Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Onderwerp: Perle Morbide

Dus al ik het goed begrijp is een goed eivoermengsel in combinatie met gekiemde zaden voldoende?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Dat is toch ook weer voor iedereen anders. Ik heb totaal geen gebrek aan zonlicht in de kas wat natuurlijk ook nog voor de nodige vitaminen en andere zaken zorgt.

Ik voer mijn Amerikaanse Sijzen in het broedseizoen al jaren gekiemd negerzaad en dat gaat uitstekend. Natuurlijk wel in combinatie met levend voer en eivoer. De laatste jaren doe ik in het water waar ik de zaden in kiem een druppeltje Allicine en Ropabird om o.a. schimmel tegen te gaan. Ik heb dit jaar van alle eieren die zijn uitgekomen maar 1 jong gehad die het niet redde en na 10 dagen met onbekende rede uit het nest gegooid was.

L
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
    Dat is toch ook weer voor iedereen anders. Ik heb totaal geen gebrek aan zonlicht in de kas wat natuurlijk ook nog voor de nodige vitaminen en andere zaken zorgt.

Ik voer mijn Amerikaanse Sijzen in het broedseizoen al jaren gekiemd negerzaad en dat gaat uitstekend. Natuurlijk wel in combinatie met levend voer en eivoer. De laatste jaren doe ik in het water waar ik de zaden in kiem een druppeltje Allicine en Ropabird om o.a. schimmel tegen te gaan. Ik heb dit jaar van alle eieren die zijn uitgekomen maar 1 jong gehad die het niet redde en na 10 dagen met onbekende rede uit het nest gegooid was.
    Ik vraag me wel af wat het glas tegenhoudt tov geen glas,behalve dan het bekende uv verhaal?
    Mvg,
    Kingfisher.

Thanks
    45
    Dat zou best kunnen. Ik heb gedeeltelijk glas van beneden tot 2,5 meter en de rest is van polycarbonaat kanaalplaten, die zijn wat diffuus. Het dak kan open en als dat gebeurd en de zon schijnt dan gaan de vogels in het directe zonlicht zitten "zonnen". Ze zetten dan hun verenpak open zodat de zonnestralen de huid kunnen bereiken. Vanuit voorgaande maak ik op dat glas of de platen toch wat zaken tegen houden.

Stamgast
    Thanks
    25
    Beste HansV.

Wat is, wat betekent, goede voeding, een goed product?
    Wat is, wat betekent, slechte voeding, een slecht product?
    Alles heeft in de eerste plaats te maken met de verschillende manieren waarop, en of hoe, vogels worden gehouden, worden gekweekt.
    En die bij iedereen verschillend zijn.
    Zelfs bij elke vogel afzonderlijk.

Sorry.
    Niet slecht of kwaad bedoeld.

Neem nu als voorbeeld een situatie die bij U voorkomt.

Als ik mij niet vergis bezit U op het ogenblik jongen in nest.
    Waarom dan huidige voeding plots drastisch wijzigen tijdens de kweek.
    Dat betekent eigenlijk zoveel als om problemen vragen.

Waarom een soort eivoer in combinatie met gekiemde zaden vervangen door een ander soort eivoer in combinatie met Perle Morbide?

Stel nu dat de vogels-jongen blijven leven.
    Dan is automatisch Uw eerste reactie, dat de nieuwe producten, goede producten zijn. En dat de vorige producten, minder goede, slechte producten zijn.

Stel nu dat de vogels-jongen overlijden.
    Dan is automatisch Uw eerste reactie, dat de nieuwe producten,slechte producten.

Stel nu dat U ook preventief kuurt, waardoor de vogels-jongen in leven blijven.
    Dan zijn plots die zogenaamde slechte producten, plots goede producten.

Draai de rollen nu om, verwissel de producten van plaats.
    Combinatie Perle Morbide vervangen door combinatie gekiemde zaden.
    De uiteindelijke uitkomsten zullen de zelfde zijn.

Wat is dan een goed product, of een slecht product?
    Laatst gewijzigd door Josly; 09-10-2015 om 13:17.

