Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Eitjes van Japanse meeuwtjes

Senior lid
    Thanks
    0

Eitjes van Japanse meeuwtjes

Hoe weet ik dat de eitjes van mijn Japanse meeuwtjes uitgekomen zijn. Ze zitten heel veel op het nestje. Maar ik zie weinig omdat het nestje behoorlijk dicht gebouwd is. Hoe kan het controleren of de eitjes uitgekomen zijn zonder het nestje te verstoren of de ouders weg te jagen? Wie kan me hierin adviseren.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
    Hoe weet ik dat de eitjes van mijn Japanse meeuwtjes uitgekomen zijn. Ze zitten heel veel op het nestje. Maar ik zie weinig omdat het nestje behoorlijk dicht gebouwd is. Hoe kan het controleren of de eitjes uitgekomen zijn zonder het nestje te verstoren of de ouders weg te jagen? Wie kan me hierin adviseren.
    Waarom zou je het willen controleren? Je komt er vanzelf wel achter. Te nieuwsgierig zijn, kan je ook je jongen kosten.
    Gewoon nog even geduld
    Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid
    Thanks
    0
    Ze zitten namelijk al ruim vier weken op de eitjes. Heb eerst voorzichtig gekeken en in plaats van vier eitjes lagen er nog maar drie. En wat blijkt nu? De eitjes waren half leeg en de jongen hadden zich niet ontwikkeld verder. Heb de eitjes dus, in overleg met een kweker van Japanse meeuwtjes, weggehaald. Hopelijk gaan ze nieuwe eitjes leggen die nu wel goed uitkomen. Als dat weer mislukt, stop ik met dit koppeltje.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin38 Bekijk Bericht
    Ze zitten namelijk al ruim vier weken op de eitjes. Heb eerst voorzichtig gekeken en in plaats van vier eitjes lagen er nog maar drie. En wat blijkt nu? De eitjes waren half leeg en de jongen hadden zich niet ontwikkeld verder. Heb de eitjes dus, in overleg met een kweker van Japanse meeuwtjes, weggehaald. Hopelijk gaan ze nieuwe eitjes leggen die nu wel goed uitkomen. Als dat weer mislukt, stop ik met dit koppeltje.
    Dat is idd veel te lang om geen jongen gehoord te hebben.
    Succes met het volgende nest.
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    als je ze 4 weken ziet zitten en geen gepiep hoort wanneer je het nest inspecteerd, dan weet je wel dat de eieren dus niet uitgekomen zijn. mischien makkelijk om te weten voor de volgende keer.

waarschijnlijk waren de eitjes uitgedroogd, en dan heb je een te lage luchtvochtigheid zaten de vogels binnen ?
    groeten gijs

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
    als je ze 4 weken ziet zitten en geen gepiep hoort wanneer je het nest inspecteerd, dan weet je wel dat de eieren dus niet uitgekomen zijn. mischien makkelijk om te weten voor de volgende keer.

waarschijnlijk waren de eitjes uitgedroogd, en dan heb je een te lage luchtvochtigheid zaten de vogels binnen ?
    Dit is een link waar heel veel mogelijkheiden uitgelegd worden waarom niet uit ieder eitje een jonkie komt.
    http://www.vogelproblemen.nl/Broedst...%20in%20ei.htm
    Laatst gewijzigd door Tal; 22-02-2015 om 00:40. Reden: link

Senior lid
    Thanks
    0
    Ze staan in de huiskamer. Ik heb ze nu ergens andere gezet. Hoop dat het nu beter zal gaan. Ze staan nu op een plek waar ik eerder nestjes met meeuwtjes heb gehad. Ze staan nu minder warm.

Senior lid aadje93's Avatar
    Thanks
    10
    Het kunnen ook gewoon 4 onbevruchte eitjes zijn geweest. Maar zoals gemeld kijk ook even goed naar de lucht vochtigheid in huis, zorg dat deze in de ruimte waar de meeuwjtes staan rond de 40-60% is
    webmaster van Volière-info.nl Voor al uw vogel(kweek) informatie

Senior lid kluisnummer67's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
    Het kunnen ook gewoon 4 onbevruchte eitjes zijn geweest. Maar zoals gemeld kijk ook even goed naar de lucht vochtigheid in huis, zorg dat deze in de ruimte waar de meeuwjtes staan rond de 40-60% is
    hoi,
    Ik heb zelf nog nooit met de luchtvochtigheid rekening gehouden. heb je daar buiten of in een schuur last van?
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    nee buiten zul je daar geen last van hebben. zeker niet in een land als nederland/belgie
    groeten gijs

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. japanse meeuwtjes
    Door vlammy in forum Films foto's en meer mooi's
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 19-03-2012, 17:22
  2. jippie eitjes bij de japanse meeuwtjes
    Door kanariefan in forum Japanse meeuwen
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 18-11-2010, 00:18
  3. Eitjes van de Japanse Meeuwtjes