Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: Perle Morbide

Senior lid
    Thanks
    18
    gert ik heb na het lezen van de goede berichten van perle morbide intussen ook een kilo aangeschaft, aangemaakt met water zoals ze voorschrijven, als het spul gereed is gemengd met eivoer, 2 delen eivoer op 1 deel perle morbide, wel lekker rul eivoer, vogels eten het redelijk tot goed, maar wat ik deed voorheen en nu nog, en dit word bij mij beter gegeten , misschien omdat ze het beter kennen, ik pak nutribird c19 en dat doe ik op de zelfde wijze als met perle morbide, alleen minder water, doe dit intussen alweer enkele jaren en bevalt me goed, zeker voor mijn goudvinken en putters, enigste nadeel is dat je het alleen in 5 kilo verpakking kunt krijgen, het voordeel hierbij is weer dat het in de doos in afzonderlijke 1kilo verpakking zit en best lang houdbaar, jonge vogels die net van de ouders zijn er gek op.

Stamgast
    Thanks
    25
    Welk verschil van voedingswaarden is er tussen droge pellets, en al of niet droge pellets die vochtig worden gemaakt?
    En of de al of niet mogelijke toekomst gerichte gevolgen?

Onder andere welke al of niet kommerciéle slogans worden er gebruikt/toegepast?

(1) "Vervangt de ontkiemde zaden en verwijdert de bekende kiemrisico's".
    (2) "Voorkomen van het risico van schimmelinfectie of andere ziekten veroorzaakt door het kiemproces".

Wat is het grote risico, de oorzaak, van schimmelinfecties?
    Toch wel in de eerste plaats vocht.

Wanneer, en of hoe zijn dergelijke vaststellingen mogelijk als het gaat om/over al of niet goede, succesvolle, producten?
    (1) Als het te maken heeft met al of niet meer jongen/nakomelingen?
    (2) Onmiddellijk, na/bij de eerste generatie.
    (3) Na/bij X generaties?

Met het product op zich is er eigenlijk niets verkeerd, maar meermaals wel met de manier waarop, en of hoe, een of ander product wordt gebruikt/toepast.
    Onder ander wordt er aangeraden door de fabrikant om het product niet te bewaren in kunststoffen voorwerpen vanwege het mogelijk gevaar van condensatie (schimmels). Maar wel te bewaren in terracotta potten/schaaltjes.

Eigenlijk is perle morbide niks anders dan een soort "Amerikaanse" geéxtrudeerde pellets in een bepaalde vorm.

Er bestaan eigenlijk twee soorten pellets.
    (1) Geperst.
    (2) Gestoomd.

Bekijk en vergelijk de volgende informatie.

www.prettybird.com/birds.htm

http://prettybird.com.ashopcart.com/...12/5/21&cat=25

Ps. Als volgens sommigen laten uitschijnen, pellets een volledige voeding is, alles aanwezig is wat de vogels nodig hebben.
    waarom dan nog andere producten gebruiken, en of aan toevoegen, zoals perle morbide, eivoer, etc?
    Laatst gewijzigd door Josly; 06-04-2015 om 13:03.

Stamgast
    Thanks
    25
    Wel oppassen als de verhouding pellets groter is dan de verhouding water. Als bepaalde verhoudingen al of niet kloppen.

Want de mogelijkheid bestaat dan dat er zich als het ware een soort prop, verstening, van het voedsel voordoet in de kliermaag/spiermaag.
    Het zelfde doet zich voor wanneer er een papje van gemalen pellets wordt gemaakt, en eventueel met de voederspuit aan jonge vogels wordt verschaft/toegediend.
    Met alle gevolgen van dien (dode jongen).
    Zeer alert zijn,, voorzichtig zijn, bij dergelijke praktijken.

Ontkiemde zaden brengen iets bij als het gaat om/over voedingswaarde (glucosinolaten).
    Als het met dergelijk product ook het geval is, van toepassing is, is af te wachten. Is tot op heden een groot vraagteken.
    Het heeft voornamelijk in de eerste plaats te maken met de tijdsduur van/voor het klaar maken van al of niet ontkiemde zaden.

