Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hondenbrokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hondenbrokken

    Ik vroeg me af hoe jullie hier over hondenbrokken dachten. Ik hoorde dat dit namelijk soms gebruikt werd als vervanging van insecten en dus goed was tijdens de kweek. Maar kan er niet veel over vinden. In hondenbrokken zit natuurlijk wel veel eiwitten en calcium maar is dit goed voor de vogels en is het een aanvulling of meer een vervanging van insecten?
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak Bekijk Bericht
    Ik vroeg me af hoe jullie hier over hondenbrokken dachten. Ik hoorde dat dit namelijk soms gebruikt werd als vervanging van insecten en dus goed was tijdens de kweek. Maar kan er niet veel over vinden. In hondenbrokken zit natuurlijk wel veel eiwitten en calcium maar is dit goed voor de vogels en is het een aanvulling of meer een vervanging van insecten?
    Ik heb ook een keer zoiets gelezen.
    Ik weet niet meer of dat ging over hondenbrokken of kattenbrokken (of voer, dus blik oid).

    Zelf zou ik het houden waar het voor bestemd is. Hondenvoer voor honden, kattenvoer voor katten, vogelvoer voor vogels.

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      De hoeveelheden zijn afgestemd op deze grote dieren. Volgens mij is een te grote hoeveelheid calcium ook niet erg goed voor vogels.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        Hondenbrokken zijn eigenlijk zeer slecht voor andere dieren, de hoeveelheid ruwe assen en eiwitten ligt dermate hoog wat niet goed is voor andere dieren. Daarbij is het ook nog eens afhankelijk of je een koud of gewoon geperste brok hebt en de hoeveelheid granen en mineralen erin zitten. En tegenwoordig gaat het dezelfde richting op met kattenbrokken. Dus ik zou ze niet voor de vogels gebruiken.
        Met vriendelijke groet,

        Sandra

        Opmerking


        • #5
          ja wat ik zo gelezen heb werd het ook vooral gebruikt bij de wat grotere soorten zoals ara's
          Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

          Opmerking


          • #6
            honden en kattevoer????

            hallo
            je moet wel nadenken wat je zou willen gebruiken en dat bedoel ik niet kwaad maar met een goede bedoeling.
            Heb het in het verleden diverse keren geprobeerd met zeer goed resultaat.
            Als ik het zou proberen nu zou ik kitten of puppie brokken gebruiken die zijn licht verteerbaar en lossen makkelijk op in water[weken]en er zitten veel eiwitten in en je zou het eigenlijk in kleine hoeveelheden moeten gebruiken en ook zou ik het niet zo geven[maar geweekt]maar door het ei of universeelvoer en het zo rul maken,zijn ze er eenmaal aangewend dan nemen de vogels het goed op en ook je jonge vogels groeien er enorm van.
            Heb het uitgeprobeerd met zebravinken al zeker 14 jaar terug met 6 paar witborsten,waarvan 1 paar het wel kreeg en 5 paar niet,nou het jaar erop kregen ze het allemaal hoor.
            De vogels groeiden er beter op kwamen beter en sneller op kleur en werden ook gewoon groter van formaat.
            Een ieder mag ervan denken wat je wilt maar zo is het gegaan.
            Nu gebruik ik het een enkele keer en nog een aantal andere dingen en puur voor de afwisseling,wij eten ook niet graag elke dag hetzelfde niet dan.
            mvg wim

            Opmerking

            Working...
            X