Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Hoi Chantal.
    Dat van die broccoli weet ik ook niet zeker.

    Dillen kan gerust. Mijn ervaring is dat vogels daar niet aan komen. Ik denk dat dit plantje niet zo lekker is.
    Maar het kan geen kwaad.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #32
      Broccoli gaat prima.

      Was Antoni hier nog maar op het forum. Een hele grote broccoli fan.:-) Helaas moet hij het om gezondheids redenen laten afweten.

      Dit uit een eerder onderwerp over deze groente op dit forum:
      Broccoli
      Het groente wat het meeste gezond is voor mens en dier is Broccoli, bevat veel vit. C en verschillende B's en nog veel meer goede stoffen. Zoek maar op bij Google.
      Het door je eivoer mengen van de groente in de gemalen vorm geeft je vogels een vreselijk goede conditie en je kweekt er mee als een tierelier.
      Bevat ook caroteen welke als anti-oxidant werkt.
      De vogels zijn er gek op.
      Er wordt door het voedingsadvies bureau geadviseerd om 400 gram Broccoli per week te eten. Als je gaat Googlen zul je ook artikelen tegenkomen waarvan bewezen is dat het bepaalde vormen van kanker kan genezen en voorkomen.
      Deze wetenschap terug gekoppeld naar de vogelsport geeft bij je vogels zeer goede resultaten. Natuurlijk niet met een week, maar je zult zien dat je beter gaat kweken als je het een poosje geeft. Bij bepaalde parkieten of papegaaien kun je het ook zo geven en eten zij het zo op, voor de kleine vogels zoals kanaries en tropen moet je het even malen toot kleine korreltjes.
      Een kennis van mij die het is gaan gebruiken bij zijn Putter kweek, is daarna gigantische hoeveelheden Putters gaan kweken.

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
        Broccoli gaat prima.

        Was Antoni hier nog maar op het forum. Een hele grote broccoli fan.:-) Helaas moet hij het om gezondheids redenen laten afweten.

        Dit uit een eerder onderwerp over deze groente op dit forum:
        Broccoli
        Het groente wat het meeste gezond is voor mens en dier is Broccoli, bevat veel vit. C en verschillende B's en nog veel meer goede stoffen. Zoek maar op bij Google.
        Het door je eivoer mengen van de groente in de gemalen vorm geeft je vogels een vreselijk goede conditie en je kweekt er mee als een tierelier.
        Bevat ook caroteen welke als anti-oxidant werkt.
        De vogels zijn er gek op.
        Er wordt door het voedingsadvies bureau geadviseerd om 400 gram Broccoli per week te eten. Als je gaat Googlen zul je ook artikelen tegenkomen waarvan bewezen is dat het bepaalde vormen van kanker kan genezen en voorkomen.
        Deze wetenschap terug gekoppeld naar de vogelsport geeft bij je vogels zeer goede resultaten. Natuurlijk niet met een week, maar je zult zien dat je beter gaat kweken als je het een poosje geeft. Bij bepaalde parkieten of papegaaien kun je het ook zo geven en eten zij het zo op, voor de kleine vogels zoals kanaries en tropen moet je het even malen toot kleine korreltjes.
        Een kennis van mij die het is gaan gebruiken bij zijn Putter kweek, is daarna gigantische hoeveelheden Putters gaan kweken.

        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
        Dat broccoli goed is weten we maar ik wil graag weten of de plant waar uiteindelijk de broccoli aan gaat groeien in de voliere kan.
        Weet jij dat?
        Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #34
          brocoli is gewoon een kool soort. in een oude voliere die naast een moestuin stond kwam een keer spontaan een kool op (geen idee meer welke) en die plant hebben we gewoon laten staan. ondanks dat deze plant direct naast de deur stond vonden de kwartels het de perfecte plaats om onder te broeden verder zaten er zebravinken en cubavinken in de vlucht. deze hebben nooit van de plant gesnoept maar andere vogels misschien wel

