaten de vogels binnen ?
            Dit is een link waar heel veel mogelijkheiden uitgelegd worden waarom niet uit ieder eitje een jonkie komt.
            Afsterven kiemcel/embryo in ei - Alles over het afsterven van de kiemcel/embryo in ei en meer dan 20 andere broedstoornissen bij kooi- en volièrevogels. Groot forum over vogelproblemen.
            Last edited by Tal; 22-02-2015, 00:40. Reden: link
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking


            • #7
              Ze staan in de huiskamer. Ik heb ze nu ergens andere gezet. Hoop dat het nu beter zal gaan. Ze staan nu op een plek waar ik eerder nestjes met meeuwtjes heb gehad. Ze staan nu minder warm.

              Opmerking


              • #8
                Het kunnen ook gewoon 4 onbevruchte eitjes zijn geweest. Maar zoals gemeld kijk ook even goed naar de lucht vochtigheid in huis, zorg dat deze in de ruimte waar de meeuwjtes staan rond de 40-60% is
                webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
                  Het kunnen ook gewoon 4 onbevruchte eitjes zijn geweest. Maar zoals gemeld kijk ook even goed naar de lucht vochtigheid in huis, zorg dat deze in de ruimte waar de meeuwjtes staan rond de 40-60% is
                  hoi,
                  Ik heb zelf nog nooit met de luchtvochtigheid rekening gehouden. heb je daar buiten of in een schuur last van?
                  Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                  Opmerking


                  • #10
                    nee buiten zul je daar geen last van hebben. zeker niet in een land als nederland/belgie
                    groeten gijs

                    Opmerking


                    • #11
                      Binnen is het in de koude maanden over het algemeen droog. Dit komt door de verwarming. Die zorgt ervoor dat het droger is in huis/schuur.
                      Bekijk mijn vogels op:

                      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                        nee buiten zul je daar geen last van hebben. zeker niet in een land als nederland/belgie
                        oke fijn om te weten
                        Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                        Opmerking

                        Working...
                        X