Senior lid
    Thanks
    14
    Josly, ik vind dat je gelijk hebt. Voeding moet je proberen op punt zetten voor de kweek en tijdens de kweek niet te veel meer veranderen, dat brengt alleen maar stress die nefaste gevolgen kunnen hebben.
    Laatst gewijzigd door miro; 09-10-2015 om 21:49.

Stamgast
    Thanks
    25
    Inderdaad glas en of platen houden toch wel zaken tegen.

Afhankelijk van soorten glas, en of soorten lichtdoorlatende platen.
    Condens - lichtinval/zonlicht.
    Zowel langs de binnenkant, als langs de buitenkant.
    Condens in een kas is nog belangrijker dan temperatuur.

Condens langs de binnenkant, en langs de buitenkant van het glas hebben een zekere invloed op hoeveelheid zonlicht aanwezig in de kas.

Het meeste lichtinval wordt bekomen bij schuinglas, wanneer de zonnestralen het glas raken onder een hoek van 90 graden.
    Rechtopstaand glas weerkaatst het meest van al zonlicht.

Wie herinnerd zich nog de slogan van "Medaar".

"Geen ochtenddouw geen kweek"

Vogels houden/kweken in een kas is/zijn daarvan de mooiste voorbeelden.
    Drie voornaamste eigenschappen bij het houden/kweken van dieren/vogels in een kas zijn:
    Licht-zonlicht.
    Condens-luchtvochtigheid.
    Temperatuur.
    Die in zekere zin voortdurend verschillend zijn.
    Zelfs verschillend onderaan kas, midden kas, bovenaan kas.
    Een van de reden waarom vogels in kas "sterke" vogels zijn, over meer weerstand beschikken. Afhankelijk van soorten vogels.
    Wie er in slaagt Europese cultuurvogels te houden/kweken in een kas, mag zich in zekere zin gelukkig prijzen.
    Het preventief kuren zullen zeker niet helpen om de vogels in leven te houden.
    Laatst gewijzigd door Josly; 14-10-2015 om 23:43.

Thanks
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    ...Een van de reden waarom vogels in kas "sterke" vogels zijn, over meer weerstand beschikken. Afhankelijk van soorten vogels...
    'T is wat u zegt. Zo heb ik nu een Kapoetsijs pop uitgevangen omdat zij ziek is, al weken zo mager als een panharing en maar niet dood gaan. De vogel is super actief en eet goed. Ik snap niet wat zij heeft en verdom het om te kuren met Esb3.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    ...Wie er in slaagt Europese cultuurvogels te houden/kweken in een kas, mag zich in zekere zin gelukkig prijzen...
    Dat wordt mij ook steeds duidelijker. Magellaansijzen, diverse soorten Brilvogels en Rode kroonvinken kweek ik als konijnen maar een putter op stok krijgen is er niet bij.

Senior lid
    Thanks
    10

putters schijnbaar lastig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
    'T is wat u zegt. Zo heb ik nu een Kapoetsijs pop uitgevangen omdat zij ziek is, al weken zo mager als een panharing en maar niet dood gaan. De vogel is super actief en eet goed. Ik snap niet wat zij heeft en verdom het om te kuren met Esb3.

Dat wordt mij ook steeds duidelijker. Magellaansijzen, diverse soorten Brilvogels en Rode kroonvinken kweek ik als konijnen maar een putter op stok krijgen is er niet bij.
    Ik heb dezelfde ervaring heb in mijn 2 bescheiden volières al van alles gekweekt zoals: baardmannen, goudvinken, Japanse nachtegalen, rode kroonvinken maar een putter lukt mij ook niet, dus die zijn schijnbaar lastiger te kweken. (overigens volières zijn geheel overdekt
    en aan de noord- en westkant dicht) zelfs niet in mijn binnen hok (een geheel geïsoleerde blokhut, voorzien van verlichting en verwarming en een lucht ontvochtiger) lukte het mij niet. Dus die hoop heb ik inmiddels opgegeven.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Soortgelijke onderwerpen

1. perle morbide
    Door blauwkobaltkanarie in forum Kweekvoer
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 27-03-2015, 12:09

Forum Rechten