          Opmerking


          • #35
            Om toch wat beplanting te hebben als de vogels alles kaal zouden eten, een trucje. Zet een plant in de grond en zet er gaas omheen, helemaal dicht. Alleen wat door het gaas heen groeit zal worden opgegeten, de plant zelf kan blijven leven.
            Geen kruid maar wel een goede groeier is bruidssluier. Als die eenmaal aanslaat, kan er geen groep kanaries tegenop. :-)
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
              Om toch wat beplanting te hebben als de vogels alles kaal zouden eten, een trucje. Zet een plant in de grond en zet er gaas omheen, helemaal dicht. Alleen wat door het gaas heen groeit zal worden opgegeten, de plant zelf kan blijven leven.
              Geen kruid maar wel een goede groeier is bruidssluier. Als die eenmaal aanslaat, kan er geen groep kanaries tegenop. :-)
              De bosaardbeitjes (van vorig jaar) gaan in ieder geval de voliere in. Ze laten de beplanting goed met rust en bosaardbei hebben we vaker in de voliere gehad.
              De veilige planten van de AHpotjes komen ook in de voliere. De broccoli dus ook. Tomaat uiteraard niet.

              @josly, interessant.

              Bedankt voor de reacties!

              Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #37
                wat dachten jullie van boerenkool,winterhard en zoek maar eens op internet.
                barstensvol positieve zaken.
                garoeten theo

                Opmerking


                • #38
                  Bosaardbeitjes, geen kruid maar wel geneeskrachtig. http://www.permacultuurnederland.org...pid=127&page=5
                  Ze staan nu nog in bak, we gaan even zien of en waar we ze in de volle grond gaan zetten in de voliere.

                  Vooral de binsen waren er weer als de kippen bij. Ze pikten aan de bloempjes en blaadjes.

                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #39
                    leuke foto, die binsen zijn echt hele nieuwsgierige vogeltjes.

                    ik zou er wel een spuitbusje slagroom bij zetten........
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #40
                      Wat een leuke foto's Chantal, hebben ze weer iets nieuws waar ze mee bezig kunnen zijn.
                      Jouw vogels zullen zich nooit vervelen zo. Gaaf.
                      groetjes
                      Heidi

                      Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                      Opmerking


                      • #41
                        Hoi Chantal, bosaardbeitjes is dat een bepaalde soort aardbei of zijn dat de aardbeitjes die in het wild voorkomen?

                        groetjes fons
                        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                        uit het restant de rest van het land.

                        Opmerking


                        • #42
                          Dat zijn die kleine plantjes met kleine aardbeitjes van 1 cm. Die aardbeitjes lijken wel parfum, zo heerlijk van geur en zo krachtig van smaak.
                          Het zijn denk ik die jij bedoelt.
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                          Opmerking


                          • #43
                            Bedankt, dan hoef ik niet ver te zoeken, want de vind ik regelmatig in mijn tuin.
                            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                            uit het restant de rest van het land.

                            Opmerking


                            • #44
                              Potverdikke Josly je communiceert wel wat omslachtig, niet makkelijk lezen zo.
                              Sorry hoor maar kun je dit een beetje aanpassen, dat zou fijn zijn.
                              Ik snap je uitleg wel.

                              De vogels weten inderdaad zelf heel goed wat ze op kunnen eten en wanneer.
                              Sommige kruiden kunnen enkele weken onaangeroerd blijven staan, om dan plotseling in een dag helemaal opgepeuzeld te worden.

                              Er is een duidelijk verschil wat tuinplanten, sierplanten, kamerplanten, kruiden, onkruiden zijn.
                              Volgens mij is dit wel bekent en anders kunt je dat altijd op zoeken.
                              Welke planten giftig zijn en welke niet, daar heerst wel wat onkunde bij mensen.
                              Maar ook dit kun je altijd opzoeken.

                              Onkruid bestaat in mijn ogen niet, mensen hebben sommige planten bestempeld als onkruid omdat deze plantjes woekeren in hun tuin en er niet mooi uit zien.
                              Vogelmuur wordt ook gezien als onkruid, maar dit plantje is een zeer gezond plantje voor vogels maar ook voor de mens. Het smaakt goed in een salade.
                              groetjes
                              Heidi

                              Neem eens een kijkje op mijn site.
                              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                              Opmerking


                              • #45
                                Ik denk dat sowieso opgepast moet worden met het verplicht laten eten van vit/min. Als alles maar extra vit/min bevat dan is er geen overzicht meer, net wat je zegt, en wordt er snel teveel gegeven wat heel fout kan zijn als dat een vitamine is die in het lichaam owrdt opgeslagen.
                                Ook het verplichten van aangezuurd water drinken lijkt mij niet goed. Zou een vogel die de keuze heeft tussen 'gewoon' water en aangezuurd water, evengoed aangezuurd water drinken?
                                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                                Opmerking

                                Working...
                                X