Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rotswand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Zal zo'n rotswand ook goed gaan voor kanaries en zebravinken?

    Opmerking


    • #17
      Ik zou er ook wel 1 willen hebben maar ben niet zo een goede doe het zelfer dus doe het maar niet
      Groetjes Stefan

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
        Ik zou er ook wel 1 willen hebben maar ben niet zo een goede doe het zelfer dus doe het maar niet
        lijkt me wel iets om te proberen, je kan er denk ik weinig aan verprutsen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
          lijkt me wel iets om te proberen, je kan er denk ik weinig aan verprutsen.
          Ik weet niet precies hoe het moet begrijp er namelijk niks van
          Dus daarom zal het ook niet lukken(ik zou denk ik moeten zien hoe het moet voor ik het echt begrijp :$ )
          Groetjes Stefan

          Opmerking


          • #20
            Hallo,

            Ik ben hier ook mee bezig,
            maar welke Bouwmarkt heeft er kant en klare tegellijm grijs staan ?
            of welk merk

            Hebben jullie het gewoon zelf aan gemengd?

            Opmerking


            • #21
              tegellijm grijs ?

              heb ik nog nooit gezien, meestal is het wit, of tegen het bruinroze aan.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #22
                het is er wel in het zwart, maar grijs ken ik ook niet
                groeten gijs

                Opmerking


                • #23
                  je hebt wel grijs maar dan in poedervorm, deze moet jezelf aanmaken, is ook nog een stuk voordeliger dan kant en klare.

                  Opmerking


                  • #24
                    Al een oude post, maar voor de volledigheid...er zijn op you tube filmpjes te vinden over het maken van " fake rocks" en er is zelfs een Frans talige volierebouwer te vinden, check faux rocher dans ma voliere
                    Last edited by Ronazure; 16-05-2015, 04:53.
                    http://sijzen-en-vinken.webs.com/

                    Opmerking


                    • #25
                      Om hier dan nog op aan te sluiten. Ik heb zelf naast vogels ook vissen gehad. Voor in mijn aquarium heb ik ook zelf een achterwand gemaakt. Hiervoor heb ik grote piepschuimplaten gehaald en deze bewerkt met een mes en verfbrander om er groeven en patronen in aan te brengen (zorg dat je dit niet in de woonkamer doet, je vrouw gaat hier niet blij van worden!).

                      Na het aanbrengen van de groeven en patronen heb ik een eerste laag grijze tegellijm aangebracht (de poedervorm, zelf aanlengen). Dat geeft gelijk een heel natuurlijke kleur. Vervolgens een klein beetje zwart pigment toevoegen aan je tweede portie tegellijm. Hierdoor wordt het een stuk donkerder. Deze donkere kleur gebruik je om de diepere delen en groeven eens flink in te smeren. Wees hier niet te zuinig. Daarna nog een derde ronde tegellijm aanmaken (zonder pigment) en hiermee alleen de "hogere" delen nog eens insmeren. Doordat de diepere delen nu wat donkerder gekleurd zijn, krijg je een mooi diepte-effect zonder dat je een hele dikke achterwand hebt hoeven maken.

                      Tegellijm wordt van zichzelf al vrij hard dus je zou het erop kunnen wagen om het zo in de voliere te plaatsen. Zelf heb ik (voor in het aquarium) er echter voor gekozen om alles nog eens in te smeren met epoxyhars. Kleine porties aanmaken want het hardt snel uit! De kwast kun je na gebruik gelijk weggooien, dus koop geen superdure. Terwijl de epoxyhars nog nat is (en op de wand zit) kun je een kleine hoeveelheid fijn aquariumzand eroverheen strooien. Hiermee voorkom je dat de hars gaat glimmen. Daarbij geeft het ook nog eens een mooi en natuurlijk effect aan de wand.

                      Helaas heb ik er geen foto's meer van, maar als je zoekt op "achterwand maken aquarium" dan is er voldoende te vinden op internet. Het is niet lastig en hartstikke leuk om zelf een beetje te prutsen. Succes!

                      Opmerking


                      • #26
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking

                        Working...
                        X