Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: rode moza´ek en rood eivoer?

Senior lid Remco2000's Avatar
    Thanks
    12

rode moza´ek en rood eivoer?

Hoi ik wil graag een rode moza´ek pop aanschaffen maar is het noodzakelijk dat zij rood eivoer nodig heeft om haar rode kleur te behouden? Want ik heb meer kanaries en tropen die het niet mogen en ze zitten allemaal in 1 voliere. En ik heb 1 broedkooi waar af en toe iets in zit. Vorig jaar een oranje kanarie ingehad met de rui om rood eivoer te geven voor haar kleur maar het is zo'n gedoe en helaas is ze overleden.
    graag jullie mening hierover.

mvg. Remco

Senior lid
    Thanks
    14
    Ja deze hebben rood nodig.

Senior lid rudyp's Avatar
    Thanks
    7
    beste remco2000

ja rood moza´ek vogels hebben wel rode kleur stof nodig.
    dus als je een voliere hebt met diverse soorten erin is
    het wel raadzaam om deze apart te zetten en rood ei-kracht te geven.
    anders wordt de vogel oranje van kleur .

je kan er ook voor gaan gewoon in de voliere houden en als je gaat kweken het koppel apart te-zetten
    en dan rode kleur stof geven tot na de kweek dan hebben de ouder vogels genoeg kleurstof om rood door de rui te komen .de jongen moeten wel wat langer rode kleurstof hebben tot zeker na de jeugd rui .

mvg rudyp

Senior lid
    Thanks
    14
    Opgepasr rudyp,
    Jongen van mozaik kanaries mogen pas kleurstof hebben als ze 42 dagen zijn, dus niet vanin het nest.
    Je zou eventueel mozaiken kunnen kweken en daarna de jongen apart steken om apart rode kleurstof te geven, na de kweek kun je het ouderkoppel ook een week of 6 van uw andere scheiden om rood te geven maar eigenlijk is dit niet nodig.

Thanks
    12
    oke dat is al wat nuttige info, en rudyp word hij dan oranje rood of helemaal geen oranje en of rood?
    want ik kan wel af en toe wat rood eivoer geven maar als het een oranje moza´ek is af en toe is dat geen heel groot probleem.

en als ik een oranje kanarie neem bijvoorbeeld een witte met oranje vleugels en een oranje kop moet die dan ook rood eivoer hebben?

http://www.woutvangils.be/

Hier kun je veel van opsteken!
    Henk.

Thanks
    7
    beste Remco

ja ook wit rood moza´eken hebben rode kleurstof nodig eigenlijk alleen 6 tot 8 weken voor de rui minstens 2 x per week daarna blijven ze rood van kleur .
    dus als je met de vogel-kweekt krijgt deze indien je rood ei-voer geeft tijdens de kweek al genoeg kleurstof binnen om tijdens de rui rood te-blijven. mocht er na de rui een veer of pen verliezen dan is de kans dat deze oranje terug komt vandaar dat rood kwekers geregeld rode ei-voer geven.

en idd de site van wout staat genoeg vermeldt waar je ook verder mee kan kijk maar eens op de site .
    ik geef tijdens de kweek maar 5 dagen rood eivoer en de andere 2x gewoon ei-voer gaat tot nu toe steeds goed.kijk maar naar voorbeeld dit is na de rui gewoon rood geworden.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      bont.jpg
Bekeken:   6
Grootte:   39,5 KB
ID:        24316

veel plezier met kanaries

Thanks
    7
    maar dan voeg ik tijdens de kweek wel carored toe aan de ei-voer en dat 5 dagen en de rest gewoon cede rood

mvg rudyp

Remco, als je zo'n vogel mooi vind moet je hem gewoon aanschaffen.

Als je er mee gaat kweken in de voliere weet je toch niet wie de pop bevrucht, er kunnen zo maar bastaarden uitkomen.

Als je ze dan, net als je andere vogels, gewoon eivoer geeft zonder rood zullen de jongen een geel/oranje masker (de mannen) krijgen.

Dat zijn dan nog steeds mooie vogels voor in de voliere.

Je kan er ook voor kiezen om de jongen na 6 a 7 weken uit te vangen en apart te zetten in een andere kooi en ze dan wel rode kleurstof geven tot na de jeugd rui. deze jongen worden dan wel goed rood op de plaatsen waar dat moet.

Maar nogmaals als je zo'n vogel mooi vind gewoon in de voliere zetten en ervan genieten.

Thanks
    12
    Bedankt weer voor alle reacties ook jij wiggel, ik heb een witte man een bruine pop en een geel popje met wat groene strepen. Dus de witte man is de enige die ik heb. Dus daar zou misschien wat leuks uit kunnen komen. Hij zingt op het moment niet maar zijn zoon wel die heb ik wel te koop gezet dus daar ga ik niet mee kweken.
    Laatst gewijzigd door Remco2000; 10-02-2015 om 09:01.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. zaad en eivoer voor rood moza´ek
    Door blauwkobaltkanarie in forum Kanaries
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 02-04-2013, 23:18
  2. verschil tussen isabel rood mozaiek en isabel kobalt rood mozaiek
    Door blauwkobaltkanarie in forum Kanaries
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 25-03-2013, 22:37

Forum Rechten