Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voerton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door dik Bekijk Bericht
    Allemaal een beetje gelijk

    Paperenverpakking is gemiddeld 60% Duuder

    klein verpakking word bijna altijd in folie verpakt reden de klant wel het zien gevaar is wel dat het slechter is kan er condens kan onstaan door kou en warmte verschillen .zaad moet kunnen ademen in dat gaat slecht in plastic zaken een paar maanden is geen probleem mits droog en koel bewaard

    om deze reden verpakken wij elke week onze klein verpakking

    voertonen PLASTIC geld het zelfde Tip maak een paar gaatje in de ton een doe hier een rond pijpje in tot 3/4 van de ton zodat er lucht bij kan komen

    voerton nooit op een grond zetten maar op een verhoging tegen vocht/koud
    Dank je wel voor je uitleg!
    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #17
      Van mij ook dank je wel, ik heb direct wat gaten geprikt.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #18
        Papieren zakken vormen een prima manier van verpakken, waarin het product optimaal kan worden bewaard in pakhuis of winkel.
        Eenmaal bij de eindgebruiker -daar waar de verpakking wordt aangebroken en waar doorgaans ook de dieren zitten- wordt het naar mijn mening toch een ander verhaal.
        Om allerlei voor de hand liggende redenen is het uiteraard van primair belang dat zaden goed droog en schoon blijven.
        Dit is afhankelijk van omstandigheden (en soms ook de gehouden soorten) niet altijd het geval in de directe omgeving van die dieren.
        Minstens zo belangrijk is echter dat die zaden zodanig worden opgeslagen dat muizen er niet bij kunnen!

        Opslag in kunststof vaten is daarom een uitstekende manier gebleken om 'gebruiksvoer' in te bewaren.
        Deze werkwijze zie ik veel bij liefhebbers, maar ook in professionele collecties maakt men gebruik van dergelijke vaten.
        Zelf maak ik er ook al vele jaren gebruik van en ik kan daaromtrent melden dat er op deze manier nog nooit voer verloren is gegaan.

        Verder speelt uiteraard ook enige balans in 'voorraad en verbruik' een belangrijke rol.
        m.a.w. leg geen voorraad voor een jaar aan, maar koop in wat je op een redelijke termijn verbruikt.


        #
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #19
          ik koop voor mijn parkieten zakken voer van 25 kg en deze bewaar ik in ijzeren olietonnen. deze zijn dicht voor muizen, maar omdat ze niet 100% sluiten kan er toch lucht bij.
          groeten gijs

          Opmerking


          • #20
            Dank je wel voor je reactie Rupicola.
            Dan heb ik de zaden nog niet zo slecht opgeslagen.
            Ze staan binnen op een koele droge plek. De voertonnen zorgen er voor dat er geen muizen bij kunnen.
            De gaten die ik er nu heb ingeprikt zijn zo klein dat er nog geen motje in kan komen. Maar zorgen wel voor verluchting.
            In de broedperiode zijn de zaden vrij snel geconsumeerd, dan zitten ze niet langer dan 3 maanden in de ton.
            In de rustperiode zijn er minder vogels, dan koop ik minder kilo's en zitten ze maximaal 4 maanden in de ton.
            De gedroogde kruiden laat ik erin.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #21
              Het bezwaar wat rijst is het afsluiten, dat het in de fabriek in plastic gedaan word betekend niet dat jij het in een hermetisch afgesloten ton kunt doen. In de fabriek zal de luchtvochtigheid kunstmatig verlaagd worden, en ik ga er zelfs vanuit dat de zuurstof bij de zaden verdreven word met stikstof. Wanneer je het overbrengt in de ton komt er dus een hoge luchtvochtigheid en zuurstof bij, combineer dat met donker zijn, en warmte en je raad wat er gaat gebeuren .

              Zelf heb ik het in een plastic ton waar een losse multiplex plaat op ligt, zo kan het "ademen" waardoor het zaad niet zal verstikken. Ik ben ook geen voorstander van volledig afgesloten tonnen. Ga echter geen gaatjes in de deksel prikken, deze worden uitgeknaagd door muizen! Wat je wel kunt doen is de deksel er los op leggen, zo ruiken de muizen het misschien wel, maar ze zullen er niet in komen (hier in de afgelopen 9 jaar nog nooit muizen in de voerton gehad)

              Als je de voerton bijna leeg is, kiep hem dan over in een ander bakje voor je er vers zaad bij doet, anders blijft er altijd "oud" zaad onderin, plus het stof wat eraf komt. Ik kiep het laatste kleien restje altijd weg voor de buitenvogels.
              webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

              Opmerking

              Working...
              X