Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht


    Verder vond ik het stukkie over dat ringstation wel interessant!
    Last edited by Henk3; 15-04-2017, 21:50.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #32
      Dat vogelringstation stukje belooft inderdaad veel goeds

      Het ging me meer om het artikel: 'kritische noten'. De schrijver van dat artikel schopt tegen een hoop verschillende schenen aan en verwijt iedereen van vanalles en schrijft vervolgens zelf een bijzondere aanfluit van een artikel

      Opmerking


      • #33
        Die artikelen zullen nog wel volgen zoals ik het gelezen heb. We zullen het vanzelf wel zien.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #34
          Ongelooflijk stukje op pagina 8 in de nieuwe onze vogels. Kan me bijna niet voorstellen dat dit redactioneel goedgekeurd is voor plaatsing in het openbaar.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #35
            Vandaag in onze vogels, een artikel van Heidi, over haar kapoetsen.....
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #36
              Stond er gisteren al in Ton, leuk gedaan Heidi.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #37
                Leuk artikel, . . . fantastische soort en min of meer vanzelfsprekend ook weer vertegenwoordigd op de ledenbijeenkomst van de WAS eerder vandaag in Soest.

                Mooi "spul', die Amerikaanse sijzen!
                Amigo de los Psittacidos

                Look deep into nature and you will understand everything better

                Opmerking


                • #38
                  groetjes
                  Heidi

                  Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • #39
                    Heel leuk en leerzaam artikel Heidi.
                    En gisteren ook een leuke en leerzame presentatie van Rupicola bij de Werkgroep Amerikaanse sijzen bijgewoond. Het kan niet op.

                    Opmerking


                    • #40
                      Dank je wel Ge.

                      Leuk hoor die presentaties die de WAS organiseert en zeker als z'n presentaties gegeven wordt door iemand die hier actief is.
                      Jammer dat ik moeilijk tot daar kan komen, het is voor mij zowat 2 uur rijden en dat is toch wel een beetje ver en ik ben niet z'n held op de weg.
                      groetjes
                      Heidi

                      Neem eens een kijkje op mijn site.
                      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                      Opmerking


                      • #41
                        Ik kan me er wel iets bij voorstellen Heidi. Het is wel erg jammer.

                        Opmerking


                        • #42
                          Misschien dat de vogelwereld ook eens kan evalueren... Er zijn genoeg online seminars te volgen, dus waarom niet 1 op het gebied van vogels. Voor iedereen te volgen over de gehele wereld. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn. Hier zou een bond ook best wat actiever in mogen zijn. Die blaadjes..., zo enorm jaren '80. Wie leest er, van de jongere generatie, tegenwoordig nog een blad. Zo weinig vernieuwende dingen gezien binnen dit wereldje. Het is allemaal zo reactief en weinig proactief. En dat wil dan een jongere doelgroep gaan bereiken. Zal wel moeten, want het is nu over het algemeen (en met respect ) een hobby voor dames en heren die de gepensioneerde leeftijd hebben bereikt. Als je jongeren wil betrekken en wil interesseren zal je moeten vernieuwen. Dat kan door bijvoorbeeld seminars, maar ook in innovatieve produkten.
                          Last edited by HansV; 17-10-2017, 22:24.
                          Bekijk mijn vogels op:

                          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                          Opmerking


                          • #43
                            Onze Vogels

                            Gisteravond Onze Vogels is uitgebreid gelezen vooral de informatie Duitse kuif trok mijn aandacht om dat ik ze zelf al jaren kweek.
                            Er wordt gemeld dat de Duitse kuif een kleurkanarie met kuif is,waarom geen postuurkanarie met kleurkanarie kleur.De vorm Duitse kuif lijkt niet eens op een kleurkanarie bv licht gebogen rug Duitse kuif en mooie ronde kop en brede borst en rechte brede rug kleurkanarie. Als je met Duitse kuiven van twee walletjes wilt eten bak je er vermoedelijk in beide discipline kleur of postuur op een wat grotere show geen biet van.Uiteraard insturen kan altijd. Kleur kanaries kiezen met breder kopje is nieuw voor,mij mijn ervaring is dat dan de kuif te rond wordt(geen hoefijzer vorm).Maar wat mij nog het onduidelijkste is de pigmentatie kuif,de kuif moet mooi aangesloten zijn maar waar stopt dan de kuif en begint de nek? Voordat je het weet staat er op keurbriefje is fout!!! en in het ergste geval niet gekeurd.Tip,maak de kop van de gladkoppen liefst kuif bloedig maar is nat,gaat een wereld voor je open.

                            Opmerking


                            • #44
                              Ben net lid geworden van de AOB in belgie.

                              Ze brengen maandelijks een prachtig magazine uit van 40 bladzijden.

                              Veel lees plezier......
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                                Ben net lid geworden van de AOB in belgie.

                                Ze brengen maandelijks een prachtig magazine uit van 40 bladzijden.

                                Veel lees plezier......
                                Ik ben zelf lid van de kbof, maar lees bij anderen maandelijks het boekje van de AOB en ik moet zeggen: duidelijk het beste van de twee. Al vind ik 'onze vogels' toch nog een slagje beter, maar als Belg is dat al duurder om enkel het boekje te krijgen en verder geen ringen te bestellen of ook maar iets te doen in de Nederlandse club
                                .

                                Opmerking

                                Working...
                                X