Door de combinatie van pellets (droge "harde" voeding) met water, worden op deze manier de pellets zachter, minder hard, waardoor ze in zekere zin gemakkelijker te voeden zijn, gemakkelijker verteerbaar zijn, voor/bij jongen, jonge vogels.
    Laatst gewijzigd door Josly; 06-04-2015 om 23:00.

Senior lid gert bronkhorst's Avatar
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Bericht
    gert ik heb na het lezen van de goede berichten van perle morbide intussen ook een kilo aangeschaft, aangemaakt met water zoals ze voorschrijven, als het spul gereed is gemengd met eivoer, 2 delen eivoer op 1 deel perle morbide, wel lekker rul eivoer, vogels eten het redelijk tot goed, maar wat ik deed voorheen en nu nog, en dit word bij mij beter gegeten , misschien omdat ze het beter kennen, ik pak nutribird c19 en dat doe ik op de zelfde wijze als met perle morbide, alleen minder water, doe dit intussen alweer enkele jaren en bevalt me goed, zeker voor mijn goudvinken en putters, enigste nadeel is dat je het alleen in 5 kilo verpakking kunt krijgen, het voordeel hierbij is weer dat het in de doos in afzonderlijke 1kilo verpakking zit en best lang houdbaar, jonge vogels die net van de ouders zijn er gek op.
    hallo Binkie
    ik heb perle morbide door het eivoer gedaan zoals jij het ook doet,maar mijn vogels zijn er niet echt gek op
    ook vind ik dat het niet erg lekker ruikt ik denk dat ik het maar helemaal niet meer geef

gr Gert

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    heb het ook aangeschaft, een klein zakje om het te proberen. Ben benieuwd.
    groeten gijs

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Wat trekt het jullie om iets te gaan proberen voor de vogels waar zoveel kleurstoffen en smaakstoffen in zitten.
    Door de smaakstoffen wordt het zo lekker mogelijk gemaakt maar zal het op lange termijn ook goed zijn voor de vogels of zullen ze rare moeilijk te achterhalen kwaaltjes gaan krijgen?
    Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Stamgast forpus's Avatar
    Thanks
    77
    daarom wil ik het gewoon een keer proberen, je kan het altijd proberen.
    groeten gijs

Stamgast
    Thanks
    25
    Welk verschil is er tussen:
    (1) Morbide.
    (2) Morbido.
    (3) Morbida.
    De Landstaal.

Er bestaat onder andere:
    "Morbido Ei patee".

http://www.cede.be/nl/onze-producten...rbido-ei-patee

Wat gebeurd er als met/bij dergelijk eivoer pellets doordringt met water aan toevoegt?

Eivoer (morbido) bezit onder ander vitamine K.
    perle morbide bezit onder andere vitamine K3.

Wat gebeurd er onder andere, wat zijn al of niet mogelijke gevolgen bij combinaties van beide soorten vitamine K?
    Vitamine K: al of niet "natuurlijke" vitamine K, en al of niet "niet" oplosbaar in water.
    Vitamine K3: al of niet "onnatuurlijke" vitamine K, en al of niet "wel" oplosbaar in water.

Er wordt onder andere aangeraden droog eivoer te gebruiken, in combinatie met Perle Morbide.
    Dan bestaat de mogelijkheid dat vitamine K3 vitamine K al of niet vernietigd. Waardoor de voedingswaarde mogelijk al of niet verminderd.

Bij ontkiemde zaden gaat het om/over al of niet natuurlijke vitamine K (K1/K2)
    Is dit bij Perle Morbide ook van toepassing?
    Vitamine K3 is eingelijk een kunstmatige vitamine K.

https:http://www.dietcetera.nl/voedingssto...e-k-fylochinon
    Laatst gewijzigd door Josly; 09-04-2015 om 22:49.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
    daarom wil ik het gewoon een keer proberen, je kan het altijd proberen.
    Ik blijf het topic ook zeker volgen en ben benieuwd hoe jouw ervaring zal zijn.
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Ook eens Perle Morbide besteld; de blanke versie zonder smaakstoffen. Het ruikt naar kaasbolletjes vind ik. Ben het gehannes met de kiemzaden wel zat. Eens kijken of het wordt gegeten.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Soortgelijke onderwerpen

1. perle morbide
    Door blauwkobaltkanarie in forum Kweekvoer
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 27-03-2015, 12:09

Forum Rechten