Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Perle Morbide

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
    daarom wil ik het gewoon een keer proberen, je kan het altijd proberen.
    Ik blijf het topic ook zeker volgen en ben benieuwd hoe jouw ervaring zal zijn.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #17
      Ook eens Perle Morbide besteld; de blanke versie zonder smaakstoffen. Het ruikt naar kaasbolletjes vind ik. Ben het gehannes met de kiemzaden wel zat. Eens kijken of het wordt gegeten.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #18
        Heb het ook nu al een tijdje en de twatwa's en pico's smullen er van, had ik niet verwacht want het zijn kieskeurige eters, denk dat het ook heel handig gaat worden tijdens de kweek, idd. geen gehannes meer met kiemzaad.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
          Ook eens Perle Morbide besteld; de blanke versie zonder smaakstoffen. Het ruikt naar kaasbolletjes vind ik. Ben het gehannes met de kiemzaden wel zat. Eens kijken of het wordt gegeten.
          In de Perle Morbide, blanke versie zitten wel smaakstoffen (kunstmatige). Het verschil is dat er geen kleurstoffen in zitten.

          Groetjes, Chantal
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #20
            Net even een bakje verstrekt. Heb ook een nieuw eivoer Easyyem. Dat heeft een eiwit% van 25. Deze combinatie wordt zeer goed gegeten.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
              ...Heb ook een nieuw eivoer Easyyem. Dat heeft een eiwit% van 25. Deze combinatie wordt zeer goed gegeten.
              Ik ben een vervend liefhebber van frikandellen speciaal en ik kan er wel 25 op per dag. Als ik dat een half jaar vol hou lig zo in het ziekenhuis.

              Alstublieft, voor de gezondheid van uw vogels neem voor 1 keer bovenstaande teksten van Josly serieus.

              Opmerking


              • #22
                Ik zal jullie advies ter harte nemen. Dank!
                Bekijk mijn vogels op:

                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                Opmerking


                • #23
                  Ben niet zo heel erg thuis in het vitamine verhaal...

                  Mijn vogels zitten binnen bij Led verlichting. Krijgen weinig zonlicht. Dat kan ik niet veranderen helaas. Wat zou ik daar ter compensatie aan kunnen doen?

                  Als ik het bovenstaande allemaal goed begrijp dan kan ik moet ik op het gebrek aan UV licht te compenseren juist extra gekiemde zaden verstrekken? En dat zou ik dan niet in combinatie moeten doen met Perle Morbide en/of eivoer van Easyyem?

                  Dus ga ik weer terug naar het eivoer van CeDe in combinatie met gekiemde zaden. Ik doe overigens sinds kort wat stuifmeelkorrels (Avian) door het eivoer naast diepgevroren pinky's. Schijnt vol te zitten met goede natuurlijke vitaminen en mineralen. Is dat zo? Uiteraard krijgen de vogels bij mij 3 maal per week wel gewoon groen in de vorm van witlof en/of broccoli. Broccoli wordt niet goed gegeten. Het witlof is aan het einde van de dag helemaal weg.

                  Wat voeren jullie zelf aan de vogels?
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #24
                    Dus al ik het goed begrijp is een goed eivoermengsel in combinatie met gekiemde zaden voldoende?
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #25
                      Dat is toch ook weer voor iedereen anders. Ik heb totaal geen gebrek aan zonlicht in de kas wat natuurlijk ook nog voor de nodige vitaminen en andere zaken zorgt.

                      Ik voer mijn Amerikaanse Sijzen in het broedseizoen al jaren gekiemd negerzaad en dat gaat uitstekend. Natuurlijk wel in combinatie met levend voer en eivoer. De laatste jaren doe ik in het water waar ik de zaden in kiem een druppeltje Allicine en Ropabird om o.a. schimmel tegen te gaan. Ik heb dit jaar van alle eieren die zijn uitgekomen maar 1 jong gehad die het niet redde en na 10 dagen met onbekende rede uit het nest gegooid was.

                      Opmerking


                      • #26
                        L
                        Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                        Dat is toch ook weer voor iedereen anders. Ik heb totaal geen gebrek aan zonlicht in de kas wat natuurlijk ook nog voor de nodige vitaminen en andere zaken zorgt.

                        Ik voer mijn Amerikaanse Sijzen in het broedseizoen al jaren gekiemd negerzaad en dat gaat uitstekend. Natuurlijk wel in combinatie met levend voer en eivoer. De laatste jaren doe ik in het water waar ik de zaden in kiem een druppeltje Allicine en Ropabird om o.a. schimmel tegen te gaan. Ik heb dit jaar van alle eieren die zijn uitgekomen maar 1 jong gehad die het niet redde en na 10 dagen met onbekende rede uit het nest gegooid was.
                        Ik vraag me wel af wat het glas tegenhoudt tov geen glas,behalve dan het bekende uv verhaal?
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #27
                          Dat zou best kunnen. Ik heb gedeeltelijk glas van beneden tot 2,5 meter en de rest is van polycarbonaat kanaalplaten, die zijn wat diffuus. Het dak kan open en als dat gebeurd en de zon schijnt dan gaan de vogels in het directe zonlicht zitten "zonnen". Ze zetten dan hun verenpak open zodat de zonnestralen de huid kunnen bereiken. Vanuit voorgaande maak ik op dat glas of de platen toch wat zaken tegen houden.

                          Opmerking


                          • #28
                            Josly, ik vind dat je gelijk hebt. Voeding moet je proberen op punt zetten voor de kweek en tijdens de kweek niet te veel meer veranderen, dat brengt alleen maar stress die nefaste gevolgen kunnen hebben.
                            Last edited by miro; 09-10-2015, 22:49.

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                              ...Een van de reden waarom vogels in kas "sterke" vogels zijn, over meer weerstand beschikken. Afhankelijk van soorten vogels...
                              'T is wat u zegt. Zo heb ik nu een Kapoetsijs pop uitgevangen omdat zij ziek is, al weken zo mager als een panharing en maar niet dood gaan. De vogel is super actief en eet goed. Ik snap niet wat zij heeft en verdom het om te kuren met Esb3.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                              ...Wie er in slaagt Europese cultuurvogels te houden/kweken in een kas, mag zich in zekere zin gelukkig prijzen...
                              Dat wordt mij ook steeds duidelijker. Magellaansijzen, diverse soorten Brilvogels en Rode kroonvinken kweek ik als konijnen maar een putter op stok krijgen is er niet bij.

                              Opmerking


                              • #30
                                putters schijnbaar lastig

                                Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                                'T is wat u zegt. Zo heb ik nu een Kapoetsijs pop uitgevangen omdat zij ziek is, al weken zo mager als een panharing en maar niet dood gaan. De vogel is super actief en eet goed. Ik snap niet wat zij heeft en verdom het om te kuren met Esb3.


                                Dat wordt mij ook steeds duidelijker. Magellaansijzen, diverse soorten Brilvogels en Rode kroonvinken kweek ik als konijnen maar een putter op stok krijgen is er niet bij.

                                Opmerking

                                Working...
                                X